Студопедия

КАТЕГОРИИ:


Архитектура-(3434)Астрономия-(809)Биология-(7483)Биотехнологии-(1457)Военное дело-(14632)Высокие технологии-(1363)География-(913)Геология-(1438)Государство-(451)Демография-(1065)Дом-(47672)Журналистика и СМИ-(912)Изобретательство-(14524)Иностранные языки-(4268)Информатика-(17799)Искусство-(1338)История-(13644)Компьютеры-(11121)Косметика-(55)Кулинария-(373)Культура-(8427)Лингвистика-(374)Литература-(1642)Маркетинг-(23702)Математика-(16968)Машиностроение-(1700)Медицина-(12668)Менеджмент-(24684)Механика-(15423)Науковедение-(506)Образование-(11852)Охрана труда-(3308)Педагогика-(5571)Полиграфия-(1312)Политика-(7869)Право-(5454)Приборостроение-(1369)Программирование-(2801)Производство-(97182)Промышленность-(8706)Психология-(18388)Религия-(3217)Связь-(10668)Сельское хозяйство-(299)Социология-(6455)Спорт-(42831)Строительство-(4793)Торговля-(5050)Транспорт-(2929)Туризм-(1568)Физика-(3942)Философия-(17015)Финансы-(26596)Химия-(22929)Экология-(12095)Экономика-(9961)Электроника-(8441)Электротехника-(4623)Энергетика-(12629)Юриспруденция-(1492)Ядерная техника-(1748)

Лекція 6. Акустика відкритих|відчиняти| театрів




При акустичному проектуванні відкритих|відчиняти| театрів необхідно| враховувати:

особливості розповсюдження|поширення| звуку у різних| атмосферних умовах;

акустичні характеристики навколишньої|довколишньої| місцевості|місцевий| (шу­мовой| фон, епізодичні шуми і ін.);

універсальність призначення відкритих|відчиняти| театрів, що використовуються| для концертних, оперно-драматичних, хореографічних хорових виступів|вирушань|, а також для демонстрації кінофільмів і так далі.

При розповсюдженні сферичних хвиль від точкового джерела звуку різниця в рівнях звукового тиску DL в точках, що знаходяться від джерела на відстані D 1 і D 2, визначається за формулою

 

(22)

 

З|із| цієї формули можна визначити, що рівень звукового тиску|тиснення| зменшується на 20 дБ| при кожному подесятеренні відстані| або на 6 дБ| — при його подвоєнні.

На розповсюдження|поширення| звуку в атмосфері великий вплив мають| напрям|направлення| і швидкість вітру, а також розподіл температури повітря при видаленні|віддалення| від поверхні землі|грунту|. Вітер і розподіл температури повітря по висоті |значно впливають на швидкість розповсюдження|поширення| звуку. При збігу напряму|направлення| вітру і розповсюдження|поширення| зву­ковых| хвиль результуюча швидкість дорівнює сумі швидкостей звуку і вітру; при цьому спостерігається «притиснення» звукових хвиль до землі|грунту|. Навпаки, при протилежному напрямі|направленні| розповсюдження| звуку і вітру сумарна швидкість розповсюдження| звукових хвиль дорівнює різниці швидкостей звуку і вітру; в цьому випадку спостерігається «відрив» звукових хвиль від землі|грунту|. Схе­ми цих двох протилежних випадків приводяться|призводять| на рис. 11.39. Таким чином, при виборі варіантів розташування відкритого|відчиняти| театру щодо|відносно| пануючих за літній пе­риод| вітрів (сезонна роза вітрів) слід віддавати перевагу| розташуванню подовжньої осі театру так, щоб напрям| пануючих вітрів збігалося з|із| напрямом|направленням| від сце­ни| (або естради) до амфітеатру, а не навпаки.

На рис. 11.40 наводиться|призводить| схема, що характеризує вплив вітру на рівень звукового тиску|тиснення| у різних напрямах. Вектор, проведений з|із| точки|точки|, де розташовується точкове|крапковий| джерело| звуку, характеризує амплітуду звукової хвилі в дан­ном| напрямі|направленні| при постійній заданій відстані від ис­точника| звуку. При порівнянні довжини цих векторів можна бачити|, що амплітуда коливання звукової хвилі, що розповсюджується| у напрямі вітру, майже втричі|втроє| більше амплітуди коливання| в напрямі|направленні|, протилежному дії вітру.

Великий вплив на розповсюдження|поширення| звуку у відкритому|відчиняти| те­атрі| має|робить| розподіл температури повітря по висоті [6]. У випадках, що найчастіше зустрічаються, коли темпера­тура| повітря з видаленням|віддалення| від землі|грунту| знижується, верхні звукові хвилі, що випромінюються| джерелом верхні розповсюджуються|поширюються| сповільнено| в порівнянні з нижніми|, що приводить|призводить| до вигинання уверх| фронту звукових хвиль.

 
 

 


Проте|однак| при розташуванні відкритих|відчиняти|

 

Однак при розміщенні відкритих театрів в деяких долинах гір спостерігається підвищення температури повітря з видаленням|віддалення| від землі|грунту|. У цих випадках звукові хвилі верхньо­го| рівня мають підвищену швидкістю в порівнянні із звуковими хвилями в долинах; в результаті фронт звукових хвиль в таких місцевостях|місцевий| згинається у напряму до землі|грунту|. Багато разів відбиваючись від землі|грунту| і верхніх теплих шарах повітря|, звукова енергія збільшує звуковий тиск|тиснення| на тери­торії| відкритого|відчиняти| театру.

