Студопедия

КАТЕГОРИИ:


Архитектура-(3434)Астрономия-(809)Биология-(7483)Биотехнологии-(1457)Военное дело-(14632)Высокие технологии-(1363)География-(913)Геология-(1438)Государство-(451)Демография-(1065)Дом-(47672)Журналистика и СМИ-(912)Изобретательство-(14524)Иностранные языки-(4268)Информатика-(17799)Искусство-(1338)История-(13644)Компьютеры-(11121)Косметика-(55)Кулинария-(373)Культура-(8427)Лингвистика-(374)Литература-(1642)Маркетинг-(23702)Математика-(16968)Машиностроение-(1700)Медицина-(12668)Менеджмент-(24684)Механика-(15423)Науковедение-(506)Образование-(11852)Охрана труда-(3308)Педагогика-(5571)Полиграфия-(1312)Политика-(7869)Право-(5454)Приборостроение-(1369)Программирование-(2801)Производство-(97182)Промышленность-(8706)Психология-(18388)Религия-(3217)Связь-(10668)Сельское хозяйство-(299)Социология-(6455)Спорт-(42831)Строительство-(4793)Торговля-(5050)Транспорт-(2929)Туризм-(1568)Физика-(3942)Философия-(17015)Финансы-(26596)Химия-(22929)Экология-(12095)Экономика-(9961)Электроника-(8441)Электротехника-(4623)Энергетика-(12629)Юриспруденция-(1492)Ядерная техника-(1748)

Тема 6. Засоби масової інформації у сучасній школі




питання теми:

1. Реалізація педагогічних ідей "мультимедіа".

2. Комп'ютери як засіб розвитку і виховання.

3. Використання нових технічних засобів.

питання для обговорення:

1. В чому Ви бачите головні функції новітніх технічних засобів навчання? Наведіть приклади.

2. Що позитивного і негативного на Ваш погляд, приносить використання в школі новітніх технічних засобів?

Реалізація педагогічних ідей «мультимедіа»

У 50-х роках почався новий важливий етап впровадження у школі технічних засобів, що були результатом науково-технічної,: а потім технологічної революції. Першими ластівками були магнітофон, телевізор, навчальні машини механічного типу. Магнітофон і телебачення дозволили по-новому організовувати наочне навчання, активізували учнів. Навчальні машини допомагали контролювати ступінь формальних знань. Ці пристрої були порівняно нескладними: учні самі читали програму, фіксували відповіді, маніпулювали з механізмом.

У 60-х роках школи деяких країн світу, насамперед США, використовувати електронне обладнання. Тоді ж фахівці (США) розробили для школи порівняно нескладну комп'ютерну мову.

Прихильники застосування комп'ютерної техніки в освіті спиралися на певні дидактичні ідеї. Серед них згадаємо концепцію програмованого навчання американця Б.Скіннера. Він запропонував підвищувати ефективність навчального процесу за допомогою складання і виконання алгоритмічних програм — розпоряджень послідовності навчання. Електронний пристрій, який настроювався на таку програ­му, змушує учня послідовно виконувати ті чи інші розпорядження. Виконавши їх, тобто засвоївши деякий навчальний матеріал, учень може перейти до чергових тем і питань. При цьому програма ЕОМ складається так, щоб допомагати відшукувати вірні рішення.

Інакше трактував використання ЕОМ інший американський педагог - Г.А.Кроудер. За його думкою, комп'ютер повинен забезпечити не тільки індивідуальний ритм засвоєння навчального матеріалу, але і пропонувати персональні програми навчання.

У світовій педагогіці активно обговорюються перспективи застосування нової техніки в освіті. Прихильники технічного детермінізму сподіваються, що електронне забезпечення допоможе вирішувати проблеми неуспішності, взаємодії учнів та вчителів, індивідуалізації викладання і навчання, економії коштів на школу. З цілеспрямованим і систематичним впровадженням і використанням новітніх технічних засобів багато педагогів пов'язують надії побачити світло наприкінці тунелю — вийти з застою в шкільній справі.

До наповнення школи новітньою технікою підштовхує економічна перспектива. Прогнозується, що у провідних країнах світу до 60-70% населення будуть користуватися електронним обладнанням. Тому школі, необхідно готуватися до такого недалекого майбутнього.

Деякі вчені (Ж.-Ж.Серван Шрайбер - Франція; А. Тоффлер, А. Кинг США та інші) бачать обновлену школу широко оснащеною електронним обладнанням, з багатими банками навчальних програм,

У країнах світу розробляються максимально узагальнені концепції використання новітньої техніки в школі в загальнонаціональному масштабі. Планується організувати систематичну підготовку шкільних викладачів до використання нових технологій. Поступово створюються загальнонаціональні, розгалужені структури ресурсів інформатики, аудіо -, телезасобів для навчальних закладів. Подібні структури повинні активізувати інновації в школі, принаймні, у двох напрямках: створенні якісно нового рівня використання технічних засобів та інтегрованого використання різних видів таких засобів.

У першому випадку це буде означати утворення спеціалізованих установ — банків інформативної документації, аудіо - і відео комп’ютерних центрів, спеціальних класів з новітнім обладнанням. У другому випадку мова йде про створення загальнонаціональних електронних центрів з банками даних, якими можуть оперативно користуватися всі навчальні заклади.

