Студопедия

КАТЕГОРИИ:


Архитектура-(3434)Астрономия-(809)Биология-(7483)Биотехнологии-(1457)Военное дело-(14632)Высокие технологии-(1363)География-(913)Геология-(1438)Государство-(451)Демография-(1065)Дом-(47672)Журналистика и СМИ-(912)Изобретательство-(14524)Иностранные языки-(4268)Информатика-(17799)Искусство-(1338)История-(13644)Компьютеры-(11121)Косметика-(55)Кулинария-(373)Культура-(8427)Лингвистика-(374)Литература-(1642)Маркетинг-(23702)Математика-(16968)Машиностроение-(1700)Медицина-(12668)Менеджмент-(24684)Механика-(15423)Науковедение-(506)Образование-(11852)Охрана труда-(3308)Педагогика-(5571)Полиграфия-(1312)Политика-(7869)Право-(5454)Приборостроение-(1369)Программирование-(2801)Производство-(97182)Промышленность-(8706)Психология-(18388)Религия-(3217)Связь-(10668)Сельское хозяйство-(299)Социология-(6455)Спорт-(42831)Строительство-(4793)Торговля-(5050)Транспорт-(2929)Туризм-(1568)Физика-(3942)Философия-(17015)Финансы-(26596)Химия-(22929)Экология-(12095)Экономика-(9961)Электроника-(8441)Электротехника-(4623)Энергетика-(12629)Юриспруденция-(1492)Ядерная техника-(1748)

Перманентнае змяненне (эвалюцыя) жанраў, Жанравы сінтэз




Лекцыя ІІ. Эвалюцыя і сінтэз жанраў як заканамернасць

  • Перманентнае змяненне (эвалюцыя) жанраў
  • Публіцыстыка да электронікі. Кароткі гістарычны экскурс
  • Электроніка і публіцыстыка: сучасныя тэхналагічныя і

псіхалагічныя стасункі

 

Спачатку агульны тэзіс пра заканамернасць перманентнага змянення любой формы любога зямнога аб’екта або чалавечай супольнасці. Зразумела, гэта датычыцца і журналістыкі з яе заканамерным жа перманентным змяненнем форм, жанраў, тэхналогій, з дапамогай якіх забяспечваецца інфармацыйны абмен у грамастве. Анак сам працэс абмену магчымы толькі тады, калі ёсць што на што абменьваць, іншымі словамі, павінен быць рознажанравыя прадукты інфармацыйнага абмену, якія і ствараюць журналісты. Зрэшты, без журналіста і журналістыкі пэўнай падзеі, з’явы, адметнай асобы для масавай аўдыторыі, тым больш “замежнай” (па-за межамі дадзенага рэгіёну), як бы і не існуе. Бо менавіта журналіст, які пабачыў, пачуў, адчуў падзею, з’яву або асобу, надае ім нейкую вербальную, гукавую, візуальную і іншую форму, з дапамогай якой гэта падзея, з’ява або асоба і пачынае сваю вандроўку спачатку па каналах СМІК, а затым і па “каналах” свядомасці аўдыторыі. А вось сам працэс “надання формы” любому факту жыцця, падзее, з’яве, асобе (стварэнне інфармацыйнага прадукту) разнастайны і перманентна зменлівы, падобны кроплі вады або кроплі ртуці: працэс фарматворчасці бесперапынна рухлівы, формы і абліччы-“абалонкі” фактаў руху жыцця мяняюцца як аб’ектыўна-самастойна, так і пад уплывам грамадства і яго разнастайных патрэб, у тым ліку інфармацыйных. Гэты зразумелы і хрэстаматыйны тэзіс пацвярджаецца гісторыяй узнікнення і эвалюцыі жанраў журналістыкі і эвалюцыяй самой журналістыкі ад часоў папірусаў і каменных брускоў да віртуальнага Інтэрнету.

Прыкладна так здарылася і з жанрамі, формамі ды тэхналогіямі журналістыкі: ад прасцейшай вербальнай або сімвалічнай знакавай формы перадачы інфармацыі да шматкампанентнай формы інфармацыйных і камунікатыўных зносін. У дадзеным выпадку шматкампанентнасць выступае як спалучэнне розных знакавых сімвалаў – моваў розных розных навук, відаў мастацтва, мовы электроннай графікі і інш., якія сінтэзуюцца ў сучаснай электроннай журналістыцы.




Поделиться с друзьями:


Дата добавления: 2013-12-11; Просмотров: 484; Нарушение авторских прав?; Мы поможем в написании вашей работы!


Нам важно ваше мнение! Был ли полезен опубликованный материал? Да | Нет



studopedia.su - Студопедия (2013 - 2024) год. Все материалы представленные на сайте исключительно с целью ознакомления читателями и не преследуют коммерческих целей или нарушение авторских прав! Последнее добавление




Генерация страницы за: 0.008 сек.