Студопедия

КАТЕГОРИИ:


Архитектура-(3434)Астрономия-(809)Биология-(7483)Биотехнологии-(1457)Военное дело-(14632)Высокие технологии-(1363)География-(913)Геология-(1438)Государство-(451)Демография-(1065)Дом-(47672)Журналистика и СМИ-(912)Изобретательство-(14524)Иностранные языки-(4268)Информатика-(17799)Искусство-(1338)История-(13644)Компьютеры-(11121)Косметика-(55)Кулинария-(373)Культура-(8427)Лингвистика-(374)Литература-(1642)Маркетинг-(23702)Математика-(16968)Машиностроение-(1700)Медицина-(12668)Менеджмент-(24684)Механика-(15423)Науковедение-(506)Образование-(11852)Охрана труда-(3308)Педагогика-(5571)Полиграфия-(1312)Политика-(7869)Право-(5454)Приборостроение-(1369)Программирование-(2801)Производство-(97182)Промышленность-(8706)Психология-(18388)Религия-(3217)Связь-(10668)Сельское хозяйство-(299)Социология-(6455)Спорт-(42831)Строительство-(4793)Торговля-(5050)Транспорт-(2929)Туризм-(1568)Физика-(3942)Философия-(17015)Финансы-(26596)Химия-(22929)Экология-(12095)Экономика-(9961)Электроника-(8441)Электротехника-(4623)Энергетика-(12629)Юриспруденция-(1492)Ядерная техника-(1748)

Тема 2. Загальна характеристика Північного відродження (лек. 1г., с.р. 1г.)




Зарубіжне мистецтво ХVІ століття (20 год.)».

 

Тема 1 Пізнє відродження в Італії. (Чінквеченто) (лек. 1 г., с.р. 2 г.)

Високе та Пізнє відродження в Італії Скульптура: творчість Мікеланджело раннього та пізнього періодів – взірець мислення і стилістики Високого та Пізнього відродження. Творчість Джорджоне («Мадонна де Кастельфранко», «Три мудреці», «Спляча Венера», «Сільський концерт»).Формування маньєризму у флорентійській школі сер. ХVІ століття: архітектор Дж. Вазарі (вулиця) Уфіцці; твори Парміджаніно, Бронзіно, Пріматіччо.

Завдання для самостійної роботи: Своєрідність венеціанського мистецтва часів високого Відродження. Живопис Тиціана.: релігійні, алегоричні та портретні композиції раннього періоду («Венера Урбінська» «Знесення Марії», п-т юнака з рукавичкою, «Венера з люстерком»); пізній період творчості (портрети папи Павла ІІІ, П.Аретіно, Карла V, «Св.Себастьян», «Оплакування»). Мистецтво пізнього Відродження. Архітектура А.Палладіо. Скульптура Б.Челліні. Живопис А.Веронезе (розписи вілли Барбаро, «Бенкет в домі Лівія», «Шлюб в Кані Галилейській», та вівтарні композиції і алегоричні полотна). Композиційно-перспективні видовищні ефекти живопису Я.Тінторетто (цикл з життя св. Марка, «Путь на Голгофу», «Таємна Вечеря», міфологічні композиції). Теми рефератів та індивідуальних навчально-дослідних завдань:

Вчитель і учень: П.Перуджіно та Рафаель як митці Раннього та Високого відродження. Теми рефератів та індивідуальних навчально-дослідних завдань:

1. Будівничі собору св..Петра: від від Браманте до Мікеланджело.

2. Творчість Б.Челліні.

3. Літературна творчість Мікеланджело і взаємозв’язках з образотворчыстю митця.

4. Реальність та ідеали гармонії в «Афінській школі» Рафаеля.

5. Раціоналізм і емоційність «Сикстинської мадонни» Рафаеля.

6. Сюжети «Сотворення світу» Мікеланджело в Сикстинській капелі.

7. Образи пророків і сивілл Сікстинської капели.

8. «Таємна вечеря» Леонардо да Вінчі – міфи і реальність.

9. Групові портрети в творчості Рафаеля і Тіціана.

10. Площа св.. Марка у Венеції: шлях ренесансної архітектури від собору до бібліотеки.

Література: 11, 2, 5, 10, 23, 26, 27, 53, 56, 78.

Зміст терміну і характеристика художнього явища порівняно з італійським Ренесансом. Своєрідність системи видів і жанрів мистецтва. Пріоритет живопису. Хронологія і провідні національні художні школи.

Література: 10, 11, 22 т.3, 36 т.2, 56, 81.

 

Тема 3. Мистецтво відродження у Нідерландах. (лек. 1г., с.р. 3г.)

Провідні тенденції нідерландського живопису ХV cтоліття. Ян ван Ейк як основоположник нового мистецького світогляду. Закладення основ портрету, пейзажу, побутового жанру в його творах..Розвиток окреслених тенденцій в творчості майстрів середини та другої половини століття.

Завдання для самостійної роботи: Значення руху Реформації для культурної спільності країн Північного Відродження. Ієронім Босх. Майстри-романісти (Ян Скорель, П.Артсен). Творчість Пітера Брейгеля Мужицького. Панорамність відтворення світу в ранніх роботах («Падіння Ікара»); фольклорно-іронічний характер «Фламандських прислів’їв», «Дитячих ігр»; відтворення суспільних мотивів «Винищування немовлят»; алегорії «Безумної Грети» і «Вавілонської башти»; «Пори року» та «Селянське весілля»; «Сліпці» і «Каліки». «Танець під шибеницею».

Теми рефератів та індивідуальних навчально-дослідних завдань:

1. Містично-аналітичне відтворення світу в творах Я. Ван Ейка.

2. Портретний живопис Я.ван Ейка та Р.ван дер Вейдена.

