Студопедия

КАТЕГОРИИ:


Архитектура-(3434)Астрономия-(809)Биология-(7483)Биотехнологии-(1457)Военное дело-(14632)Высокие технологии-(1363)География-(913)Геология-(1438)Государство-(451)Демография-(1065)Дом-(47672)Журналистика и СМИ-(912)Изобретательство-(14524)Иностранные языки-(4268)Информатика-(17799)Искусство-(1338)История-(13644)Компьютеры-(11121)Косметика-(55)Кулинария-(373)Культура-(8427)Лингвистика-(374)Литература-(1642)Маркетинг-(23702)Математика-(16968)Машиностроение-(1700)Медицина-(12668)Менеджмент-(24684)Механика-(15423)Науковедение-(506)Образование-(11852)Охрана труда-(3308)Педагогика-(5571)Полиграфия-(1312)Политика-(7869)Право-(5454)Приборостроение-(1369)Программирование-(2801)Производство-(97182)Промышленность-(8706)Психология-(18388)Религия-(3217)Связь-(10668)Сельское хозяйство-(299)Социология-(6455)Спорт-(42831)Строительство-(4793)Торговля-(5050)Транспорт-(2929)Туризм-(1568)Физика-(3942)Философия-(17015)Финансы-(26596)Химия-(22929)Экология-(12095)Экономика-(9961)Электроника-(8441)Электротехника-(4623)Энергетика-(12629)Юриспруденция-(1492)Ядерная техника-(1748)

Adobe Bridge

Рядок стану

Вздовж нижнього кордону вікна програми знаходиться особлива смуга, яка називається рядком стану (status bar) (мал. 2.9). Вона призначена для відображення інформації про поточний файл, масштаби зображення і про активний в даний момент інструмент. У ній можуть також пропонуватися підказки користувачеві в його роботі.

 

Мал. 2.9. Рядок стану

2.Початок роботи. Основні параметри зображення

При роботі із зображенням потрібно знати його основні параметри. Давайте познайомимося з інструментальними засобами Photoshop, призначеними для роботи з файлами зображень.

Використовуючи команду File (Файл) | Open (Відкрити), відкрийте будь-яке зображення. Після завантаження файлу в лівому нижньому кутку рядка стану відображуватимуться цифри (наприклад, 100%), що говорить про масштаб зображення на екрані. Наберіть в цьому полі 50% і натискуйте клавішу Enter. Ми побачимо зміну масштабу картинки до половини її реального розміру. Правіше за поле масштабу зображення в рядку стану відображується розмір активного зображення в кілобайтах (Кбайт).

Інформацію про файл зображення можна вивести командою Image (Зображення) | Image Size (Розмір Зображення) - (мал. 2.10).

 

Мал. 2.10. Вікно діалогу Розмір зображення

Поле Pixel Dimensions (Розмірність) даного вікна показує розмір графічного файлу в кілобайтах і його ширину (width) і висоту (height) в пікселях (pixels).

У розділі Розмірність друкарського відтиску (Document Size) цього вікна виводяться розміри відбитку конкретного зображення на принтері в різних одиницях виміру. Є можливість управляти розміром зображення.

Про дозвіл (Resolution) і інтерполяцію (Resample image) ми вже говорили раніше і тут повторюватися не будемо.

Назва цієї утиліти перекладається з англійського як "міст" - це справедливо, оскільки вона дійсно об'єднує всі застосування пакету в єдиний комплекс і допомагає їм обмінюватися даними між собою. В першу чергу ця утиліта є файловим менеджером, але не просто аналогом провідника з функцією передперегляду файлів. Bridge може переглядати файли всіх поширених графічних форматів, документи PDF, у тому числі багатосторінкові, малюнки, створені в Illustrator. Присутні всі необхідні для файлового менеджера функції, такі як переміщення, копіювання, видалення документів, декілька спеціалізованих - поворот (обертання) зображень, пакетне перейменування файлів, використання метаданных при імпорті фотографій з цифрових камер - програма підтримує безліч моделей фотоапаратів різних виробників. Нарешті відома програма ACDSee придбала собі гідного конкурента. Можна переглядати SWF і PDF файли. Останні можуть бути відкриті індивідуально або цілим документом. Ми можемо також вибрати розмір і дозвіл перед відкриттям PDF документа в Photoshop. Серед інших можливостей програми - полегшене завантаження зображень з цифрових камер командою Файл-отримати фотографії з камери - мал. 2.11.

