КАТЕГОРИИ: Архитектура-(3434)Астрономия-(809)Биология-(7483)Биотехнологии-(1457)Военное дело-(14632)Высокие технологии-(1363)География-(913)Геология-(1438)Государство-(451)Демография-(1065)Дом-(47672)Журналистика и СМИ-(912)Изобретательство-(14524)Иностранные языки-(4268)Информатика-(17799)Искусство-(1338)История-(13644)Компьютеры-(11121)Косметика-(55)Кулинария-(373)Культура-(8427)Лингвистика-(374)Литература-(1642)Маркетинг-(23702)Математика-(16968)Машиностроение-(1700)Медицина-(12668)Менеджмент-(24684)Механика-(15423)Науковедение-(506)Образование-(11852)Охрана труда-(3308)Педагогика-(5571)Полиграфия-(1312)Политика-(7869)Право-(5454)Приборостроение-(1369)Программирование-(2801)Производство-(97182)Промышленность-(8706)Психология-(18388)Религия-(3217)Связь-(10668)Сельское хозяйство-(299)Социология-(6455)Спорт-(42831)Строительство-(4793)Торговля-(5050)Транспорт-(2929)Туризм-(1568)Физика-(3942)Философия-(17015)Финансы-(26596)Химия-(22929)Экология-(12095)Экономика-(9961)Электроника-(8441)Электротехника-(4623)Энергетика-(12629)Юриспруденция-(1492)Ядерная техника-(1748) |
Часть IV. Отчет о результатах маркетинговых исследований, международные и этические аспекты маркетинговых исследований 12 страница
2,38 2,34 252,2 19,48 8,57 5,69 4,43 3,74 3,30 3,01 2,79 2,62 2,49 2,38 2,30 120 « 253,3 254,3 19,49 19,50 8,55 8,53 5,66 5,63 4,40 4,36 3,70 3,67 3,27 3,23 2,97 2,93 2,75 *,71 2,58 2,54 2,45 2,40 2,34 2,30 2,25 2,21 Ъ Ц> 1" СО Is- •— СО СМ СО см" см" см" -^ -—" —" i— о т -— О С О 1 П 1 - - - см ем см см см см см см ем C M C M 1 — <- — - CT> r-- LO см" ем ем ем" cJ irt ся и> ч— 1П O) сосн см" см" O> Ift '— С О Ю 0 1 -— т— т— с э с э о oJ cvT ca" eg" oj cj ем" см" см esT csT с\Г ечГ c\i" oJ t - ~ c o o c o i n e O ' — ем" ем" см а с э о о о с л с о г ^ с о см" см" сч" см" ем" см" см" см" см" ем" см" ^-" -^" -^-" -^~" о о сп см" см" см" см" см" см" см" см" см см" см" см" см" см* см ем ем см •— -^ C M C M C S J C M C M C M C M C M C M C M C M C M C M C M C M C M C M C M C M i — О ' Ч - О Т Ь Г) - — О О 1 Л С М С Э Г - -. S ем" ем* см" см" ем" ем~ см" см" см" см" см* см" см" см" см см" см" ем" см см --^ 1^- СЛ — •^ еЬ о е м с м с м с м с м е м с м с м с м е м с м с м с м с м е м с м с м с м е м с м с м S СО ••— СП •Ч- in h~ о с м с м е м с м с м с м е м с м с м с м с м с м с м с м с м е м с м с м с м е м с м со О ш -— с м с м е м с м с м с м с м с м с м с м е м с м с м с м с м е м с м с м с м с м с м -— с э с л - — со" со" со" см см" ем" см" см" см" см" см" см" см" см" см" см" см* см" см" см" см" Я СМ_ СМ ^- - — О_ " " _ _ _ _ ^ _ _ _ _ _ _ _ ^ со со со" со" со со" со" со" со" со" со" ем" см" см~ см" см" ем" см" см" см" см" со" со со" со" со" со со со" со со" со со" со со со* со" со" со со со со а = 0,025 Продолжение табл. 5 Знаме- натель dfz 1 647,8 38,51 17,44 12,22 10,01 8,81 3,07 7,57 7.21 6,94 6,72 6,55 6,41 799,5 39,00 16,04 10,65 3.43 7,26 6,54 6,06 5,71 5,45 5,26 5.10 4,97 864,2 39,17 15,14 9,93 7,76 6,60 5,6Э
