Студопедия

КАТЕГОРИИ:


Архитектура-(3434)Астрономия-(809)Биология-(7483)Биотехнологии-(1457)Военное дело-(14632)Высокие технологии-(1363)География-(913)Геология-(1438)Государство-(451)Демография-(1065)Дом-(47672)Журналистика и СМИ-(912)Изобретательство-(14524)Иностранные языки-(4268)Информатика-(17799)Искусство-(1338)История-(13644)Компьютеры-(11121)Косметика-(55)Кулинария-(373)Культура-(8427)Лингвистика-(374)Литература-(1642)Маркетинг-(23702)Математика-(16968)Машиностроение-(1700)Медицина-(12668)Менеджмент-(24684)Механика-(15423)Науковедение-(506)Образование-(11852)Охрана труда-(3308)Педагогика-(5571)Полиграфия-(1312)Политика-(7869)Право-(5454)Приборостроение-(1369)Программирование-(2801)Производство-(97182)Промышленность-(8706)Психология-(18388)Религия-(3217)Связь-(10668)Сельское хозяйство-(299)Социология-(6455)Спорт-(42831)Строительство-(4793)Торговля-(5050)Транспорт-(2929)Туризм-(1568)Физика-(3942)Философия-(17015)Финансы-(26596)Химия-(22929)Экология-(12095)Экономика-(9961)Электроника-(8441)Электротехника-(4623)Энергетика-(12629)Юриспруденция-(1492)Ядерная техника-(1748)

Практичне заняття 10




ПРАКТИЧНЕ ЗАНЯТТЯ 7-8.

Античний період розвитку грецької літератури.

Розвиток грецького театру. Жанр трагедії в давньогрецькій літературі:

- театральне мистецтво і культи Діоніса та Аполлона;

- вічні образи грецької трагедії: Есхіл „Прометей закутий”;

- зіткнення людини і долі: Софокл „Едіп-цар”;

- творчість Еврипіда: трагедія „Медея”, психологізм змалювання характерів.

Завдання:

  1. Культ Діоніса – вихідна умова зародження Давньогрецького театру. Розповісти про діонісії, перші вистави, устрій театру, дух змагання під час вистав.
  2. Постать Есхіла у світовій літературі. Проаналізуйте групування персонажів у трагедії „Прометей закутий” Значення трилогії, як герой визначає свої заслуги перед Зевсом і людьми. Постать тирана, актуальність її змалювання.
  3. Софокл зображував людей такими, якими вони повинні бути – доведітьдумку Аристотеля на матеріалі п’єси „Едіп – цар” та „Антігона”.
  4. Еврипід – трагік-реаліст. Правдивість почуттів зображених у трагедії „Медея”. Монолог Медеї – напам’ять.

Література:

1. Есхіл. Прометей закутий. Трилогія Орестея. В кн.: Давньогрецька трагедія. К.: 1981.

2. Бабрій. Байки.

3. Асмус В.Ф. Античная философия. Учеб.пособие. Изд. 2-е, доп. – М.: Высшая школа, 1976.

4. Преображенский П.Ф. В мире идей и образов. – М., 1965.

5. Моликин Н.А. История древнего Рима. – М., 1965.

6. Давньогрецька трагедія. Збірник / Пер. Б.Тен. – К.: Дніпро, 1981.

7. Золоте руно: З античної поезії. / Упор. О.Білецький/ К.: Дніпро, 1984.

 

ПРАКТИЧНЕ ЗАНЯТТЯ 9.

Еволюція комедійного жанру у давньогрецькій літературі:

- походження і структура комедії, перші комедіографи;

- творчість Аристофана, комедії „Жаби”, „Хмари”;

- комедія доби еллінізму: творчість Менандра (комедія „Третейський суд”;

- значення грецької комедії у розвитку жанру.

Завдання:

  1. Еволюція античного театру: від трагедії до сатирівської драми і комедії. Зародження комедії – демократичний характер жанру.
  2. Аристофан – батько комедії. Гострота, соціальна спрямованість його комедій. Критика софістів у комедії „Хмари”.
  3. Проаналізуйте характер конфлікту комедії Менандра „Третейський суд”. У чому різниця змалювання комічного у Аристофана й Менандра?

Література:

1. Арістофан. Лісістрата, Мир, Жаби, Оси, Хмари, Птахи, Вершники. В кн.: Арістофан. Комедії. К.: 1985.

2. Менандр. Третейський суд, Відлюдник. В кн.: Менандр. Комедії. Фрагменти / изд.подготовил В.Н.Ярхо. М., 1982.

3. Бабрій. Байки.

4. Лонг. Пастуша повість про Дафніса і Хлою або Дафніс і Хлоя. В кн.: Лонг, Петроній, Апулей. М., 1969.

Модульний контроль – творча робота, навчальний проект.

Римська література:

- періодизація римської літератури, особливості світогляду давніх римлян, формування нації і мови, вплив культури поневоленої Греції;

- історичні легенди, міфотворчість;

- розвиток літературних жанрів; творчість Плавта „Скарб”;

- комедії Афра („Свекруха”).

Завдання:

  1. Міфи й легенди Риму, етруське царство, „Історія...” Тіта Лівія, „Життя ХІІ Цезарів” Светонія – складіть оповідь.
  2. Аналіз образів комедії „Скарб”, прийоми комічного, картина життя Риму.
  3. Аналіз комедії „Свекруха” – своєрідність розуміння комедії у латинській традиції.

Література:

Мифи народов мира. Єнциклопедия. – Т. 1-11. – М., 1992.

Мифологический словарь. – М., 1992.

Словник античної міфології. Укоадачі: Пономарів О.Д., Козовик. – К.: Наукова думка, 1989.

Лесин В.М. Літературознавчі терміни. Довідник учнів. К., 1985.

 




Поделиться с друзьями:


Дата добавления: 2015-05-23; Просмотров: 585; Нарушение авторских прав?; Мы поможем в написании вашей работы!


Нам важно ваше мнение! Был ли полезен опубликованный материал? Да | Нет



studopedia.su - Студопедия (2013 - 2024) год. Все материалы представленные на сайте исключительно с целью ознакомления читателями и не преследуют коммерческих целей или нарушение авторских прав! Последнее добавление




Генерация страницы за: 0.011 сек.