Студопедия

КАТЕГОРИИ:


Архитектура-(3434)Астрономия-(809)Биология-(7483)Биотехнологии-(1457)Военное дело-(14632)Высокие технологии-(1363)География-(913)Геология-(1438)Государство-(451)Демография-(1065)Дом-(47672)Журналистика и СМИ-(912)Изобретательство-(14524)Иностранные языки-(4268)Информатика-(17799)Искусство-(1338)История-(13644)Компьютеры-(11121)Косметика-(55)Кулинария-(373)Культура-(8427)Лингвистика-(374)Литература-(1642)Маркетинг-(23702)Математика-(16968)Машиностроение-(1700)Медицина-(12668)Менеджмент-(24684)Механика-(15423)Науковедение-(506)Образование-(11852)Охрана труда-(3308)Педагогика-(5571)Полиграфия-(1312)Политика-(7869)Право-(5454)Приборостроение-(1369)Программирование-(2801)Производство-(97182)Промышленность-(8706)Психология-(18388)Религия-(3217)Связь-(10668)Сельское хозяйство-(299)Социология-(6455)Спорт-(42831)Строительство-(4793)Торговля-(5050)Транспорт-(2929)Туризм-(1568)Физика-(3942)Философия-(17015)Финансы-(26596)Химия-(22929)Экология-(12095)Экономика-(9961)Электроника-(8441)Электротехника-(4623)Энергетика-(12629)Юриспруденция-(1492)Ядерная техника-(1748)

Постмодерністська модель світу в українській та світовій інтерпретаціях




Додаткова: 1,5,6,10,21,24,28,33,34,35.

1, 2, 3, 4, 5

 

 

Міні – лексикон: постмодернізм, стильовий синкретизм, плюралістичність, іронізм, субкультура, інтернет, бріколаж, абсурдизм, симулякр,концептуалізм, оп-арт, поп-арт, хай- тек.

       
 
Модерн
Функціоналізм
Диференціація сфер життя та відмова від символізації, культури в знаковій мові мистецтва
Сцієнтизм у культурі знання, наука, що визначає світогляд
Відносні теорії самості і свободи як зростання можливості вибору
Функціональна теорія суспільства
Економіко-технічний принцип прийняття рішень: «техноморфізм»

 

 
Постмодерн  
Контекстуальність  
Взаємопроникнення різних сфер життя та символізація культури в метафоричній мові мистецтва  
Множинність різних форм корисного, просвітницького та релігійного знання  
Субстанції теорії самості, сутнісна свобода, ідентичність, що здатна змінюватися  
Обмежена теорія суспільства  
Соціокультурний принцип прийняття рішень: «антропоморфізм»  

 


Провідним у новому постіндустріальному суспільстві стає постмодернізм (з 1970-х років). Поворот від модернізму до постмодернізму пов'язується з епохальною заміною європоцентричності глобальною поліцентричністю, появою постколоніального світу.

_________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

Характерні риси постмодернізму:

деканонізація традиційних цінностей

___________________________________________________________

деконструкція естетичного суб'єкта

_________________________________________________________

стильовий синкретизм

_________________________________________________________

інтертекстуальність

_________________________________________________________

цитатність як метод художньої творчості

_________________________________________________________

фрагментарність і принцип монтажу

_________________________________________________________

іронізм

_________________________________________________________

пародійність

_________________________________________________________

 

гедонізм

________________________________________________________

естетизація потворного

________________________________________________________

змішування високих і низьких жанрів

________________________________________________________

 

театралізація всіх сфер культурного буття

_________________________________________________________

репродуктивність і тиражування

_________________________________________________________

орієнтація на споживацьку естетику

_________________________________________________________

запозичення принципів інформаційних технологій.

 
 


Постмодернізм відверто стверджує, що текст не відображає реальності, а творить нову реальність (дійсність не виявляється, існують лише тексти). Сприйняття світу як грандіозного звалища накопичених людством артефактів, традицій, образів, стилів за умови того, що немає системи координат, принципової ієрархії цінностей, перетворює художній текст на випадковий бріколаж,

який постулює хаос як спосіб організації.

 

       
 
   
 

 

 


Бріколаж —

 

 

 
 


Український постмодернізм є вторинним явищем щодо західного, оскільки не виростає на ґрунті глобальної інформатизації суспільства. Його простором перетворень стають передусім відроджені змісти національної традиції, зокрема барокової, класицистичної, романтичної, авангардної.

 
 


Для діяльності літературних гуртів Бу-Ба-Бу, Лу-Го-Сад, "Нова дегенерація", "Пропала грамота" характерне карнавальне блазнювання, в якому іронічній трансформації піддаються усталені цінності. Герої романів Ю.Андруховича "Рекреації", "Московіада", "Перверзія", книг О.Забужко профанують світ скоріше від неспроможності порозумітися одне з одним, їхнє плетиво словес — радше спосіб приховати порожність буденності їхнього буття. Однак та ж сама іронія породжує життєстверджуючу стихію народного карнавалу, як у спектаклі "Енеїда" в театрі ім. І.Франка

________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

 

 




Поделиться с друзьями:


Дата добавления: 2014-01-07; Просмотров: 441; Нарушение авторских прав?; Мы поможем в написании вашей работы!


Нам важно ваше мнение! Был ли полезен опубликованный материал? Да | Нет



studopedia.su - Студопедия (2013 - 2024) год. Все материалы представленные на сайте исключительно с целью ознакомления читателями и не преследуют коммерческих целей или нарушение авторских прав! Последнее добавление




Генерация страницы за: 0.014 сек.