Студопедия

КАТЕГОРИИ:


Архитектура-(3434)Астрономия-(809)Биология-(7483)Биотехнологии-(1457)Военное дело-(14632)Высокие технологии-(1363)География-(913)Геология-(1438)Государство-(451)Демография-(1065)Дом-(47672)Журналистика и СМИ-(912)Изобретательство-(14524)Иностранные языки-(4268)Информатика-(17799)Искусство-(1338)История-(13644)Компьютеры-(11121)Косметика-(55)Кулинария-(373)Культура-(8427)Лингвистика-(374)Литература-(1642)Маркетинг-(23702)Математика-(16968)Машиностроение-(1700)Медицина-(12668)Менеджмент-(24684)Механика-(15423)Науковедение-(506)Образование-(11852)Охрана труда-(3308)Педагогика-(5571)Полиграфия-(1312)Политика-(7869)Право-(5454)Приборостроение-(1369)Программирование-(2801)Производство-(97182)Промышленность-(8706)Психология-(18388)Религия-(3217)Связь-(10668)Сельское хозяйство-(299)Социология-(6455)Спорт-(42831)Строительство-(4793)Торговля-(5050)Транспорт-(2929)Туризм-(1568)Физика-(3942)Философия-(17015)Финансы-(26596)Химия-(22929)Экология-(12095)Экономика-(9961)Электроника-(8441)Электротехника-(4623)Энергетика-(12629)Юриспруденция-(1492)Ядерная техника-(1748)

Key structures and word study




Ex 3 Find in the text the English equivalents for the following phrases, and use them in retelling and discussing the text.

Ex 1 Answer the following questions.

COMPREHENSION

EXERCISES

WORD COMBINATIONS

be (get) used to sb/sth привыкнуть к кому-н/чему-н

someday когда-нибудь (о будущем)

be good at sth (doing sth) хорошо уметь что-н делать

be behind (sb/sth) отставать (от кого-н/чего-н)

catch up with (sb/sth) догнать, нагнать (кого-н/что-н)

Now I know better. Теперь я стал(а) умнее.

look up a word (a name, etc) искать слово (имя, что-н в справочнике)

be through with sb/sth закончить, завершить что-н, порвать с кем-н

take part (in sth) принимать участие (в чем-н)

take an examination держать, сдавать экзамен

as for/to me (him, her, etc) что касается меня (его, ее и т. п.)

take one's failure (sb's words, life, etc) easy (seriously, hard, etc) относиться к неудаче (чьим-н словам, жизни и т, п.) легко (серьезно, тяжело переживать)

 

 

1. Where was Dan studying? 2. Why didn't he keep his promise to write his brother as soon as he arrived at College? 3. Why did it take him rather long to get used to College life? 4. What was the trouble with College as Dan saw it? 5. What mistakes did Dan make? 6. Why did he describe them as "awful"? 7. What lesson did he learn? 8. Why did Dan want to keep his textbooks after he graduated from college? 9. What sports team was he going to join, and why? 10. What was the bad news? 11. Why wasn't he upset over his failure in mathematics? 12. What made Dan change his mind about Shakespeare?

Ex 2 Look through the text once again, and:

 

1. See if you can find enough facts to prove that this is a text about an American college. 2. Describe the college campus. 3. Prove that Daniel was having a hard time of it. 4. Sum up Daniel's ideas about education, and prove that he was wrong. 5. Make your conclusions about Daniel's character. 6. Say if Daniel's brother was older or younger than he. 7. Say if Daniel will make a good student, or if he will drop out.

 

намереваться написать сразу же; вначале; навестить кого-н; свыше двухсот лет тому назад; справа; слева; спортзал; лазарет; совершить ужасный промах; в самый первый день; студент первого курса; знаменитый художник; средние века; теперь я умнее; в течение всего семестра; неправильные глаголы; остаться (в памяти); после окончания колледжа; баскетбольная команда; хорошие (плохие) новости; провалиться по математике; сдавать экзамен; приложить все усилия; сдать экзамен; приготовиться к худшему; не огорчаться; получить письмо от кого-н.

Ex 4 Give the four forms of the following verbs.

 

mean, lose, write, take, leave, found, build, learn, catch, think, hear, keep, study, stay, tell, sell.

Ex 5 Make up five groups, each with three words that are associated in meaning or area of usage.

 

enjoyment examination freshman infirmary college
high school library entertainment student fun
gymnasium undergraduate test university quiz

 

Ex 6 Choose the right word.

 

1. (і) I was more than sure I had to look for some — meaning in his words, (ii) The old boathouse was the boy's favourite — place. (hiding, hidden). 2. (і) Her — remark upset me. (ii) The — flowers were beautifully arranged on the dinner table, (cutting, cut). 3. (і) The young man you heard me mention earlier is one of our most — writers, (ii) The — trip was to remain a promise, (promising, promised). 4. (і) Не gave me a bitter smile and I thought to myself that only a — man could smile like that. (ii) It was — news, but not — enough to make him lose hope. (disappointing, disappointed). 5. (і) She was past forty, but still a woman of extremely — appearance, (ii) She met me with a — smile and I knew she was happy to see me. (pleasing, pleased). 6. (і) The stranger gave me an — look. (ii) It was a most — idea. (interesting, interested).

Ex. 7 Rewrite the following, using in (a) adjectives, in (b) adverbs instead of nouns with the suffix '-ness'. Make other necessary changes. Translate the sentences into Russian.

 

(a) 1. Thank you for your kindness. 2. We admired the richness of colour in his paintings. 3. The pleasantness of her manners made people like her at once. 4. Her words were full of bitterness. 5. I shall never go to Batumi again, I couldn't stand the dampness of the climate there. 6. Life looked good, still there was a heaviness in her heart that she didn't know how to explain. 7. They chose the place for its quietness. 8. I was extremely upset by my friend's coldness.

