Студопедия

КАТЕГОРИИ:


Архитектура-(3434)Астрономия-(809)Биология-(7483)Биотехнологии-(1457)Военное дело-(14632)Высокие технологии-(1363)География-(913)Геология-(1438)Государство-(451)Демография-(1065)Дом-(47672)Журналистика и СМИ-(912)Изобретательство-(14524)Иностранные языки-(4268)Информатика-(17799)Искусство-(1338)История-(13644)Компьютеры-(11121)Косметика-(55)Кулинария-(373)Культура-(8427)Лингвистика-(374)Литература-(1642)Маркетинг-(23702)Математика-(16968)Машиностроение-(1700)Медицина-(12668)Менеджмент-(24684)Механика-(15423)Науковедение-(506)Образование-(11852)Охрана труда-(3308)Педагогика-(5571)Полиграфия-(1312)Политика-(7869)Право-(5454)Приборостроение-(1369)Программирование-(2801)Производство-(97182)Промышленность-(8706)Психология-(18388)Религия-(3217)Связь-(10668)Сельское хозяйство-(299)Социология-(6455)Спорт-(42831)Строительство-(4793)Торговля-(5050)Транспорт-(2929)Туризм-(1568)Физика-(3942)Философия-(17015)Финансы-(26596)Химия-(22929)Экология-(12095)Экономика-(9961)Электроника-(8441)Электротехника-(4623)Энергетика-(12629)Юриспруденция-(1492)Ядерная техника-(1748)

Protein Structure




IV. Информативное чтение. Направлено на развитие компетенции ОК-5, ОК-6, ПК-48 (50 мин)

III. Работа над грамматическим материалом. Направлена на развитие компетенции ОК-6 (20 минут)

II. Изучающее чтение. Направлено на формирование компетенции ОК-6 (45 мин)

I. Речевая разминка, устная речь. Направлено на формирование компетенции ОК-6 (20 мин).

Занятие 15.

Этапы занятий и рекомендуемая продолжительность тренировки видов речевой деятельности:

Ответьте на следующие вопросы:

-What do you know about proteins?

-Which lectures have you attended today?

-Are you fond of chemistry? Why

-Is it necessary for a pharmacist to know the chemistry well?

-What is necessary to be a qualified pharmacist?

Текст стр. 24 “Proteins " (уч.пос "English for Pharmaceutists")

Упражнение 1. Прочтите и переведите текст“Proteins” стр. 24 (уч.пос. "English for Pharmaceutists"). Выполните упр. 10 стр.28.

Упражнение 2. Расскажите о классификации белков.

Упражнение 1. Повторите формы образования, значение Infinitive (стр. 88-90, уч.пос. "English for Pharmaceutists").

Упражнение 2. Найдите в тексте предложения с инфинитивом, переведите их, определите функцию инфинитива. (уч.пос. "English for Pharmaceutists").

Four different levels of structure are found in proteins. The primary structure of a protein is the linear sequence of amino acids in the polypeptide chain. Secondary structure consists of local regions of polypeptide chains that have a regular conformation which is stabilized by hydrogen bonds. The total three-dimensional conformation of an entire polypeptide chain is its tertiary structure. Some proteins exhibit quaternary structure; the three­ dimensional conformation of a multisubunit protein composed of a number of polypeptide chains (or subunits) joined by noncovalent interactions.

Proteins within the cell are in their "native" state. Heat, acid and other agents cause the proteins to be denatured, that is, to unwind and lose their native three­ dimensional conformations.

In their native state within the cell, many proteins bind other substances, ranging from ions to complex molecules such as co enzymes. These ligands are necessary for the function of the proteins.

A multitude of different proteins can be formed from only 20 common amino acids, because these amino acids can be linked together in an enormous number of different combinations. Differences in the sequence of amino acids along the pro­tein chains result in different three-dimensional structures and different function.

The structure of a protein determines the function that it serves in the body. So examples of proteins with different functions arc (a) hemoglobin, which transports oxygen in the blood, (b) the antibodies, which react with antigens to combat infection, (c) collagen, which provides tensile strength for many structures of the body, insulin, which act as a hormone by binding to receptors on the cell membrane, transmitting signals to the interior of the cell, and (e) hexokinase, which is an enzyme that catalyzes the phosphorylation of glucose, converting it into a form that can be metabolized by the cell to generate energy.

Упражнение 1. Изложите основное содержание текста на русском языка.




Поделиться с друзьями:


Дата добавления: 2014-12-07; Просмотров: 521; Нарушение авторских прав?; Мы поможем в написании вашей работы!


Нам важно ваше мнение! Был ли полезен опубликованный материал? Да | Нет



studopedia.su - Студопедия (2013 - 2024) год. Все материалы представленные на сайте исключительно с целью ознакомления читателями и не преследуют коммерческих целей или нарушение авторских прав! Последнее добавление




Генерация страницы за: 0.006 сек.