Студопедия

КАТЕГОРИИ:


Архитектура-(3434)Астрономия-(809)Биология-(7483)Биотехнологии-(1457)Военное дело-(14632)Высокие технологии-(1363)География-(913)Геология-(1438)Государство-(451)Демография-(1065)Дом-(47672)Журналистика и СМИ-(912)Изобретательство-(14524)Иностранные языки-(4268)Информатика-(17799)Искусство-(1338)История-(13644)Компьютеры-(11121)Косметика-(55)Кулинария-(373)Культура-(8427)Лингвистика-(374)Литература-(1642)Маркетинг-(23702)Математика-(16968)Машиностроение-(1700)Медицина-(12668)Менеджмент-(24684)Механика-(15423)Науковедение-(506)Образование-(11852)Охрана труда-(3308)Педагогика-(5571)Полиграфия-(1312)Политика-(7869)Право-(5454)Приборостроение-(1369)Программирование-(2801)Производство-(97182)Промышленность-(8706)Психология-(18388)Религия-(3217)Связь-(10668)Сельское хозяйство-(299)Социология-(6455)Спорт-(42831)Строительство-(4793)Торговля-(5050)Транспорт-(2929)Туризм-(1568)Физика-(3942)Философия-(17015)Финансы-(26596)Химия-(22929)Экология-(12095)Экономика-(9961)Электроника-(8441)Электротехника-(4623)Энергетика-(12629)Юриспруденция-(1492)Ядерная техника-(1748)

Своєрідність російської філософії




ОПОРНИЙ КОНСПЕКТ

Тема 5. ФІЛОСОФІЯ ХІХ-ХХ ст.

Питання самоконтролю

1. В чому особливість епохи Нового часу?
3. Що було характерним для гносеологічної орієнтації в епоху Нового часу?
4. Що таке раціоналізм?
5. Дайте визначення поняттю “сенсуалізм”?
6. 9. В чому особливість філософії французьких матеріалістів?

7. В чому полягає проблема методу у філософії Ф. Бекона? 8. Розкрийте характерні риси і сутність пантеїзму Б. Спінози. 9. В чому полягає вчення про субстанцію у філософії Спінози?

10. В чому полягає суперечність філософських систем Д.Локка і Р.Декарта?

11. Визначте ключові моменти французької філософії ХVІІІ ст..

12. Назвіть вихідні принципи етики І.Канта.

13. Визначте і обґрунтуйте сутність діалектики Г.Гегеля.

15. В чому полягає антропологізм і гуманізм філософії Л.Фейєрбаха?

1. Своєрідність російської філософії

2. Філософія Маркса і Енгельса

3. Сучасна світова філософія

 

Серед видатних російських філософів, які розробляли ідею осягнення людського буття, особливе місце займає Сергій Михайлович Булгаков (1871-1944 рр.): - не має завершеної філософської системи, але відзначається цільністю та єдністю, її основний мотив - виправдання світу: буття і матеріального космосу, тобто виправдання матерії з позицій Бога;- визначає матерію як основу буття (бування) - речей; матерія - не оформлена і невизначена першоматерія: буття-небуття, у дусі міфологічної та біблійної традиції наділяє матерію, що породжується: матерія -це Земля і Мати, що мають в собі породжуючу силу, плодотворність та плодоносність;- ідеальний первообраз світу є не що інше, як премудрість Божа, Софія. Софія - символ «Єдине і все» є жива і живуща істота. І людина мусить пізнати їх софійність;- особливу увагу надає поняттю часу;- людині відводить активну роль;- Церква діє в історії як творча сила.Для богословської філософії історії Сергія Булгакова характерні дві особливості: по-перше, різке заперечення історичного прогресу і, по-друге, вчення про спасіння всіх. Олексій Федорович Лосєв (1893 -1988 рр.) - основою діалектичного методу вважав логіку суперечностей, антиномію. З позицій діалектики, проаналізував міф як особистісну форму буття, показав, що діалектика міфу неможлива без соціології міфу;- розкрив знакову природу символу та його структуру;- в питанні філософської антропології - що таке людина та її життя - механізм, гвинтик, якого завжди можна викинути і замінити, чи цілісний організм, який історично природно склався, що є життя і доля, життя і мудрість, життя і знання, життя і смерть... Лев Платонович Карсавін (1882-1952 рр.) - у вченні про буття вважає світ результатом самообмеження Бога, створеним буттям з нічого. Поза Богом і без Бога немає мене, абсолютно немає.- відкриває триєдність як ознаку Всеєдності: Триєдність Бога -істина, любов і всеблагість; у любові - самоутвердження (руйнівна любов), самопожертвування (жертовна любов), і воскресіння в любові.- найвища мета історичного мислення - в осмисленні всього Космосу, всього сотвореного, усієї Всеєдності як єдиного суб'єкта, що розвивається.- всякий історичний індивідуум (особа, сім'я, нація) - всеєдине ціле. - історичний процес є божественно людським. Держава мусить підкорятися церкві. Культурні нації та людство - гармонійні особи. Іван Олександрович Ільїн (1882-1954 рр.) - розглядає абсолютну ідею як всезагальний конкретний принцип і пояснює цю її особливість характером буття, яке за своєю природою -конкретно-ідеальне;- вбачає сенс філософії в пізнанні Бога і божественної основи світу, а саме - істини, добра і краси;- розробляє правову теологію, теоретично відновлюючи самодержавну монархію як тотальну державу;

- осмислення питання про непротивлення злу силою: ніхто не має права дозволяти злодіям кривдити слабих, розбещувати дітей, оскверняти храми і нищити рідних;

- створює оригінальну концепцію правової держави. Суттю держави є становище людської душі і людського духу.




Поделиться с друзьями:


Дата добавления: 2014-12-07; Просмотров: 1659; Нарушение авторских прав?; Мы поможем в написании вашей работы!


Нам важно ваше мнение! Был ли полезен опубликованный материал? Да | Нет



studopedia.su - Студопедия (2013 - 2024) год. Все материалы представленные на сайте исключительно с целью ознакомления читателями и не преследуют коммерческих целей или нарушение авторских прав! Последнее добавление




Генерация страницы за: 0.007 сек.