Студопедия

КАТЕГОРИИ:


Архитектура-(3434)Астрономия-(809)Биология-(7483)Биотехнологии-(1457)Военное дело-(14632)Высокие технологии-(1363)География-(913)Геология-(1438)Государство-(451)Демография-(1065)Дом-(47672)Журналистика и СМИ-(912)Изобретательство-(14524)Иностранные языки-(4268)Информатика-(17799)Искусство-(1338)История-(13644)Компьютеры-(11121)Косметика-(55)Кулинария-(373)Культура-(8427)Лингвистика-(374)Литература-(1642)Маркетинг-(23702)Математика-(16968)Машиностроение-(1700)Медицина-(12668)Менеджмент-(24684)Механика-(15423)Науковедение-(506)Образование-(11852)Охрана труда-(3308)Педагогика-(5571)Полиграфия-(1312)Политика-(7869)Право-(5454)Приборостроение-(1369)Программирование-(2801)Производство-(97182)Промышленность-(8706)Психология-(18388)Религия-(3217)Связь-(10668)Сельское хозяйство-(299)Социология-(6455)Спорт-(42831)Строительство-(4793)Торговля-(5050)Транспорт-(2929)Туризм-(1568)Физика-(3942)Философия-(17015)Финансы-(26596)Химия-(22929)Экология-(12095)Экономика-(9961)Электроника-(8441)Электротехника-(4623)Энергетика-(12629)Юриспруденция-(1492)Ядерная техника-(1748)

Концепція проведення транзактного аналізу




Сценарій був апробований у п'яти академічних групах 3 та 4 курсів КНЕУ та у трьох групах слухачів Центру магістерської підготовки за спеціальністю «державне управління» (всього близько 250 чол.).

Тренінг тривав 10-12 академічних годин.

Послідовність проведення:

• подання теоретичного матеріалу (теоретичне підґрунтя);

• подання керівником інструкції (схеми, концепції) щодо вимог,
правил гри тощо;


• подання (краще - в усній формі) екстремальних ситуацій (по­
чергово, в режимі: подання - обговорення), взятих із літератур­
них творів, з метою активізації мислення, пробудження пам'яті
та почуттів, тобто запуску «пускового механізму» транзакції;

• письмова підготовка учасників до транзакції, тобто письмовий
аналіз кожним учасником дій та вчинків головного героя (чи
героїв) ситуації з позицій «Родитель», «Дорослий», «Дитина»;
способи досягнення успіху головним героєм;

• усний розгляд (з письмовою підказкою) позиції та міркувань
кожного учасника транзактного аналізу; допускаються елемен­
ти спонтанної дискусії;

• після розгляду поведінки літературних героїв та досягнення
успіхів з позиції «використання» трьох станів «Я» даємо таку
тему для транзакції (фактично стисло нагадуємо інструкцію):
«Аналіз власного статусу та поведінки, різноманітних си­
туацій, які з вами траплялися, а також життєвих і ділових
колізій з позиції трьох станів «Я»;

• далі йде знову письмова підготовка учасників до дискусії;

• потім - усна дискусія, при якій керівник спонукає учасників до
відповіді, викликає на відвертість, підтримує доброзичливий
емоційний тонус у групі;

• лідер (керівник) узагальнює набутий досвід, дає рекомендації,
побажання, - звичайно, з позиції «Дорослого».

ІНСТРУКЦІЯ (СХЕМА, КОНПЕПЦІЯ)

1. Уважно прослухайте кожен із епізодів і зробіть висновки, як
поводили себе «герої» в критичних ситуаціях.

2. В якому образі центральний герой епізоду домігся успіху в ек­
стремальній ситуації - «Родителя» (батько й матір), «Дорослого» чи
«Дитини»?

3. Які додаткові фактори допомогли «центральній фігурі» домог­
тися свого у критичній ситуації? Наприклад: певна одежа, відволіка­
ючі рухи, вгадування настрою юрби чи домінантної особистості тощо.

4. Чи міняв у якомусь із епізодів стратегію поведінки основний
герой - тобто образи «Батька» («Матері»), «Дорослого» чи «Дити­
ни»?

5. Як ви себе поводите у своїй сім'ї, якщо треба домогтися свого.
В чиєму образі?


6. Як поводять себе члени вашої сім'ї в критичних ситуаціях: чи
батько є «Батьком», мати - «Матір'ю», дитина - «Дитиною», дорос­
лий - «Дорослим»? (Кожен розкривається настільки, наскільки ба­
жає. Примусовість недопустима).

