КАТЕГОРИИ: Архитектура-(3434)Астрономия-(809)Биология-(7483)Биотехнологии-(1457)Военное дело-(14632)Высокие технологии-(1363)География-(913)Геология-(1438)Государство-(451)Демография-(1065)Дом-(47672)Журналистика и СМИ-(912)Изобретательство-(14524)Иностранные языки-(4268)Информатика-(17799)Искусство-(1338)История-(13644)Компьютеры-(11121)Косметика-(55)Кулинария-(373)Культура-(8427)Лингвистика-(374)Литература-(1642)Маркетинг-(23702)Математика-(16968)Машиностроение-(1700)Медицина-(12668)Менеджмент-(24684)Механика-(15423)Науковедение-(506)Образование-(11852)Охрана труда-(3308)Педагогика-(5571)Полиграфия-(1312)Политика-(7869)Право-(5454)Приборостроение-(1369)Программирование-(2801)Производство-(97182)Промышленность-(8706)Психология-(18388)Религия-(3217)Связь-(10668)Сельское хозяйство-(299)Социология-(6455)Спорт-(42831)Строительство-(4793)Торговля-(5050)Транспорт-(2929)Туризм-(1568)Физика-(3942)Философия-(17015)Финансы-(26596)Химия-(22929)Экология-(12095)Экономика-(9961)Электроника-(8441)Электротехника-(4623)Энергетика-(12629)Юриспруденция-(1492)Ядерная техника-(1748) |
Зародження філософії у країнах Стародавнього Сходу
3. Буддизм про страждання-розчарування й нірвану. Буддійська проповідь про «чотири шляхетні істини». 4. Конфуціанство про «шляхетного чоловіка» і верховну владу. 5. Школи конфуціанської традиції: мо цзя, фацзя. 6. Філософія Мен-цзи 7. Даосизм, його науково-магічна традиція й вчення про безсмертя. Ідеї трактату „Дао де цзін”. Основні поняття і категорії для засвоєння теми: астика,атман, брахман, буддизм, буття, веди, дао, даршана, джива, дхарма, жень, інь, карма, конфуціанство, лі, мокша, настика, небуття, нірвана, сансара, свідомість, субстанція, янь. Література: 1. Філософія: Навч. посіб./ Л.В. Губерський, І.Ф. Надольний, В.П. Андрущенко та ін..; За ред.. І.Ф. Надольного. − 6-те вид., випр. і доп. − К.: Вікар, 2006. 3. Причепій Є.М., Черній А.М., Чекаль Л.А. Філософія: Підруч. − К.: Академвидав, 2006. 4. Введение в философию: Учеб. пособие для вузов / Авт. колл.: Фролов И. Т. и др. − 3-е изд., перераб. и доп. − М.: Республика, 2003. – С. 13 – 36. 5. Філософія // Філософський енциклопедичний словник. − К.: Абрис, 2002. 6. Бхагаватгита. – М., 1990. 7. Голыгина К.И. «Великий Предел». Китайская модель мира в литературе и культуре. – М., 1995. 8. Индуизм. Джайнизм. Сикхизм. Словарь. – М., 1996. 9. Кобзев А.И. Учение о символах и числах в китайской классической философии. – М., 1994. 10. Конфуций. – М., 1996. (Антология гуманной педагогики). 11. Костюченко В.С. Классическая веданта и неоведантизм. – М., 1983. 12. Лао-Цзы. – М., 2004. (Антология гуманной педагогики). 13. Степанянц М.Т. Восточная философия. Вводный курс. Избранные тексты. – М., 1997. 14. Торчинов Е.А. Даосизм. «Дао-дэ цзин». – СПб, 1999. 15. Чаттерджи С., Датта Д. Введение в индийскую философию. – М., 1994. Завдання для самостійної роботи: а) питання і задачі для самоконтролю: 1. Чим зумовлена відмінність соціально-політичних поглядів Конфуція та буддистів? 2. Охарактеризуйте основні спільні і відмінні риси ідеалів досконалої людини у вченнях Конфуція і Лао-цзи. 3. Чому буддизм називають релігією порятунку? 4. У чому полягає гуманістичний зміст вчення про нірвану тта карму? 5. Чому в сучасному Китаї конфуціанство залишається найбільш авторитетним філософським вченням? 