5.42 5,08 4,63 4,63 4,47 4,35 899,6 39,25 15,10 9,60 7,39 5,23 6,52 5,05 4,72 4,47 4,28 4,12 4,00 921,8 39,30 14,88 9,35 7.15 5,99 5.2Э 4,82 4,48 4.24 4,04 3Г89 3,77 937,1 39,33 14,73 9,20 5.96 5,82 5.12 4,65 4,32 4.07 3,88 3.73 3,60 948,2 39,36 14,62 9.С7 5,35 57Q 4,99 4,53 4,20 3,95 3,76 3,61 3,48 956,7 39,37 14,54 8,98 6,76 5.60 4.90 4.43 4,10 3,35 3,66 3.51 3,39 Числитель clfj 9 10 12 963,3 39,39 14,47 3,90 6,68 5,52 4,82 4,36 4,03 3,76 3,59 3,44 3,31 968,6 39,40 14,42 3.34 6,62 5,46 4,76 4,30 3,96 3,72 3,53 3.37 3,25 976,7 39,41 14,34 8,75 5,52 5,37 4.67 4,20 3,87 3,62 3,43 3,28 3,15 984,9 39,43 14,25 8,56 5,43 5,27 4,57 4,: с 3,77 3,52 3,33 3,18 3,05 993,1 39,45 14,17 6,56 6,33 5,17 4,47 4,00 5,67 3,42 3,23 3,07 2,95 997.2 39,46 14,12 3.51 6.28 5,12 4.42 3,95 3,61 3,37 3,17 3,02 2,89 39,46 14,08 8.46 5,23 5,07 4,36 3,39 3,56 3,31 3,12 2,96 2,84 39,47 14,04 8,4! 5,18 5,01 4,31 3,84 3,51 3,25 3,06 2,9! 2,78 39,48 13,99 8,36 5,12 4.96 4,25 3,78 3,45 3.20 3,00 2,85 2,72 39,49 13,95 8.31 5,37 4,90 4,20 3,73 З.ЗЭ 3,14 2;94 2,79 2,66 ос 39,50 13,90 S.26 6,02 4,85 4,14 3,67 3,33 3,03 2,85 2,72 2,60 Продолжение табл. 5 Знаме- натель iff* 1 IS и 6,30 6.20 6,12 6,04 5,98 5,92 5,87 5,83 5,79 5,72 5,69 5:66 5,53 5,61 5,59 5,57 5,42 5,29 5,15 5,02 4,86 4,77 4,65 4,62 4.55 4,51 4,46 4,42 4,38 4,35 4,32 4,29 4,27 4.24 ^.22 4,20 4,18 4,05 3,93 3,80 3,69 4,24 4,16 4,08 4,01 3,95 3,90 3.65 3,82 3,78 3,75 3,72 3,69 3,67 2.55 3,62 3,61 3,59 3,46 3,34 3.23 3,12 3,89 3,80 3,73 3,66 3,51 3,56 3,51 3,48 3,44 3,41 3,38 3,35 3,33 3,31 3,2Э 3.27 3,25 3,13 3,01 2,89 2,79 3,66 3,53 3,50 3,44 3,33 3,33 3,29 3,25 3,22 3.1S 3.15 3,13 3,10 3,08 3.06 3.04 3,03 2,90 2,79 2,67 2,57 б 3,50 3,41 3,34 3,28 3,22 3,17 3,13 3,09 3,05 3,02 2,99 2,97 2,94 2,92 2,9С 2,8В 2,87 2,74 2,63 2,52 2,41 3,38 3.29 3,22 3,16 3,10 3.05 3,01 2,97 2,93 2,90 2,87 2,85 2,82 2.50 2,78 2,75 2,62 2,51 2,39 2,29 3,29 3,20 3,12 3,06 3,01 2,91 2,87 2,84 2,81 2,78 2,75 2,73 2,71 2.69 2,67 2.65 2,53 2,41 2,30 2,19 Числитель dfi 9 10 12 3,21 3,12 3,05 2.SS 2,93 2,88 2,84 2,80 2,76 2,73 2,70 2,68 2,55 2,63 2,61 2,59 2,57 2,45 2,33 2,22 2,11 3,15 3,06 2,99 2,92 2,87 2,82 2,73 2,70 2,67 2,64 2,61 г.69 2,57 2,55 2.53 2,51 2,39 2,27 2,16 2,05 3,05 2,96 2,59 2,82 2,77 2,72 2.6S 2.64 2,60 2,57 2.54 2,51 2,49 2;47 2,45 2,43 2,41 2,29 2,17 2.05 1,94 2,95 2,86 2,79 2,72 2,67 2,62 2,57 2,53 2,50 2,47 2,41 2,3S 2,36 2,34 2.32 2,31 2,18 2,05 1,94 1,83 го 2,84 2,76 2,68 2,62 2.56 2.51 2,46 2,42 2,39 2,36 2,33 2,30 2,28 2.25 2,23 2.21 2,20 2,07 1,94 ! 32 1,71 2,79 2,70 2,63 2,56 2,50 2,45 2,41 2.37 2,33 2,30 2,27 2,24 2,22 2,19 2,17 2Л5 2,14 2.01 1,38 1.76 1,64 2,73 2,54 2,57 2,50 2,44 2,39 2,35 2,31 2,27 2,24 2,21 2,18
