Студопедия

КАТЕГОРИИ:


Архитектура-(3434)Астрономия-(809)Биология-(7483)Биотехнологии-(1457)Военное дело-(14632)Высокие технологии-(1363)География-(913)Геология-(1438)Государство-(451)Демография-(1065)Дом-(47672)Журналистика и СМИ-(912)Изобретательство-(14524)Иностранные языки-(4268)Информатика-(17799)Искусство-(1338)История-(13644)Компьютеры-(11121)Косметика-(55)Кулинария-(373)Культура-(8427)Лингвистика-(374)Литература-(1642)Маркетинг-(23702)Математика-(16968)Машиностроение-(1700)Медицина-(12668)Менеджмент-(24684)Механика-(15423)Науковедение-(506)Образование-(11852)Охрана труда-(3308)Педагогика-(5571)Полиграфия-(1312)Политика-(7869)Право-(5454)Приборостроение-(1369)Программирование-(2801)Производство-(97182)Промышленность-(8706)Психология-(18388)Религия-(3217)Связь-(10668)Сельское хозяйство-(299)Социология-(6455)Спорт-(42831)Строительство-(4793)Торговля-(5050)Транспорт-(2929)Туризм-(1568)Физика-(3942)Философия-(17015)Финансы-(26596)Химия-(22929)Экология-(12095)Экономика-(9961)Электроника-(8441)Электротехника-(4623)Энергетика-(12629)Юриспруденция-(1492)Ядерная техника-(1748)

Lecture 11




Visual;

E) A speech situation is always realized in a speech act.

A communicative situation may be defined as a system of interacting factors of objective and subjective nature which involve a man into language intercourse and predetermine his speech conduct.

A communicative situation comprises 4 groups of factors (or components):

Ø Real circumstances;

Ø Relationships between the communicators;

Ø Speaking intentions;

Ø Realization of an act of communicators.

Situations may be real, imaginary, teaching which are built up with the help of mechanical aids or verbal aids.

A teaching situation should always contain a speech task which predetermines the speaker’s position and the direction as well as wording of speech.

***************

Ways of modeling situations:

2) Verbal oral

written;

3) Visual-verbal video;

poly-screen;

4) Problem situations:

a) Suggesting of a few variants of solving one ad the same problem. Pupils are to choose the most interesting/appropriate one (e.g. the way of traveling, the movie to watch);

b) Creating a special barrier in the way of solving a problem (e.g. sport team);

c) Giving incomplete information:

d) Suggesting different controversial points of view (e.g. civilization doesn’t save us from cruelties of nature);

e) Using lack of experience of pupils for solving the problem (e.g. weigh an elephant);

f) Using their life experience, but in new situations (e.g. what a real teacher should be?)




Поделиться с друзьями:


Дата добавления: 2014-01-11; Просмотров: 698; Нарушение авторских прав?; Мы поможем в написании вашей работы!


Нам важно ваше мнение! Был ли полезен опубликованный материал? Да | Нет



studopedia.su - Студопедия (2013 - 2024) год. Все материалы представленные на сайте исключительно с целью ознакомления читателями и не преследуют коммерческих целей или нарушение авторских прав! Последнее добавление




Генерация страницы за: 0.011 сек.