3. Криза середньовічного світогляду в роботах І.Босха.

4. Панорамність відтворення світу в полотнах П.Брейгеля Старшого.

Література: 2, 4, 11, 22 т.1, 23, 27, 36 т.2, 56.

 

Тема 4. Відродження у Німеччині. (лек. 1г., с.р. 2г.)

Політична та соціально-економічна ситуація в країні і її вплив на розвиток культури. Майстри живопису та графіки ХV століття. А.Дюрер – засновник і видатний діяч німецького Відродження. Національна своєрідність його творчості та її зв’язок з італійською мистецькою традицією. Г.Гольбейн молодший як провідний портретист Німеччини та Англії середини ХV століття.

Завдання для самостійної роботи: Поєднання середньовічних та ренесансних рис у творчості М.Грюневальда («Розп’яття з Базеля, «Ізенгеймський вівтар») та Л.Кранаха старшого (портрети, релігійні та алегорично-міфологічні полотна). А.Альтдольфер («Св.. Гергій в лісі», вівтар Сант-Флоріан, «Сусанна в купальні») та майстри дунайської школи (Вольф Хубер). Ганс Бальдунг Грін («Адам і Єва», «Смерть і дівчина», портрети).

Теми рефератів та індивідуальних навчально-дослідних завдань:

1. Теоретичні погляди А.Дюрера, трактати і їх відображення в практиці («Адам і Єва»).

2. Людина часів реформації в портретах Г.Гольбейна.

Література: 11, 22, 27, 36 т.2,.56, 62, 68.

 

Тема 5. Відродження в Іспанії та Франції (лек. 1г., с. р. 2 г.)

Художня культура Франції ренесансної доби. Формування національної школи на засадах поєднання італійських, нідерландських та вітчиняних мистецьких традицій. Архітектура, скульптура та живопис ХV- поч ХVІ століть. Завдання для самостійної роботи: Франциск І як покровитель ренесансних ідей. Школа Фонтенбло: італійські майстри у Франції. Творчість Россо Флорентіно, Ф.Пріматіччо (розписи Галереї в Фонтенбло, алегорії та ескізи декорацій). Живописний та графічний портрет ХVI століття. Жак т.и, Ф.Клуе та інші. Скульптор Жермен Пілон.

Реконкіста як чинник формування національної культури Іспанії. Великі географічні відкриття та та розвиток країни. Іспанський живопис ХVI століття. Творчість Ель Греко («Погреб графа Оргаса», «Св.. сімейство»), С.Коельо, Л.Моралеса.Архітектура та скульптура Іспанії ренесансної доби. Ф. Еррера як творець Ескоріалу. Різьблення іспанських ретабло.

Теми рефератів та індивідуальних навчально-дослідних завдань:

1. Замки на Луарі – від середньовіччя до ренесансу.

2. Фасад Лувра архітектора П.Леско.

3. Ратуша в Севільї – поєднання мавританських традицій іренесансних рис.

4. Містицизм і лірика робіт Л.Моралеса

Література: 11, 26, 27, 30, 36 т.2, 35, 41, 79.

 

Тема 6. Мистецтво арабського та Далекого Сходу. (лек.1 г., с.р. 2г).

Локальні художні центри арабських країн (мавританське мистецтво Іспанії, мистецтво Середньої Азії. Загальна характеристика індійського мистецтва на різних етапах розвитку. Храмова архітектура (ступа в Санчі, храми в Каджурахо, Махабаліпурамі, мавзолей Тадж-Махал). Розписи Аджанти. Живопис (книжкова мініатюра) мусульманських часів.

Завдання для самостійної роботи: Історичні періоди розвитку Давнього та середньовічного Китаю та характеристика системи мистецтв кожної доби. Печерний храм Юньган; пагоди ХІ століття; колосальна статуя Будди в храмі Лунмень. Заборонене місто в Пекіні. Каліграфія та живопис на шовку (митці Гу Кайджі, Лі Чен, Цуй Бо, Ци Байші). Вплив загальнофілософських поглядів на образотворче мистецтво Японії. Специфіка архідектури, декоративного живопису та графіки. Синтоїстські храми, Золотий храм монастиря Тодайдзі. Живопис складних ширм та седзі. Гравюра школи Укійо-е.

Теми рефератів та індивідуальних навчально-дослідних завдань:

1. Образотворчий канон Будди в храмовій скульптурі Індії..

2. Ансамбль Ангкор-Ват в Камбоджі.

3. Печерний храм в Карлі як взірець буддійських храмів: функціоналізм і символіка.

4. Китайська середньовічна порцеляна.

5. Синтоїстські храми як візуально-образне втілення релігії синто.

Література: 8, 22 т.2, 36 т.2, 18, 34, 80.

 

Лабораторна робота:

Атрибуція творів західноєвропейських живописців доби Відродження. Шляхом аналізу сюжету, композиції, манери трактовки людських постатей і середовища, колориту, одягу персонажів тощо визначити національну школу, дату створення роботи, назву та ім’я автора.

Твори: С.Ботічеллі, Л.да Вінчі, Рафаеля, Джорджоне, Тіціана, Я.ван Ейка, П.Брейгеля, А.Дюрера, Ж. Клуе, Ель Греко.

 




Поделиться с друзьями:


Дата добавления: 2015-05-24; Просмотров: 636; Нарушение авторских прав?; Мы поможем в написании вашей работы!


Нам важно ваше мнение! Был ли полезен опубликованный материал? Да | Нет



studopedia.su - Студопедия (2013 - 2024) год. Все материалы представленные на сайте исключительно с целью ознакомления читателями и не преследуют коммерческих целей или нарушение авторских прав! Последнее добавление




Генерация страницы за: 0.019 сек.