2,15 2,13 2,11 2,09 2,07 1,94 1,82 1,69 1,57 2,67 2,59 2,51 2,44 2,35 2,33 2,29 2,25 2,21 2,18 2,15 2,12 2.09 2,07 2,05 2,03 2,01 1,88 1,61 1,48 2,61 2,52 2,45 2,33 2,32 2,27 2,22 2,18 2,14 2,11 2,08 2,05 2:СЗ 2,00 1.9S 1,96 1,94 1,80 1,67 1,53 1,39 2,55 2,46 2,38 2,32 2,26 2,20 2,15 2.11 2,08 2,04 2,01 1,98 1.95 1.93 1,91 1,89 1,87 1,72 1,58 1,43 1,27 2,49 2.4С 2,32 2,25 2,19 2,13 2,09 2.С4 2,00 1,97 1.Э4 1,91 1.66 1,85 1,53 1,81 1.79 1,64 1,48 1,31 1,00 и [/ mm тЛЯт* ^Х %7^ЧК* а = iffitei w,> ^вК ^Ipflll й^лмЯшймШт " 0,01 *^^^_ F iйлп ' -Tit яжь\...да 'ршрршшж LriCEemim ' WTC. зЯк*. i^^^l ШЯЛШЛШМ ^^^^^н• тЯШ ^^^^^Н • ': •< ' Т* ^^^^^^Н Продолжение табл. 5 Знаме- Числитель ttfi натель Of! 98,50 34,12 21,20 16,26 13,75 12,25 11,26 10,56 10,04 9,65 9,33 9,07 8,86 2 3 499,5 5403 99,00 99,17 30,82 29,46 18,00 16,69 13,27 12,06 10,92 9,78 9,55 8,45 8,65 7,59 8,02 6,99 7,56 6,55 7,21 6,22 6,93 5,95 6,70 5,74 6,51 5,56 4 S 5625 5764 99,25 99,30 28,71 28,24 15,98 15,52 11,39 10,97 9,15 8,75 7,85 7,46 7,01 6,63 6,42 6,06 5,99 5,64 5,67 5,32 5,41 5,06 5,21 4,86 5,04 4,69 в 99,33 27,91 15,21 10,67 8,47 7,19 6,37 5,80 5,39 5,07 4,82 4,62 4,46 7 8 5928 5982 99,36 99,37 27,67 27,49 14,98 14,80 10,46 10,29 8,26 8,10 6,99 6,84 6,18 6,03 5,61 5,47 5,20 5,06 4,89 4,74 4,64 4,50 4,44 4,30 4,28 4,14 9 10 6022 6056 99,39 99,40 27,35 27,23 14,66 14,55 10,16 10,05 7,98 7,87 6,72 6,62 5,91 5,81 5,35 5,26 4,94 4,85 4,63 4,54 4,39 4,30 4,19 4,10 4,03 3,94 12 15 6106 6157 99,42 99,42 27,05 26,87 14,37 14,20 9,89 9,72 7,72 7,56 6,47 6,31 5,67 5,52 5,11 4,96 4,71 4,56 4,40 4,25 4,16 4,01 3,96 3,82 3,80 3,66 20 24 62,09 6235 99,45 99,46 26,69 26,60 14,02 13,93 9,55 9,47 7,40 7,31 6,16 6,07 5,36 5,28 4,81 4,73 4,41 4,33 4,10 4,02 3,86 3,78 3,66 3,59 3,51 3,43 99,47 26,50 13,84 9,38 7,23 5,99 5,20 4,65 4,25 3,94 3,70 3,51 3,35 40 ВО 6287 6313 99,47 99,48 26,41 26,32 13,75 13,65 9,29 9,20 7,14 7,06 5,91 5,82 5,12 5,03 4,57 4,48 4,17 4,08 3,86 3,78 3,62 3,54 3,43 3,34 3,27 3,18 120 « 6339 6366 99,49 99,50 26,22 26,13 13,56 13,46 9,11 9,02 6,97 6,88 5,74 5,65 4,95 4,86 4,40 4,31 4,00 3,91 3,69 3,60 3,45 3,36 3,25 3,17 3,09 3,00 Окончание табл. 5 Знаме- натель dfz 1 ',9 2S я 8,68 6,53 3,40 8,23 8,18 8,10 8,02 7,95 7,88 7,82 7,77 7.72 7,6В ?54 7.50 7.55 7,31 7,03 6,85 6,63 6,36 6,23 6,11 6,01 5,93 5,85 5,78 5,72 5,66 5,61 5,57 5,53 5, d9 5.45 5,42 5.3S 5,18 4,98 4,79 4,61 5,42 5,29 5,18 5,09 5,01 4,94 4,87 4,82 4,76 4,72 4,68 4,60 4,5~ 4.54 4,51 43' 4,13 3,95 3,78 4,89 4,7? 