 

 

Мал. 2.11. Діалогове вікно здобуття зображень з цифрової фотокамери

Як і сам Photoshop, так і супутня йому утиліта Adobe Bridge CS5 містить плаваючі палітри, що забезпечують різну функціональність цієї програми. Наприклад, палітра Перегляд містить повну інформацію про зняте фотографом зображення (мал. 2.12).

 

 

Мал. 2.12. Приклад перегляду зображення з відображенням його метаданих

На цьому малюнку вкладка Metadata (Метадані) - для перегляду і редагування XMP-метаданных, а вкладка Keywords (Ключові слова) - для призначення файлам ключових слів (вони також зберігаються, як XMP-поля), що надалі полегшує пошук і сортування таких документів.

Інструменти цифрового малювання і закрашення Adobe Photoshop CS5

Далі ми ближче взнаємо палітру інструментів графічного редактора, розглянувши її інструменти детальніше і виконавши декілька практичних прикладів і вправ.

3.Інструменти і прийоми для малювання

Перед розповіддю про малювання і заливку варто відзначити, що в ящику інструментів Photoshop є блок управління кольором. Цей інструмент виглядає як чорний і білий квадрати, накладені один на одного

Якщо клацнути на нім мишею, то побачимо наступне (мал. 2.13).

 

 

Мал. 2.13. Блок управління кольором на панелі інструментів Adobe Photoshop

За умовчанням колір фону - білий (нижній квадрат), а основний - чорний (верхній квадрат). Якщо клацнути по одному з цих квадратів, то на екрані з'явитися палітра вибору кольорів, в якій можна задати новий колір переднього або заднього плану. Якщо клацнути на маленькі квадратики в нижньому лівому кутку, то станеться скидання призначеного користувачем кольору і повернеться колір за умовчанням. Якщо натискувати на маленьку двонаправлену стрілку у верхньому кутку - колір фону і основною поміняються місцями.

Кисть і олівець

Для малювання лініями в програмі є спеціальні інструменти (мал. 2.14). Всі вони використовують при малюванні основний колір (колір переднього плану), але створюють лінії різної товщини і фактури.

 

Мал. 2.14. Інструменти Кисть і Олівець

Інструменти Pencil (Олівець) і Paintbrush (Кисть) ви можете узяти безпосередньо з ящика інструментів. Інструмент Airbrush (Аерограф) - це різновид кисті в режимі аерографа і вибирається Аерограф на палітрі атрибутів інструменту Кисть. Всі три інструменти малюють різні лінії: олівець малює лінію з чіткими краями, кисть завжди більш менш розмита, аерограф проводить серію дрібних плямочок-бризок.

Електронними інструментами можна малювати також, як і реальними, але є і особливості. Якщо ви хочете кистю або олівцем зробити пряму лінію, то, клацніть, а потім відпустите кнопку миші на її початку і, тримаючи такою, що натискує клавішу Shift, клацніть в її кінці. Якщо вести лінію мишею при клавіші Shift, що натискує, вона йтиме строго горизонтально або вертикально (мал. 2.15). Якщо ви для малювання в Photoshop підключите графічний планшет, то можна буде малювати каліграфічно (з натиском).