Прекрасним|чудовим| прикладом|зразком| умілого використання архітектором особливостей атмосферної акустики служить відкритий|відчиняти| театр «Голлівудська чаша» в США.

Унаслідок|внаслідок| нерівномірного поглинання повітрям звуків різної частоти виникає необхідність при акустичному про­ектуванні| відкритих|відчиняти| театрів передбачати архітектурно-будівельні заходи і засоби|кошти| для збереження|зберігання| природності звучання. До них відносяться:

- форма і конструкція акустичних раковин,

- застосування|вживання| резонаторів і ін.

Ці спотворення особливо відчутні| в повітрі з|із| високою відносною вологістю|вогкістю|. На мал. 11.41 приводяться|призводять| криві загасання|затухання| плоских звукових хвиль високих частот (від 1500 до 10 000 Гц) при температурі повітря 20°С| залежно від відносної вологості|вогкості| повітря. За­тухання звуку виражається|виказує| в децибелах на кожних 30 м|м-кодів| відстані| від джерела звуку.

Знаючи відносну вологість повітря влітку, можна визначити зниження рівня звукового тиску в амфітеатрі залежно від заданого віддалення глядача від джерела звуку.

Приклад. Визначити зниження рівня звукового тиску в амфітеатрі на відстані 30 і 60 м від джерела звуку при відносній вологості повітря 50%.

По графіку на мал. 11.41 знаходимо|находимо|, що зниження складає відповід­но| 4 і 8 дБ|.

 

Великий вплив на якість акустики відкритих|відчиняти| театрів роблять коливання повітря (флюктуації|), що виникають| унаслідок|внаслідок| різного нагрівання сонцем поверхонь територій з|із| неоднорідним підстильним шаром (пісок, трава, чагарник, скеля і т. п.) Ці флюктуації| роблять суттєвий| вплив на якість звучання, коли підстильний шар має| високе альбедо.

Для врахування|урахування| акустичних особливостей місця|місце-милі| будівництва відкритого|відчиняти| театру архітекторові необхідно перед проектуванням| мати в своєму розпорядженні дані з|із| результатами ретельного вивчення метеорологічних і акустичних характеристик місцевості|місцевий|. Це дозволить йому встановити важливі|поважні| початкові|вихідні| положення|становища|:

- можливість|спроможність| виникнення на території театру луни|ехо-камери| від оточуючих| гір, лісу, будівель і споруд|споруджень|;

- розрахункові рівні зовнішнього шуму: від автостради, стадіону і ін.;

- ступінь|міра| захищеності відкритого|відчиняти| театру від вітру.

При цьому треба враховувати наступні|слідуючі| вимоги норм про­ектирования|: рівень звукового тиску|тиснення| в амфітеатрі не повинен| перевищувати 40 дБ|, а швидкість вітру має бути не більше 4 м/с.

Граничне допустиме видалення|віддалення| глядачів від джерела зву­ку| визначається призначенням споруди|спорудження|. При необходідності| хорошої|доброї| розбірливості мови|промови| в місцях|місце-милях|, віддалених від естра­ди|, складова артикуляція має бути не менше 75%. На рис. 11.42 приводяться|призводять| криві артикуляції, отримані|одержувати| експери­ментальным| шляхом|колією|, і спосіб побудови|шикування| форми амфітеатру, яка забезпечує| задовільну чутність звучання.

 

 
 
Рис. 11.42. Криві 75%-ої артикуляції, що забезпечує задовільну розбірливість мови за відсутності вітру а - характер кривих рівної артикуляції; / - за відсутності вітру; 2 - при швидкості вітру 10 м/с; 6 - графічний спосіб побудови форми відкритого театру, що забезпечує задовільну чутність мови на всіх місцях  

 

 


Для відкритих|відчиняти| драматичних або естрадних театрів межа віддаленості без звукопідсилення зазвичай|звично| обмежується 30 м|м-кодів| при місткості від 1500 до 2500 чоловік. Проте|однак| за наявності хоро­шої| захищеності амфітеатри від шуму і вітру вказана віддаленість| останнього ряду|лави| місць|місце-миль| від естради може бути збільше­на| до 40 м.

Схема архітектурного вирішення відкритого|відчиняти| драматичного або естрадного театру приведена на рис. 11.43,а. Геометричні характеристики його такі: довжина по подовжній осі 40 м|м-кодів|; най­більша| ширина 53 м|м-коди|; ухил|уклон| місць|місце-миль| 12—15°|.

  Рис. 11.43. Схеми архітектурних вирішень відкритих театрів різного призначення   а - естрадних театрів (довжина 40 м, найбільша ширина 53 м, ухил підлоги 12- 15°); б, в - для концертних виступів (симфонічні оркестри, хорові ансамблі)  

 

 


У відкритих|відчиняти| спорудах|спорудженнях|, призначених для виступів|вирушань| симфонічних оркестрів, ансамблів і обладнаних акусти­чними| раковинами і системами звукопідсилення (ри. 43,б,в|), допускається віддаленість глядачів від естради, вказана в таблиці. 11.10.

 

ТАБЛИЦЯ 11.10




Поделиться с друзьями:


Дата добавления: 2014-01-04; Просмотров: 1119; Нарушение авторских прав?; Мы поможем в написании вашей работы!


Нам важно ваше мнение! Был ли полезен опубликованный материал? Да | Нет



studopedia.su - Студопедия (2013 - 2024) год. Все материалы представленные на сайте исключительно с целью ознакомления читателями и не преследуют коммерческих целей или нарушение авторских прав! Последнее добавление




Генерация страницы за: 0.022 сек.