4,67 4,58 4,50 4,43 4,37 4,31 4,26 4,22 4,18 4.14 4.11 4,07 4,04 4,02 3,83 3,65 3,48 3,32 4,56 4,44 4,34 4,25 4,17 4,10 4,04 3,99 3,94 3,90 3,85 3.32 3,73 2,75 3,73 3.7С 3.51 3,34 3,17 3,02 Б 4,32 4,20 4,10 4,01 3,94 3,87 3,81 3,76 3,71 3,67 3,63 3.5Э 3,55 3.53 3,53 3:47 3,12 2,96 2,80 4,14 4.03 3,93 3,84 3,77 3,70 3,64 3,59 3,54 3,50 3.46 3,42 3,33 3,33 3.30 3,12 2,95 2,75 2,64 В 4,00 3.89 3,71 3,63 3,56 3,51 3.45 3,41 3,36 3,32 3,29 3.23 3:<7 2.9S 2,82 2,66 2,51 Числитель df i 9 10 12 3,89 3,78 3,68 3,60 3,52 3,46 3,40 3,35 3,30 3,26 3,22 3,18 3,15 3,12 3,09 3,07 2,39 2,72 2,41 3,80 3,69 3,59 3,51 3,43 3,37 3,31 3,26 3,21 3,17 3,13 3,09 3,06 3.03 3,00 2,98 2,80 2,63 2,47 2,32 3,67 3,55 3,37 3,30 3,23 3,17 3,12 3,07 3,03 2,99
2,96 2.ЭЗ 2,90 5,37 2,84 2,66 2,50 2,34 2,18 3,52 3.4! 3:3! 3,23 3,15 3,09 3,03 2,98 2,93 2,89 2,85 2.81 2,?5 2.73 2,70 2,52 2,35 2,19 2,04 3,37 3,26 3.'5 зсз 3,00 2,94 2,88 2,83 2,78 2,74 2,70 2.66 2,63 2.60 2,55 £.27 2.20 2,03 1,88 3,29 3,18 3,08 3.00 2,92 2,86 2,80 2,75 2,70 2,66 2,62 2,58 2,55 2,52 2,49 2,47 2,29 2,12 1.95 1,79 3,21 3,10 3,00 2,84 2,78 2,72 2,67 2,62 2,58 2,54 2,47 2,44 2,41 2.39 2,20 2,03 1.56 1,70 3,13 3,02 2,92 2,84 2,76 2,69 2,64 2,58 2,54 2,49 2,45 2.42 2.35 2.35 2,33 2,30 2,11 1,94 1,76 1,59 3,05 2,93 2,83 2.75 2,67 2,61 2,55 2,50 2,45 2,40 2,36 2,33 2,29 2.26 2,21 2,02 1,84 1,« 1,47 2,96 2,75 2,66 2,58 2,52 2,46 2,40 2,35 2,31 2,27 2.23 2,20 2,17 2,14 2,11 ' 92 1,73 1,53 1,32 2,87 2,75 2,65 2,57 2,43 2,42 2,36 2,31 2,26 2,21 2,17 2,13 2,10 2,03 2,01 1,80 1,60 1,38 1,00 Для конкретной комбинации степеней свободы в числителе и знаменателе цифра в ячейке таблицы представляет собой критическое значение /*, соответствующее конкретному уровню ос (на кривой распределения). Предметный указатель Aposteriori contrasts, 626 Apriori contrasts, 626 Agglomerative clustering, 753 Analysis of covariance (ANCOVA), 607 Analysis of variance (ANOVA), 606 Analytical model, 78 Area sampling, 428 Attribute levels, 792 В Balanced scale, 347 Bayesian approach, 414 Biased research, 891 Bibliographic databases, 161 Binomialtest, 590 Bivariate regression, 649 Branching questions, 389 Branded marketing research products and services, Broad statement of the problem, 75 Buyer behavior, 71 Canonical correlation, 688 Casewise deletion, 531 Category equivalence, 879 Causal research, 126 Census, 410 Centroid, 690 Characteristic profile, 700 Cheating error, 133 Chebychev distance, 753 Chi-square distribution, 576 City-block, 755 Classification analysis, 748 information, 387 matrix, 691 Cluster analysis agglomeration schedule, 750 Chebychev distance, 753 cluster centers, 750 cluster centroid, 750 cluster membership, 750 dendrogram, 749 distances between cluster centres, 75/ euclidean distance, 753 icicle diagram, 757 linkage methods, 754 manhattan distance, 