 

Мал. 2.15. Приблизно так малюють цифровою кистю

Форма кисті, тобто форма сліду, який кисть залишає за собою, вибирається в палітрі (свиті) кистей на панелі атрибутів цього інструменту (мал. 2.16). На цій палітрі можна поміняти Diameter (Діаметр) кисті (у пікселях) і її Hardness (Жорсткість), тобто міра розмиття сліду кисті. Потрібно знати, що якщо кисть має еліптичну форму, то діаметр визначає її велику вісь, а чим менше жорсткість, тим більше розмиття кисті.

 

 

Мал. 2.16. Вкладка Brush (Кисть) на Панелі атрибутів для кистей

За допомогою кнопки Набори кистей можна завантажити в програму нові кисті, прапорці дозволяють включити, для вибраної вами кисті режим Wet Media Brushes (Вологі краї), коли малюнок виходить як би намальованим на мокрому папері або, наприклад, перемкнути кисть в режим аерографа.

Інші кисті.

У Adobe Photoshop є багато різних кистей, але не всі з них відносяться до інструментів малювання. Так, наприклад, інструмент History Brush Tool (Архівна кисть) можна використовувати як спосіб відміни операцій, тобто для відновлення фрагментів різних минулих станів зображення (мал. 2.17). Ця кисть повертає стан зображення назад по його історії. По своєму функціонуванню інструмент аналогічний команді Undo (Відмінити), але має ширший спектр можливостей. Інструмент Art History Brush Tool (Архівна художня кисть) робить те ж саме, але при цьому вона може декілька видозмінювати зображення, заповнюючи зображення стилізованими мазаннями.

 

Мал. 2.17. Архівні кисті

Інша група кистей призначена для відновлення ранішого стану зображення (мал. 2.18). Це кисті для ретушування зображень.

 

Мал. 2.18. Підгрупа інструменту Поновлююча кисть

Healing brush Tool (Поновлююча кисть) в ручному режимі, а Spot Healing Brush Tool (Точкова поновлююча кисть) в автоматичному режимі коректують зображення з врахуванням кольору і структури малюнка. Patñh Tool (Латочка) ставить латочки на зображення і як і Healing brush робить це з врахуванням кольору і структури зображення (аналог клонуючого штампу). Red Eye Tool (Заміна кольору) замінює вибраний колір на той, що коректує. Наприклад, прибирає "червоні очі" на фотографії.

Давайте сказане проглянемо на практичному прикладі.

Приклад 2.1. Використовуємо Поновлюючу кисть

Інструмент Healing brush (Поновлююча кисть) дозволяє виправляти дефекти в зображенні з врахуванням їх оточення і подібно до інструментів клонування, цей інструмент можна використовувати з метою копіювання ділянок зображення. Проте, на відміну від штампу, інструмент Healing Brush враховує структуру, освітлення, тіні оброблюваної області зображення. Покажемо це на прикладі.

1. Відкрийте зображення для ретуші і активуйте інструмент Healing Brush.

2. Вкажіть джерело для клонування, натискує Alt + ліву кнопку миші у відповідному місці зображення. Потім проведіть інструментом по ділянках зображення, що вимагають відновлення.

3. Виконайте цю процедуру кілька разів. Результат показаний на мал. 2.19.

 

Мал. 2.19. Початкове (зліва) і оброблене поновлюючим гроном (справа) зображення

Примітка

Цей же приклад можна було б виконати за допомогою інструменту Patch (Латочка). Подібно Healing brush (Поновлююча кисть), інструмент Patch (Латочка) враховує структуру, освітлення і тіні оброблюваної області зображення. Працюють цим інструментом так: активується інструмент Patch, виділяється сусідня з татуїровкою область ноги, в палітрі атрибутів інструменту (Оptions) встановлюється перемикач Destination (Призначення), виділеною хорошою ділянкою шкіри, як латочкою, закриваємо татуїровку. І так кілька разів підряд.

Малювання гумкою

Гумку теж можна віднести до інструментів малювання і цей інструмент існує в трьох різновидах (мал. 2.20).

