Студопедия

КАТЕГОРИИ:


Архитектура-(3434)Астрономия-(809)Биология-(7483)Биотехнологии-(1457)Военное дело-(14632)Высокие технологии-(1363)География-(913)Геология-(1438)Государство-(451)Демография-(1065)Дом-(47672)Журналистика и СМИ-(912)Изобретательство-(14524)Иностранные языки-(4268)Информатика-(17799)Искусство-(1338)История-(13644)Компьютеры-(11121)Косметика-(55)Кулинария-(373)Культура-(8427)Лингвистика-(374)Литература-(1642)Маркетинг-(23702)Математика-(16968)Машиностроение-(1700)Медицина-(12668)Менеджмент-(24684)Механика-(15423)Науковедение-(506)Образование-(11852)Охрана труда-(3308)Педагогика-(5571)Полиграфия-(1312)Политика-(7869)Право-(5454)Приборостроение-(1369)Программирование-(2801)Производство-(97182)Промышленность-(8706)Психология-(18388)Религия-(3217)Связь-(10668)Сельское хозяйство-(299)Социология-(6455)Спорт-(42831)Строительство-(4793)Торговля-(5050)Транспорт-(2929)Туризм-(1568)Физика-(3942)Философия-(17015)Финансы-(26596)Химия-(22929)Экология-(12095)Экономика-(9961)Электроника-(8441)Электротехника-(4623)Энергетика-(12629)Юриспруденция-(1492)Ядерная техника-(1748)

Завдання обертання щодо довільної осі

Обертання щодо довільної осі також можна реалізувати за допомогою множення матриці на вектор, але попередньо цю матрицю треба побудувати. Припустимо, що пряма проходить через початок координат і задана одиничним вектором , і потрібно виконати поворот крапки на кут щодо її. Для цього скористаємося наступним алгоритмом:

1. Сполучимо пряму з віссю за допомогою повороту системи координат щодо осі на кут , а потім повороту щодо осі на кут .

2. Виконаємо поворот щодо осі на кут .

3. Виконаємо повороти системи спочатку щодо осі на кут , а потім щодо осі на кут (у зворотному порядку стосовно перших поворотів), тим самим повертаючи її у вихідне положення.

Підсумкова матриця перетворення, таким чином, є добутком декількох матриць, а саме

Матриці є матрицями перетворення координат при поворотах системи координат, як було показано в попередньому розділі. Визначимо спочатку кут , що є кутом між віссю і його проекцією вектора на площину . Нехай - довжина цієї проекції. Тоді , (синус негативний, оскільки поворот іде від осі до осі , тобто в негативному напрямку). Після повороту системи координат новими координатами вектора будуть . Кут - це кут між векторами й , тому . Тепер ми можемо виписати вид матриць перетворення координат для кожного кроку алгоритму, зважаючи на те, що матриці перетворення координат при повороті системи координат оборотні стосовно відповідних матриць обертання:

Неважко переконатися, що послідовне множення матриць і на вектор дадуть у результаті вектор , тобто цей вектор дійсно стане віссю аплікат.

Залишається тільки виписати остаточний вид матриці (для скорочення запису введемо наступні позначення: ):

(4.13)

Нагадаємо, що є напрямними косинусами прямої, щодо якої виконується поворот. Неважко переконатися, що якщо як осі обертання взяти осі координат, то ми в точності одержимо формули (4.10).

<== предыдущая лекция | следующая лекция ==>
Перехід в іншу систему координат | Питання й вправи
Поделиться с друзьями:


Дата добавления: 2014-01-07; Просмотров: 340; Нарушение авторских прав?; Мы поможем в написании вашей работы!


Нам важно ваше мнение! Был ли полезен опубликованный материал? Да | Нет



studopedia.su - Студопедия (2013 - 2024) год. Все материалы представленные на сайте исключительно с целью ознакомления читателями и не преследуют коммерческих целей или нарушение авторских прав! Последнее добавление




Генерация страницы за: 0.009 сек.