75J similarity/distance coefficient matrix, 751 sampling, 427 Codebook, 527 Coefficient alpha, J55 of variation, 560 Cohort analysis, 122 Common factor analysis, 728 Commimality, 721 Comparative scales, 323 Completion rate, 454 tecniques, 209 Computer mapping, 178 Conclusive research, 116 Confidence interval, 445 level, 445 Conjoint analysis, 791 attribute levels, 792 cyclical designs, 792 fractional factorial designs, 793 full profiles, 792 hybrid, 804 internal validity, 793 model, 797 orthogonal arrays, 793 painvise tables, 792 part-worth functions, 792 relative importance weights, 792 Consistency checks, 530 Constant sum scaling, J27 Content validity, 356 Contingency tables, 569 Continuous rating scale, 340 Contrast, 626 Contrieved observation, 248 Controlled test market, 302 Convenience sampling, 419 Convergent validity, 357 Coordinates, 779 Correlation matrix, 722 Correspondence analysis, 790 Covariance, 642 Covariates, 607 Cramer's V, 578 Critical path method, 134 942 Предметный указатель Cross-cultural analysis, 543 Cross-sectional design, 121 Cross-tabulation, 569
Customized service, 43 Cyclical designs, 792 D Data analysis error, 133 services, 44 cleaning, 530 Database marketing, /55 Decision Support System, 38 Dendrogram, 750 Dependence techniques, 541 Dependent variables, 275 Depth interview, 204 Derived approaches, 783 Descriptive design, 121 Design control, 283 Diary media panels, 169 purchase panels, 169 Dichotomous question, 381 Direct approach, 195 Directory databases, 162 Discriminant analysis, 688 functions, 688 scores, 691 validity, 357 Divisive clustering, 753 Double cross-validation, 675 sampling, 431 Double-barreled question, 375 Dummy variables, 535 E Economic environment, 72 Editing, 522 Egoism, 901 Eigenvalue, 691', 722 Elbow criterion, 783 Ethics, 889 Euclidean distance, 755 Experimental design, 276 Exploratory research, 115 Expressive techniques, 272 External analysis of preferences, 788 data, 755 validity, 278 Extraneous variables, 276 Factor analysis, 720 Bartlett's test of sphericity, 722 common factor analysis, 728 communality, 727 correlation matrix, 722 eigenvalue, 722 factor loadings, 722 factor matrix, 722 factor scores, 722 Kaiser—Meyer—Olkin (KMO) measure of sampling adequacy, 722 orthogonal rotation, 730 percentage of variance, 722 principal component, 727 residuals, 722 scree plot, 722 varimax procedure, 730 F-distribution, 5<95 Field services, 43 Fixed-alternative questions, 228 Focus group, 795 Fractional factorial designs, 793 Frequency distribution, 555 measures of location, 55<§ measures of variability, 559 Frugging, 52; 892 F-statistic, 585; 609 F-test, 585 Full-text databases, 762 Functional equivalence, 879 G Gamma, 579 General izability, 358 