7. Як ви себе поводите у критичних ситуаціях за межами сім'ї
(найчастіше) - як «Родитель», «Дорослий» чи «Дитина»?

8. Чи потрібно міняти стратегії поведінки і власні образи в житті
взагалі і в різноманітних критичних ситуаціях? Чи, можливо, необ­
хідно вибрати один образ і, «відшліфувавши» його, використовувати
в різних ситуаціях? Як ви думаєте?

9. Прослухайте «Ситуацію 1» і напишіть кожен свої міркування
щодо ситуації. Це буде вашою підготовкою, на основі (і за підказ­
кою) якої ми проведемо усний аналіз.

3. Обговорення ситуації 1. Умовна назва «Юпітер»

Подання ситуації 1*

Натовп із самого ранку чекав на три речі: полудень, послів Фландрії та містерію. Вчасно прибув тільки полудень.

Це було вже занадто.

Натовп зачекав ще одну, дві, три, п'ять хвилин, чверть години; ніхто не з'являвся: поміст був порожній; сцена - німа.

Тим часом нетерплячка перейшла в обурення. Тут і там чути було вигуки незадоволення, правда, поки що притишені. «Містерію! Місте­рію!» - глухо линуло з натовпу. Збудження зростало. Буря, ще тільки глухо гуркочучи, носилася над цим людським морем. Перший спа­лах блискавки викликав Жеан дю Мулен.

- Містерію і к бісу фламандців! - крикнув він щосили, звиваю­
чись вужем навколо своєї капітелі.

Натовп заплескав у долоні, повторюючи:

- Містерію! Під три чорти Фландрію!

- Давайте містерію, негайно! - вів далі школяр.- А то, мабуть,
доведеться повісити суддю Палацу, і це буде для нас і комедія, і
мораліте.

'Ситуація 1, а також 2, 3, 4 взяті з книги: Віктор Гюго. Собор Паризької Богоматері. -К.: Молодь, 1976. -414 с.


- Добре сказано, - закричала юрба,- а для початку повісимо варту.

Це викликало бурхливі схвальні вигуки. Чотири бідолахи приста­ви пополотніли й перезирнулися. Натовп рушив на них, і вони вже бачили, як тоненька дерев'яна балюстрада, що відділяла їх від юрби, вигинається під її натиском.

Момент був критичний.

- На шибеницю! На шибеницю! - кричали звідусіль.

У цю мить піднісся вже описаний нами килим лаштунків, утво­рюючи прохід для людини, сама тільки поява якої враз зупинила на­товп, перетворивши, немов чарами, його гнів на зацікавленість.

- Тихше! Тихше! - почулося з усіх боків.

Якийсь чоловік, тремтячи всім тілом, раз у раз вклоняючись, не­впевнено рушив, мало не стаючи на коліна, до самого краю марму­рової плити.

Тим часом запанувала тиша, чути було тільки легкий невиразний гул, що завжди витає над мовчазною юрбою.

- Шановні городяни і шановні городянки, - промовив чоловік, -
ми матимемо честь декламувати й виставляти перед їх превелебні­
стю паном кардиналом чудове мораліте, яке називається «Правед­
ний суд пречистої діви Марії». Сам я гратиму Юпітера, їх преве­
лебність кардинал зараз супроводить вельмишановне посольство
герцога Австрійського, яке оце затрималося, щоб вислухати урочис­
ту промову пана ректора Університету біля брами Боде. Тільки-но їх
превелебність пан кардинал прибуде, ми зразу почнемо.

Безперечно, що тільки втручання самого Юпітера могло врятува­ти чотирьох бідолашних приставів. Якби ми мали щастя самі вига­дувати цю цілком вірогідну історію і слідом за тим мусили б за неї відповідати перед шановною пані Критикою, то ні в якому разі не можна було б висунути проти нас класичного правила: №с сієш ІПІЄГ8І1. Зрештою одяг пана Юпітера був дуже гарний і теж сприяв заспокоєнню натовпу, привернувши до себе його увагу. Одягнений у кільчастий, вкритий чорним оксамитом панцир із золотими цятками, Юпітер мав на голові дворогий ковпак, прикрашений шишками з по­золоченого срібла.




Поделиться с друзьями:


Дата добавления: 2015-05-23; Просмотров: 279; Нарушение авторских прав?; Мы поможем в написании вашей работы!


Нам важно ваше мнение! Был ли полезен опубликованный материал? Да | Нет



studopedia.su - Студопедия (2013 - 2024) год. Все материалы представленные на сайте исключительно с целью ознакомления читателями и не преследуют коммерческих целей или нарушение авторских прав! Последнее добавление




Генерация страницы за: 0.014 сек.