6. Якою саме ідеєю локаята-чарвака, джайнізм та буддизм відрізняються від ортодоксальної орієнтації шкіл веданта, міманса, санкх’я, вайшешика? б) тексти для читання: 1. Богомолов А.С. Античная философия. — М., 1995. 2. Буддизм: история и культура. — М., 1989. 3. Введение в философию. В 2 ч. / Под. ред. И.Т. Фролова. — М.,1989. — Ч. 1. 4. Дао и даосизм в Китае. — М., 1982. 5. Лысенко В.Г. «Философия природы» в Индии: атомизм школы вайшешика. — М.,1986. 6. Философия: Учеб. для высш. учеб. заведений / Под ред. В. Кохановского. — Ростов н/Д, 1995. 7. Чанышев А.Н. Курс лекций по древней и средневековой философии. — М., 1991. 10. Юань Кэ. Мифы древнего Китая: Пер. с кит. — М.: Наука, 1987. Cемінарське заняття № 3 Антична філософія (частина 1) 1. Історичні періоди античної філософії. 2. Проблема первоначала у мілетській школі: Фалес, Анаксімандр, Анаксімен. 3. Геракліт: вчення про Вогонь та Логос. 4. Емпідокл: вчення про чотири елементи. Любов та Ворожнеча. 5. Вчення про гармонію і число піфагорійців. 6. Елейська школа: Парменід та Зенон Елейський. 7. Атомізм Левкіппа та Демокріта: Атом і Порожнеча, Причина і Рух. Основні поняття і категорії для засвоєння теми: антична філософія, архе, апейрон, апорія, атом, буття, гомеомерія, діалектика, етика, квінтесенція, космос, Логос, онтологія, порожнеча, рух, спокій, субстанція, теогонія, фізис. Література: 1. Філософія: Навч. посіб./ Л.В. Губерський, І.Ф. Надольний, В.П. Андрущенко та ін..; За ред.. І.Ф. Надольного. − 6-те вид., випр. і доп. − К.: Вікар, 2006. − Тема 1. − С. 15 – 23. 2. Причепій Є.М., Черній А.М., Чекаль Л.А. Філософія: Підруч. − К.: Академвидав, 2006. − С. 20 – 35. 3. Філософія та її ділянки // Татаркевич В. Історія філософії: Антична і середньовічна філософія / Пер. з пол. А. Шкарб’юка. − Львів: Свічадо, 1997. − Т.1. − С. 9 – 13. 4. Введение в философию: Учеб. пособие для вузов / Авт. колл.: Фролов И. Т. и др. − 3-е изд., перераб. и доп. − М.: Республика, 2003. – С. 13–36. 5. Кохановский В.П. Философия: Учеб. пособ. − 6-е изд., перераб. и доп. − Ростов н/Д: “Феникс”, 2003. − Розділ І. − § 1 – 4. 6. Філософський енциклопедичний словник. − К.: Абрис, 2002. − С. 666 – 667. 7. Новая философская энциклопедия: в 4-х т. / Ин-т философии РАН; Научно-ред. совет: предс. В.С. Степин, заместители предс.: А.А. Гусейнов, Г.Ю. Семигин, уч. секр. А.П. Огурцов. − М.: Мысль, 2001. Завдання для самостійної роботи: а) питання і задачі для самоконтролю: 1. Як розуміли діалектику мінливості та стійкості Геракліт, Парменід, Демокріт? 2. Хто з античних мислителів був першим діалектиком і чому? 3. Що таке апорії Зенона? Назвіть відомі вам. В чому їх сучасне наукове значення? 4. Хто з філософів заснував атомізм? В чому суть його вчення? 5. Фалеса вважають першим філософом і першим натуралістом. Всі перші філософи були водночас і практиками, які багато зробили для розвитку природничих наук. Чим пояснюється тісний зв'язок природничонаукового і філософського знання? Чому в античності неможливим було існування філософії в «чистому» виді? Покажіть, що філософська позиція була вихідним пунктом розвитку науки. 6. Що таке «доля» в уявленнях стародавніх греків? Чи існує певна подібність «долі» з «логосом» Геракліта? б) тексти для читання: 1. Аристотель. – М., 2004. (Антология гуманной педагогики) 2. Асмус В. Античная философия. – М., 1998. 