 

Мал. 2.20. Інструменти групи Гумка

Eraser Tool (Гумка) - малює фоновим кольором в одношаровому зображенні, на фоновому шарі багатошарового зображення або на шарі, для якого заблокована прозорість. На останніх шарах робить прозорим ті пікселі, по яких він проходит. Гумка може малювати, як Brush (Кисть), Pencil (Олівець) або Block (Блок), причому форму і розмір кисті ви можете вибирати так само, як і для цих інструментів. Крім того, він може видаляти зображення квадратними блоками розміром в 15 екранних пікселів.

Режим роботи ластикида вибирається на панелі його властивостей в свиті Mode (Режим) - мал. 2.21. Величина непрозорості означає міру видалення кольору. Задається вона за допомогою повзунка Opacity (Непрозорість). При 100 %-ной непрозорості, колір віддаляється повністю, внаслідок чого виходить чистий фоновий колір або повністю прозорий піксель. Що таке Flow (Натиск) вже говорили. Якщо встановити прапорець Erase to History (Відновити історію), а потім провести гумкою по зображенню, то у всіх режимах можна стирати зображення до стану, записаного в палітрі History (Історія).

 

Мал. 2.21. Атрибути налаштування гумки

Magic Eraser Tool (Чарівна гумка) - працює за тим же принципом, що і чарівна паличка: знаходить пікселі того ж кольору, на якому ви клацнули, і забарвлює їх фоновим кольором або робить прозорими, залежно від шару. Для налаштування чарівної гумки ви можете міняти діапазон кольору в полі Tolerance (Допуск), включати і вимикати згладжування за допомогою прапорця Anti-aliased (Згладжений).

Background Eraser Tool (Фонова гумка) - є гібрид звичайної і чарівної гумки. Він теж порівнює кольори з кольором пікселя, на якому клацнули, і робить пікселі цього кольору прозорими (усередині кисті). Як правило, він використовується, аби обробляти краї об'єктів. Цей режим роботи гумки знаходиться в списку Обмеження. Під час роботи з фоновою гумкою можна включити режим, при якому основний колір залишається незмінним, навіть якщо він виявиться в центрі покажчика. Для цього встановите прапорець Foreground Color (Основний колір).

Інструменти групи Прямокутник

Інструменти малювання графічних примітивів з групи інструментів Rectangle Tool (Прямокутник) показані на мал. 2.22.

 

 

Мал. 2.22. Інструменти малювання графічних примітивів з групи інструментів Прямокутник

Тут знаходяться інструменти Custom Shape (Довільна фігура), Line (Лінія), Polygon (Багатокутник), Ellipse (Еліпс), Rounded Rectangle (Прямокутник з кутами, що округляють) і просто Rectangle Tool (Прямокутник). Розібратися з цими інструментами зовсім нескладно - зробіть це самостійно.

Інструменти заливки зображень

Ці інструменти приведені на мал. 2.23.

 

Мал. 2.23. Інструменти заливки

Paint Bucket (Заливка) - заливає зображення кольором або текстурою. Параметри інструменту розташовані на палітрі атрибутів цього інструменту. Тут в списку заливок можна вибрати, що саме використовувати як заливку: Foreground (Основний колір) - колір переднього плану або Pattern (Узор), тобто, заливку текстурою. Список Mode (Режим) визначає режим накладення пікселів при вживанні даного інструменту. Прапорець Anti-alias (Згладжування) служить для пом'якшення нерівностей країв заливки. Установка прапорця Contiguous (Суміжні пікселі) визначає, чи заливати по колірній близькості лише сусідні пікселі або пікселі на всьому зображенні. Повзунок Opacity (Непрозорість) дозволяє регулювати міру прозорості заливки.

• Інструмент Gradient (Градієнт) створює заливку з плавним переходом між декількома кольорами. Властивості градієнтної заливки задаються на панелі атрибутів (параметрів) цього інструменту (мал. 2.24).