Продовжується політика партнерства шкіл і підприємців при застосуванні новітніх технологій. У провідних країнах світу навчальні заклади використовують на умовах оренди новітні технології підприємств при організації навчального процесу. Офіційна влада прагне ініціювати виробництво електронної навчальної продукції. Так, французьке Міністерство освіти, щоб підтримати виробництво і придбання новітніх навчальних технологій, практикує процедуру «змішаних ліцензій», це означає, що підприємці на порівняно вигідних умовах роблять, а школи придбають навчальні ЕОМ.

Новітні технічні засоби перетворюються в обов'язкову умову навчального процесу. Школа придбала в таких засобах могутній прискорювач розвитку. Електронна техніка дозволяє зняти безліч складностей і вирішувати важливі задачі підвищення ефективності навчального процесу.

Комп 'ютери як засіб розвитку і виховання

Серед нових технічних засобів, що використовуються в школі, пріоритетними є комп'ютери і відеосистеми. Кращі навчальні комп'ютерні програми складені з урахуванням того, щоб невірна відповідь була неодмінно скоректована машиною. Таке навчання перетворюється в захоплюючу гру: чим більше вірних відповідей, тим гостріше бажання довідатися нове і вірно відповісти машині. Сучасні ЕОМ дозволяють здійснювати подібне ігрове навчання в персональному ритмі.

Комп'ютерні ігри - принципово новий шлях навчання. На екрані комп'ютера оживають будь-які фантазії школяра, предмети навколишнього світу, цифри і букви. Школьник може керувати виникаючими на дисплеї предметами, тобто відчути їхню реальність. Комп'ютерні ігри дозволяють одержати узагальнене уявлення про подібні ситуації чи предмети і, отже, розвивають узагальнення і класифікацію як найважливіші операції мислення. Таким чином, основна функція комп'ютерних ігор - навчальна. Йде розвиток логічного мислення, оскільки школяр усвідомлює, що предмети на екрані - лише знаки відповідних реальних предметів. Поліпшуються пам'ять і увага дітей. Ігрова мотивація поступово переходить у навчальну мотивацію, коли виникає інтерес до змісту завдання.

Крім загальнорозвивальних комп'ютерних ігор, існують спеціальні ігри для навчання учнів математиці, мові, логіці. Цінність таких ігор полягає в тому, що вони у зрозумілій формі доносять зміст зазначених предметів, що дозволяє легше і швидше опановувати навчальним матеріалом.

При використанні навчальних комп'ютерів визначилося кілька обов'язкових умов: знайомство з інформацією, консультація, введення відповіді, оцінка.

Робота на комп'ютерах і телесистемах дозволяє виконувати, дві фундаментальні освітні функції. По-перше, придбання загальної фахової освіти. По-друге, використання при викладанні різних дисциплін. Якщо говорити про першу функцію, то вона реалізується насамперед при опануванні курсів «інформатика», «електроніка» та ін. придбанні навичок володіння комп'ютерною технікою, оволодінні професійними програмами (механічне виробництво, автоматизовані виробничі системи, аудіовізуальні засоби, механіка і промисловалавтоматика, економіка і керування й ін.).

Друга функція дозволяє активізувати навчальний процес. Вині за рівнем учні можуть виконувати на комп'ютері персональні навчальні завдання. Перспективне застосування новітніх технічних засобів в окремих методиках. На уроках рідної й іноземної мов існує можливість працювати за допомогою «електронного редактора». Допомогою може виявитися ЕОМ, у пам'яті якої закладені відповідні данина заняттях по літературі, історії, географії. Важливим способом наочного навчання виявляється відеотехніка на заняттях з фізики, біології, географії, іноземних мов.

Наведемо як приклад комп'ютерну програму «Я читаю і пишу» (Франція). У ній закладені два типи вправ. Вправа першого типу полягає в тому, що, коли на екрані пропливають слова з ілюстраціями, на етапі запам'ятовування і контролю необхідно за допомогою оптичного олівця відновити слово, що підходить до ілюстрації, яка зали­шилася на дисплеї. Вправа другого типу пропонує натиснути потрібніклавіші, щоб утворити слово, адекватне малюнку на екрані. Програма передбачає поступове ускладнення вправ. Спочатку потрібне слово з'являється на кілька секунд, після чого зникає, залишивши хаотично розкидані букви, з яких воно складається. Учню необхідно відновити це слово. Потім йде більш складна вправа - те ж слово з'являється під малюнком, а потім цілком зникає. Учень повинен знову відновити слово. І нарешті, на екрані залишається тільки малюнок і учню пропонують дібрати до нього потрібне слово.




Поделиться с друзьями:


Дата добавления: 2015-06-28; Просмотров: 470; Нарушение авторских прав?; Мы поможем в написании вашей работы!


Нам важно ваше мнение! Был ли полезен опубликованный материал? Да | Нет



studopedia.su - Студопедия (2013 - 2024) год. Все материалы представленные на сайте исключительно с целью ознакомления читателями и не преследуют коммерческих целей или нарушение авторских прав! Последнее добавление




Генерация страницы за: 0.011 сек.