Студопедия

КАТЕГОРИИ:


Архитектура-(3434)Астрономия-(809)Биология-(7483)Биотехнологии-(1457)Военное дело-(14632)Высокие технологии-(1363)География-(913)Геология-(1438)Государство-(451)Демография-(1065)Дом-(47672)Журналистика и СМИ-(912)Изобретательство-(14524)Иностранные языки-(4268)Информатика-(17799)Искусство-(1338)История-(13644)Компьютеры-(11121)Косметика-(55)Кулинария-(373)Культура-(8427)Лингвистика-(374)Литература-(1642)Маркетинг-(23702)Математика-(16968)Машиностроение-(1700)Медицина-(12668)Менеджмент-(24684)Механика-(15423)Науковедение-(506)Образование-(11852)Охрана труда-(3308)Педагогика-(5571)Полиграфия-(1312)Политика-(7869)Право-(5454)Приборостроение-(1369)Программирование-(2801)Производство-(97182)Промышленность-(8706)Психология-(18388)Религия-(3217)Связь-(10668)Сельское хозяйство-(299)Социология-(6455)Спорт-(42831)Строительство-(4793)Торговля-(5050)Транспорт-(2929)Туризм-(1568)Физика-(3942)Философия-(17015)Финансы-(26596)Химия-(22929)Экология-(12095)Экономика-(9961)Электроника-(8441)Электротехника-(4623)Энергетика-(12629)Юриспруденция-(1492)Ядерная техника-(1748)

Умовна операція

Оператор break

В кінці послідовності операторів кожної з case-секцій міститься оператор break. Цей оператор завершує виконання розгалуження switch. Управління в цьому випадку передається першому оператору після конструкції switch. При відсутності break управління буде передаватися операторам, що відносяться до інших гілок switch, що може привести до несподіваних. ефектів.

 

 

Інший варіант програми з використання switch і ключового слова default

Перепишемо програму вибору напрямку з використанням оператора switch

#include <iostream>

using namespace std;

#include <conio.h>

int main()

{char dir=’a’;

int x=10,y=10;

cout<<”Natysnit Enter dlia vyhodu \n”;

while (dir!=’\r’) // доки не натиснута клавіша Enter

{cout<<”\n Koordynaty “<<x<<”, “<<y;

cout<<”Vvedit napriamok (n,s,e,w) “;

dir =getche();

switch(dir)

{case ‘n’: y--; break;

case ’s’: y++; break;

case ’e’: x++; break;

case ’w’: x--; break;

case ‘\r’:cout<<”Vyhid...\n”;break;

default: cout<<”Repeat\n”;

}

}

return 0;

}

 

Остання вітка цієї програми починається не зі слова case, а з нового ключового слова default. Воно призначене для того, щоб програма могла виконати якусь послідовність дій в тому випадку, якщо ні одне зі значень констант не співпало зі значеннями switch-змінної. Оскільки ця секція є останньою, оператор break використовувати не обов’язково.

 

Порівняння switch i if...else

Коли краще використовувати порівняння if...else, а коли switch? При використанні if...else можна перевіряти значення різних не зв’язаних одна з одною змінних, причому порівняння можуть бути як завгодно складними. Натомість, в операторі switch всі розгалуження використовують одну і ту ж змінну, єдина можливість перевірки в такому розгалуженні – порівняння значення змінної з певною константою. Зокрема, неможливо виконати таку перевірку:

case a<3

//operator

break;

 

Спільно з case можуть використовуватися константи, що мають цілий або символьний тип, наприклад, 3 або ’а’, або ж константні вирази, що приводять до обчислення значення одного з цих типів. Тому switch є «вузькоспеціалізованим» оператором, але в межах своєї спеціалізації – дуже зручним.

 

Ця операція виконує дещо нетипові дії. Існує поширена в програмуванні ситуація: змінній потрібно присвоїти одне значення при виконання умови і інше значення при невиконанні умови (функція ЕСЛИ в Excel працює саме за таким принципом).

Без використання спеціальної операції, це можна реалізувати так:

if (alpha<beta)

min=alpha;

else

min=beta;

 

Подібні дії є настільки поширеними, що для них існує спеціальна умовна операція, вона записується за допомогою двох знаків і використовує три операнди. Це єдина операція С++, яка використовує більше двох операндів. З її допомогою попередній фрагмент може бути записаний так:

min=(alpha<beta)?alpha:beta;

Знак питання? і двокрапка: означають умовну операцію. Умова стоїть перед знаком питання

(alpha<beta)

Дужки навколо умови не обов’язкові, але їх досить часто ставлять, щоб спростити візуальне сприймання оператора.

 

<== предыдущая лекция | следующая лекция ==>
Умова з присвоюванням | Цілі величини в якості булевих
Поделиться с друзьями:


Дата добавления: 2014-01-04; Просмотров: 427; Нарушение авторских прав?; Мы поможем в написании вашей работы!


Нам важно ваше мнение! Был ли полезен опубликованный материал? Да | Нет



studopedia.su - Студопедия (2013 - 2024) год. Все материалы представленные на сайте исключительно с целью ознакомления читателями и не преследуют коммерческих целей или нарушение авторских прав! Последнее добавление




Генерация страницы за: 0.008 сек.