3. Богомолов А. Античная философия. – М., 1985. 4. Лосев А. Очерки античного символизма и мифологии. – М., 1993. 5. Лурье С. Демокрит. – М., 1970. 6. Мень А. На пороге Нового Завета. – М., 2004. 7. Нерсесянц В. Сократ. – М., 1989. 8. Платон. – М., 2001. (Антология гуманной педагогики) 9. Степанова А. Философия древней стои. – СПб., 1995. 10. Трубецкой С. Курс истории древней философии. – М., 1997. 11. Чанышев А. Философия Древнего мира. – М., 1999. Cемінарське заняття № 4 Антична філософія (частина 2)
1. Предмет філософії за Сократом. Метод майєвтики. 2. Сократичні школі: кініки, кіренаїки, мегаріки. 3. Сутність філософського вчення Платона: «світ ідей» та вчення про державу і суспільство. 4. Аристотель: вчення про чотири першопричини, про душу, етика. 5. Епікур та його філософсько-етичне вчення. 6. Скептицизм: криза античної раціональності. Скептичний ідеал мудреця. 7. Неоплатонізм: вчення про єдине, принцип еманації та ієрархія буття. Плотін і кінець античної філософії.
Основні поняття і категорії для засвоєння теми: академія, антична філософія, атараксія, атом, буття, держава, діалектика, душа, ейдос, етика, квінтесенція, ліцей, логіка, майєвтика, матерія, метафізика, онтологія, першодвигун, рух, спокій, субстанція,. Література: 1. Філософія: Навч. посіб./ Л.В. Губерський, І.Ф. Надольний, В.П. Андрущенко та ін.; За ред. І.Ф. Надольного. − 6-те вид., випр. і доп. − К.: Вікар, 2006. − Тема 7. − С 163 – 166. 2. Бойченко І.В. Філософія історії: Підруч. − К.: Т-во “Знання”, КОО, 2000. − Розділ 6. − С. 350 – 410. 3. Чанышев А.Н. Курс лекций по древней и средневековой философии. – М., 1991. 4. Асмус В.Ф. Античная философия. – М., 1985. 5. Богомолов А.С. Античная философия. – М.: Изд. МГУ, 1985. – 367 с. 6. История философии: Энциклопедия. – Мн.: Интерпрессервис; Книжный Дом. 2002. – 1376 с. 7. Філософський енциклопедичний словник. – К: Абрис, 2002. – 744 с. Завдання для самостійної роботи: а) питання і задачі для самоконтролю: 1. Чому в давньогрецькій філософії спочатку оформився матеріалістичний підхід, а потім відбувся перехід до ідеалістичних поглядів? Як ви думаєте, чому це відбулося? 2. Аристотель писав: «Перша філософія має своїм предметом пізнання причини сущого, оскільки воно суще». У чому, відповідно до Аристотеля, полягає відмінність філософії від інших наук? У чому полягає соціально-історична обмеженість тільки онтологічного розуміння філософії? 3. Що означає «розумна насолода» у поглядах Епікура на людське життя? 4. Чому Аристотель не задовольняється одною сутністю у речей і допускає другу сутність речей? У чому вона полягає? 5. Що означає поняття «ентелехії» в Аристотеля? 6. Що нового вніс Епікур і епікуреїзм до античного атомізму? 7. Чим відрізняється етика класичного періоду (Сократа, Платона, Аристотеля) від етики елліністичного періоду античності? б) тексти для читання: 1. Платон. Государство // Соч. в 3 т. – Т. 3. – М., 1981. 2. Боецій С. Розрада від філософії/ Пер.Андрій Содомора.- К.: Вид-во Соломії Павличко «Основи», 2002.- 148 с. 3. Аристотель. Політика. – К., 2000. 4. Бертран Рассел. Історія західної філософії. – К., 1995. Кн.1. Cемінарське заняття № 5
Дата добавления: 2015-05-22; Просмотров: 476; Нарушение авторских прав?; Мы поможем в написании вашей работы! Нам важно ваше мнение! Был ли полезен опубликованный материал? Да | Нет |