КАТЕГОРИИ: Архитектура-(3434)Астрономия-(809)Биология-(7483)Биотехнологии-(1457)Военное дело-(14632)Высокие технологии-(1363)География-(913)Геология-(1438)Государство-(451)Демография-(1065)Дом-(47672)Журналистика и СМИ-(912)Изобретательство-(14524)Иностранные языки-(4268)Информатика-(17799)Искусство-(1338)История-(13644)Компьютеры-(11121)Косметика-(55)Кулинария-(373)Культура-(8427)Лингвистика-(374)Литература-(1642)Маркетинг-(23702)Математика-(16968)Машиностроение-(1700)Медицина-(12668)Менеджмент-(24684)Механика-(15423)Науковедение-(506)Образование-(11852)Охрана труда-(3308)Педагогика-(5571)Полиграфия-(1312)Политика-(7869)Право-(5454)Приборостроение-(1369)Программирование-(2801)Производство-(97182)Промышленность-(8706)Психология-(18388)Религия-(3217)Связь-(10668)Сельское хозяйство-(299)Социология-(6455)Спорт-(42831)Строительство-(4793)Торговля-(5050)Транспорт-(2929)Туризм-(1568)Физика-(3942)Философия-(17015)Финансы-(26596)Химия-(22929)Экология-(12095)Экономика-(9961)Электроника-(8441)Электротехника-(4623)Энергетика-(12629)Юриспруденция-(1492)Ядерная техника-(1748) |
Правовий досвід народу, Джерелами правових ідей були повчальні міфи,легенди, що відображали давній досвід, норми-приписиі норми-заборони язичницької релігії
Політичні і правові ідеї Київської Русі. Найважливішими передумовами виникнення і розвитку політико-правової думки на Русі були: 2. об´єднуючі чинники племінних утворень, поява політичних інститутів влади, активне політичне життя громади 3. Поява християнства і поширення писемності. Стають відомі і використовуються норми канонічного і східно-римського права, політичні традиції Візантії. Політико-правова думка на Русі, зафіксована в письмових джерелах, набуває теологічної форми, керується християнськими концепціями історії людства, природи права, держави, влади, політики, етики. Головними проблемами політичної думки були дві: рівноправність Русі з іншими державами, передусім з Візантією, необхідність об’єднання руських земель для збереження держави перед зовнішньою загрозою. “СЛОВО ПРО ЗАКОН І БЛАГОДАТЬ” митрополита ІЛАРІОНА. Співвідношення закону та істини (благодаті). Закон - Старий Заповіт, істина – Новий. Прихильник монархії. Мудрий правитель, який здійснював би владу на основі закону і справедливості, а не сваволі; був милостивим до підданих. КИРИЛО ТУРОВСЬКИЙ. Проблема співвідношення церковної та світської влади. Він обстоював єдність цих гілок суспільної влади, ідею “одного володаря”, закликав до єднання Русі. “ПОВІСТЬ МИНУЛИХ ЛІТ” НЕСТОРА-ЛІТОПИСЦЯ. Проблема рівності Київської Русі з іншими європейськими державами. Ідея єдності руських земель розглядається як духовна, котру забезпечує християнська церква. Політична ж єдність виявляється у єдності Київської Русі як спільної власності князів-братів, які мусять слухатися порад київського князя як старшого серед рівних. “РУСЬКА ПРАВДА” ЯРОСЛАВА МУДРОГО. Офіційну політико-правову ідеологію тих часів було закріплено в першій пам’ятці права, де викладено норми, що регулювали ранньофеодальні відносини. Закони Ярослава високо цінували людське життя, честь, осуджували злодіїв та вбивць. Головні цілі співжиття - особиста безпека і невід’ємність власності.
“ПОВЧАННЯ” ВОЛОДИМИРА МОНОМАХА. У творі подається ідеалізована картина державної діяльності та ідеальний образ князя-правителя, який має керуватися християнськими заповідями, моральними нормами і принципами. “СЛОВО О ПОЛКУ ІГОРЕВІМ” проблема міжусобної боротьби-головна причина тяжкого становища Русі. Для князя недостатньо бути вправним воєначальником, потрібно ще й уміти побачити загальнодержавний інтерес і підпорядкувати йому особистий.
Дата добавления: 2015-05-09; Просмотров: 326; Нарушение авторских прав?; Мы поможем в написании вашей работы! Нам важно ваше мнение! Был ли полезен опубликованный материал? Да | Нет |