(b) 9. He looked at his elder brother with fondness. 10. She took the news with a lightness that surprised us greatly. 11.1 want to give you a warning — she always gets down to work with eagerness but quickly loses interest. 12. I've never heard him speak to anyone with such softness.

Ex 8 Translate the following sentences into English, using a different phrasal verb in each.

 

(a) move about, sit about, stand about, lie about, go about, get about, run about, look about

1. Он всюду ездит на своей машине. 2. Она была еще очень слаба после болезни и с трудом передвигалась по комнате. 3. В коридорах стояли студенты и обсуждали результаты экзаменов. 4. Он последнее время много ездит по стране. 5. Книги лежали везде: на столе, на стульях и даже на кровати. 6. Дети носились по саду, они играли в какую-то свою игру. 7. Она вошла в зал и огляделась — ни одного знакомого лица. 8. Нельзя же просто так сидеть и ничего не делать

 

(b) show sb about, follow sb about, take sb about, move sth about, leave sth about, carry sth about

 

1. Он всегда и повсюду носил с собой портфель, и вот однажды он его потерял. 2. Он обещал повозить меня по городу на машине. 3. На следующий день ожидался приезд группы туристов, которым он должен был показать город. 4. По-моему, они все время двигают мебель. Как ни придешь, у них вся мебель расставлена по-новому. 5. Это редкие книги. Их нельзя оставлять без присмотра. 6. Собака неотступно следовала за нами.

Ех 9 Paraphrase the following sentences according to the example.

 

Example 1: It was so cold.

It was such a cold day.

 

1. He is so hard-working. 2. The idea is so splendid. 3. The mistake was so awful. 4. The joke was so funny. 5. The question is so unexpected. 6. The story is so touching. 7. The cross-word puzzle is so difficult. 8. The present was so expensive. 9. The discovery was so important. 10'The decision was so quick. 11. He used to be so famous ten years ago. 12. This coat is so warm. 13. The rain was so heavy. 14. It was so disappointing to hear her refusal.

 

Example 2: The day was so cold that we stayed indoors.

It was such a cold day that we stayed indoors.

 

1. I was so disappointed that I couldn't speak. 2. He couldn't imagine that the work would be so difficult. 3. She was so lucky that we all envied her. 4. The student's graduation paper was so interesting that it was published. 5. Everybody laughed because the story was so funny. 6. The subject was so difficult for him that he failed at the exam. 7. The speaker's voice was so strong that it carried right across the hall. 8. The woman's hat was so funny that people turned their heads.

Ex 10 Translate the following sentences, using the word 'idea'.

 

1. Как эта идея пришла вам в голову? 2. Я понятия не имею, что он за человек. Мне никогда не приходилось иметь с ним дело. 3. Они не представляли себе, что поездка окажется такой удивительной. 4. Я не знаю, что он имел в виду. 5. Мы и не думали, что она такая обидчивая. 6. — Когда они приезжают? — Понятия не имею. 7. Я и понятия не имел, что он когда-то был известным шахматистом. 8. Они и не предполагали, что им придется делать пересадку в пути. 9. Что за странная мысль! 10. Мне и в голову не пришло, что она примет это так близко к сердцу. 11. Он человек передовых идей.

Ex 11 Translate the following sentences, using 'take (sb) time (hours, days, weeks, etc)'.

 

1. У него ушла еще одна неделя на то, чтобы закончить дипломную работу. 2. Обсуждение первого вопроса заняло, по крайней мере, час. 3. Ему потребовались месяцы напряженной работы, чтобы разрешить эту важную проблему. 4. Если вы располагаете временем, то пойдемте с нами на экскурсию в музей. Она займет часа два-три. 5. Чтобы добраться до Владивостока поездом, вам потребуется около недели. 6. Спорт занимает большую часть его свободного времени. 7. Сколько времени вы обычно тратите на дорогу в институт? 8. У него ушло очень мало времени, чтобы подготовить конференцию.

Ех 12 Translate the following sentences, using 'now that'.

Теперь, когда 1. все экзамены были сданы, он мог подумать об отдыхе; 2. всё готово, мы можем отправиться в путь; 3. он был вне опасности, он мог спокойно обдумать свое положение; 4. получено так много важной информации о Луне, ученые разрабатывают новые планы; 5. они достигли вершины горы, они готовы были забыть все трудности пути; 6. он так привык к ним, ему не хотелось уезжать.

 

Ex 13 Study the following phrases and (a) recall the sentences in which they are used in the text, (b) use them in sentences of your own.

 

get (be) used to sth/sb; at first; look sb up; walk (show) sb about/round a place; be good at sth; on sb's left/right; remind sb of sth/sb; next to sth/sb; be behind (in one's work, etc); catch up with sb/sth; (all) over the place (world, etc); hear of sb/sth; in the Middle Ages; look sth up in the encyclopedia (a dictionary); (all) through the term (year, etc); be through with sth/sb; keep sth in the head; at the end (beginning) of sth; take part in sth; fail (in) a subject (at an exam); be ready (prepared) for sth; as for/to me (him, etc); hear from sb; at once.




Поделиться с друзьями:


Дата добавления: 2014-10-31; Просмотров: 529; Нарушение авторских прав?; Мы поможем в написании вашей работы!


Нам важно ваше мнение! Был ли полезен опубликованный материал? Да | Нет



studopedia.su - Студопедия (2013 - 2024) год. Все материалы представленные на сайте исключительно с целью ознакомления читателями и не преследуют коммерческих целей или нарушение авторских прав! Последнее добавление




Генерация страницы за: 0.01 сек.