 

Мал. 2.24. Панель атрибутів інструменту Градієнт

Тут є:

• список Mode (Режим) для вибору режиму накладення пікселів в градієнті;

• повзунок Opacity (Непрозорість) для регулювання непрозорості градієнта;

• прапорець Reverse (Інверсія) для звернення (перевертання) градієнта;

• прапорець Dither (Дізерінг) дозволяє розбавляти кольори і тим самим імітувати більшу кількість кольорів;

• прапорець Transparency (Прозорість) встановлює режим використання або не використання прозорості градієнта.

Якщо на цій панелі відкрити список зразків градієнтної заливки і клацнути мишею на будь-якому із зразків, то відкриється вікно Gradient Editor (Редактор градієнтів), що дозволяє градієнти модифікувати (мал. 2.25).

 

 

Мал. 2.25. Редактор градієнтів

Перерахуємо параметри градієнта, що знаходяться в цьому діалоговому вікні.

Розділ Presets (Набори) містить готові градієнти. Їх можна завантажувати командою Load (Завантажити) і зберігати командою Save (Зберегти).

У полі Name (Ім'я) можна написати ім'я градієнта, змінивши ім'я градієнта за умовчанням.

У списку Gradient Type (Тип) вибирають типа градієнта. Є два варіанти: Noise (Шум) і Solid (Однорідний колір). Шум майже не використовується, більшість завдань вирішуються за допомогою градієнта однорідних кольорів.

Параметр Smoothness (Гладкість) задає м'якість переходу кольорів в градієнті. Під списком Гладкість знаходяться повзунки прозорості, що обмежують прозорість градієнтної заливки.

Перехід між кольорами позначається обмежувачем, розташованим під колірною смугою. Змінюючи положення колірних обмежувачів і середніх крапок, додаючи нові або видаляючи непотрібні, ви зможете створити необхідний градієнт.

Додати колірний обмежувач можна, клацнувши мишею в необхідному місці уздовж нижньої частини колірної смуги. Якщо ж необхідно видалити непотрібний колірний обмежувач, просто пересуньте його за межі смуги з колірними переходами. Обмежувач зникне, а колірна смуга перетвориться відповідно до нових умов.

Приклад 2.2. Застосовуємо інструменти заливки на практиці (Рамка для фото - заливкою узором)

В даному прикладі ми побачимо як заливку основним кольором і узором можна використовувати для створення фоторамки.

Спершу відкрийте будь-яке фотозображення в програмі Adobe Photoshop і інструментом Прямокутна або Овальна область проведіть виділення частині зображення у вигляді рамки (мал. 2.26).

 

Мал. 2.26. Виділення частині зображення рамкою

Далі виконаєте команду Select (Виділення) | Інверсія (Inverse) для того, щоб сформувати "тіло" для майбутньої фоторамки.

Натискуйте на клавіатурі клавішу Delete для видалення виділеної частини зображення (мал. 2.27).

 

Мал. 2.27. Заготівка для рамки готова

Тепер активуйте інструмент Paint Bucket (Заливка) і залийте рамку узором.

І останнє: командою Select (Виділення) | Deselect (Відмінити виділення) видалите "маршируючих мурашок" із зображення (мал. 2.28).

 

 

Мал. 2.28. Рамка готова

<== предыдущая лекция | следующая лекция ==>
Інтерфейс Photoshop CS5 | Теореми додавання і множення
Поделиться с друзьями:


Дата добавления: 2014-01-07; Просмотров: 380; Нарушение авторских прав?; Мы поможем в написании вашей работы!


Нам важно ваше мнение! Был ли полезен опубликованный материал? Да | Нет



studopedia.su - Студопедия (2013 - 2024) год. Все материалы представленные на сайте исключительно с целью ознакомления читателями и не преследуют коммерческих целей или нарушение авторских прав! Последнее добавление




Генерация страницы за: 0.059 сек.