КАТЕГОРИИ: Архитектура-(3434)Астрономия-(809)Биология-(7483)Биотехнологии-(1457)Военное дело-(14632)Высокие технологии-(1363)География-(913)Геология-(1438)Государство-(451)Демография-(1065)Дом-(47672)Журналистика и СМИ-(912)Изобретательство-(14524)Иностранные языки-(4268)Информатика-(17799)Искусство-(1338)История-(13644)Компьютеры-(11121)Косметика-(55)Кулинария-(373)Культура-(8427)Лингвистика-(374)Литература-(1642)Маркетинг-(23702)Математика-(16968)Машиностроение-(1700)Медицина-(12668)Менеджмент-(24684)Механика-(15423)Науковедение-(506)Образование-(11852)Охрана труда-(3308)Педагогика-(5571)Полиграфия-(1312)Политика-(7869)Право-(5454)Приборостроение-(1369)Программирование-(2801)Производство-(97182)Промышленность-(8706)Психология-(18388)Религия-(3217)Связь-(10668)Сельское хозяйство-(299)Социология-(6455)Спорт-(42831)Строительство-(4793)Торговля-(5050)Транспорт-(2929)Туризм-(1568)Физика-(3942)Философия-(17015)Финансы-(26596)Химия-(22929)Экология-(12095)Экономика-(9961)Электроника-(8441)Электротехника-(4623)Энергетика-(12629)Юриспруденция-(1492)Ядерная техника-(1748) |
Робота композитора, художника, балетмейстера - це професія, а вища форма діяльності людини цієї професії - мистецтво
Дідро писав: "Мистецтво – це вміння бачити в буденному небуденне, тобто головні риси епохи і часу". Режисер (франц. régisseur, від латів.(латинський) rego — управляю), постановник спектаклю, кінофільму, естрадно-концертної програми, циркової вистави. Режисерське мистецтво, режисура - мистецтво створення гармонійно цілісного, такого, що володіє певною художньою єдністю видовища (драматичного або музичного спектаклю, кінофільму, телевізійного фільму, циркової або естрадної вистави і ін.). На основі власного задуму режисер, тлумачивши п'єсу або сценарій, оперу або балет, естетично об'єднує роботу всіх учасників постановки, виявляє ідейний вміст спектаклю, його жанр і зовнішню форму, інтерпретацію сценічного простору, ритм, мізансцену, можливості використання меж арени або естради, подобу і характеристику персонажів, а в кінематографі і на телебаченні — побудова кадру, монтаж і тому подібне. Режисер організовує і погоджує між собою всі компоненти видовища: творчість артистів, декорації, костюми, музику, освітлення, звукове оформлення, в кіно роботу оператора і ін. Елементи Р. м. існували в театрі з древніх часів, коли турботу про цілісність вистави брав на себе драматург або головний актор трупи. Режисерське мистецтво у сучасному його розумінні надає режисерові очолююче значення в процесі створення видовища і визнає за ним функцію автора твору театру або кіно. Танець – вид мистецтва, в якому способом творення образу є рух та положення людського тіла.
Балетмейстер (від німецької) – майстер балету, автор і режисер, постановник балетів та концертних танцювальних номерів. Балетмейстер - це людина, яка володіє досвідом виконавця і професійно збагнула всі види сценічної та народної хореографії, знає закони сцени та музичної форми, а також живописно-декоративного оформлення. Він створює режисерську концепцію сценічної дії, хореографічний текст, створює хореографічний твір, користуючись виражальними можливостями пантоміми та танцю. В співпраці з композитором та художником створює нове або, виступаючи як реставратор з концертмейстером, відновлює старі балети або номери.
Процес хореографічної драматургії – складний і тривалий. Він вимагає від постановника певних творчих здібностей, загальної культури, широкого кругозору. Взагалі процес створення танцювальної композиції умовно поділяється на два етапи: виникнення задуму і його втілення. Перший визначається загальними здібностями балетмейстера-постановника (ерудиція, світогляд, потреба в художній творчості), другий вимагає спеціальних здібностей і вмінь, професійної майстерності. Творчий процес хореографа-балетмейстера має три етапи: − збирання-узагальнення (визначення проблеми, ідейно-тематичної спрямованості), − моделювання образів, − утілення образів, створення форм постановки. Постановка має відрізнятися адекватністю творчих вирішень, оригінальністю, новизною. Основу повноцінної художньої творчості становить особливе естетичне ставлення індивіда до життя. Воно дозволяє перетворювати життєвий досвід у специфічний зміст і форму художніх творів. Як відомо, навчання розвиває здібність діяти. Хореограф-автор повинен володіти даром, здатністю “народити” й “виростити” задум майбутньої постановки, а також уміло використовувати принципи музично-хореографічної драматургії, прийоми твору, композиції та ін. Хореограф, на відміну від інших діячів сценічного мистецтва, не трактує добуток (п'єсу, пісню тощо), а щоразу створює новий, бо щоразу народжується нова пластична мова, інше комбінування рухів, навіть тоді, коли використовуються вже існуючі в хореографії сюжет і музика.
Стародавній грецький письменник Лукіан говорив: "Балетмейстеру необхідно вивчити історію, міфологію, поетичні твори, бути грамотним в музиці та режисурі. Він повинен поєднувати в собі талант поета з талантом живописця". Відомий російський балетмейстер К.Гойлейзовський говорив про свою самоосвіту: "Займався всім, що мене вабило: історією хореографії, живописом, скульптурою, прикладним мистецтвом. Багато років займався музикою, звідси у мене розвинувся слух та ритм. Цікавими для мене були філософія та психологія, але навіть знання всього цього дуже мало для сучасного балетмейстера". Р.Захаров додатково закінчив курс режисури в театральному інституті, а Л.Іванов володів інструментом (фортепіано) так, що здивував композитора, зігравши найскладнішу частину його твору напам’ять. Одним з перших теоретиків мистецтва танцю був Ж.Ж.Новер, який в своїй книзі писав: "Тільки знаючи життя, балетмейстер зможе найти ту долю правди, яка дасть можливість розкрити основні риси сценічного образу". Ж.Ж.Новер: "Живописцю чи балетмейстеру не легше створити поему чи драму у живописі чи танці, ніж поету чи драматургу. Твори мистецтв у танці не можна писати ногами доти, доки цими ногами не буде керувати голова". Ю.С.Мілентьєв в статті про скульптуру пише: "Передати в матеріалі не просто подібність та навіть характер людини, а створити сам процес мислення, складність внутрішнього світу, вловити невловиме". Приклад творчої удачі - О.Роден з його "Філософом" - "Мислителем". В історії було багато яскравих прикладів балетмейстерських удач, але танець та образ в ньому живе доти, доки виконується. Крім фанатичної любові до цієї професії необхідна працьовитість, терпіння, художній смак та творче чуття. Як говорили мудрі: "Навчити цієї професії неможливо, а навчитися можна" (К.Станіславський). Режисер повинен володіти і наступними трьома якостями: I) уміти створювати, обгрунтовувати і захищати ідейно-художню концепцію спектаклю,
Дата добавления: 2015-05-24; Просмотров: 1048; Нарушение авторских прав?; Мы поможем в написании вашей работы! Нам важно ваше мнение! Был ли полезен опубликованный материал? Да | Нет |