Graphical model, 78 H Hierarchical clustering, 753 Hypertext markup language, HTML, 236 Hypothesis testing level of significance, 565 power of a test, 566 type I error, 565 type 11 error, 565 Предметный указатель 943 I Icicle diagram, 751 Independent samples, 584 Industrial services, 775 Internal analysis of preferences, 788 consistency reliability, 355 data, /55 validity, 277; 793 Internet databases, 161 services, 43 Itemized rating scales, 342 Judgemental sampling, 419 К Kaiser—Meyer—OIkin (KMO) measure of sampling adequacy, 722 Kendall's tau т, 648 Kolmogorov-Smirnov (K-S) one-sample test, 589 two-sample test, 592 Kruskal—Wallis one-way analysis of variance, 629 K-sample median test, 628 Kurtosis, 561 Latin square design, 294 Least-squares procedure, 652 Legal environment, 72 Level of significance, 565 Lifestyle, 165 Likert scale, 342 Longitudinal designs, 123 M Mahalanobis procedure, 709 Mail panel, 233 Management decision problem, 73 Manhattan distance, 753 Mann-Whitney U-testf 591 Marketing Information System, 37 Marketing research, 33 problem, 33; 62; 73 proposal, 134 suppliers, 39 external, 40 internal, 39 Mathematical model, 78 Mean, 558 square, 609 Measurement, 316 error, 132; 353 Measures of location, 558 mean, 558 median, 55<? mode, 558 Measures of variability, 559 coefficient of variation, 560 interquartile range, 559 kurtosis, 567 range, 55P skewness, 561 standard deviation, 560 variance, 560 Mechanical observation, 249 Median, 555 Metric data, 539 Misleading reporting, 891 Mixed-effects model, 616 Mode, 558 Multicollinearity, 671 Multidimensional scaling, 777 correspondence analysis, 790 external analysis of preferences, 788 internal analysis of preferences, 788 spatial map, 779 stress, 778 unfolding, 779 Multiple cross-sectional designs, 121 descriminant analysis, 689 regression model, 660 time series design, 291 Multivariate techniques, 539 N Natural observation, 248 Nominal scale, 317 Noncomparative scales, 323 Nonhierarchical clustering, 756 Nonmetric analysis of variance, 628 correlation, 648 data, 539 MDS, 7*2 Nonparametric tests, 580 Nonprobability sampling, 417 Nonresponse 944 Предметный указатель bias, 243 error, 131 Nonsampling errors, 131 Normal distribution, 470 Null hypothesis, 563 Numeric databases, 162 N-way analysis of variance, 607 О Objectivism, 903 Oblique rotation, 730 Observation,^/ One-shot case study, 285 One-tailed test, 564 One-way analysis of variance, 606 Online databases, 161 Operational equivalence, 879 Order or position bias, 381 Ordinal interaction, 624 scale, 319
Дата добавления: 2015-05-09; Просмотров: 260; Нарушение авторских прав?; Мы поможем в написании вашей работы! Нам важно ваше мнение! Был ли полезен опубликованный материал? Да | Нет |