Студопедия

КАТЕГОРИИ:


Архитектура-(3434)Астрономия-(809)Биология-(7483)Биотехнологии-(1457)Военное дело-(14632)Высокие технологии-(1363)География-(913)Геология-(1438)Государство-(451)Демография-(1065)Дом-(47672)Журналистика и СМИ-(912)Изобретательство-(14524)Иностранные языки-(4268)Информатика-(17799)Искусство-(1338)История-(13644)Компьютеры-(11121)Косметика-(55)Кулинария-(373)Культура-(8427)Лингвистика-(374)Литература-(1642)Маркетинг-(23702)Математика-(16968)Машиностроение-(1700)Медицина-(12668)Менеджмент-(24684)Механика-(15423)Науковедение-(506)Образование-(11852)Охрана труда-(3308)Педагогика-(5571)Полиграфия-(1312)Политика-(7869)Право-(5454)Приборостроение-(1369)Программирование-(2801)Производство-(97182)Промышленность-(8706)Психология-(18388)Религия-(3217)Связь-(10668)Сельское хозяйство-(299)Социология-(6455)Спорт-(42831)Строительство-(4793)Торговля-(5050)Транспорт-(2929)Туризм-(1568)Физика-(3942)Философия-(17015)Финансы-(26596)Химия-(22929)Экология-(12095)Экономика-(9961)Электроника-(8441)Электротехника-(4623)Энергетика-(12629)Юриспруденция-(1492)Ядерная техника-(1748)

Тема 5. Мистецтво Франції (лек. 1 г., 3 г.)




Класицизм як провідний стиль абсолютної монархії, його зв’язок з філософією раціоналізму. Н.Пуссен – основоположник класицизму в європейському живописі; творче ставлення митця до традицій античності та ренесенсу. К.Лоррен як послідовник. Мистецтво Франції часів правління Людовика ХIV: роль Академії мистецтв у формуванні стилю доби. Синтез мистецтв в ансамблі Версальского палацу.

Завдання для самостійної роботи: Архітектура та скульптура Франції першої половини та середини століття. Палаци Мезон-Лаффіт та Во-ле-Віконт архітекторів Ф.Мансара та Л.Лево. Скульптура Ф.Жирардона. Реалістичний напрямок у живописі доби. Творчість Ж. де ла Тура та братів Ленен. Офіційний академічний напрямок живопису: творчість С.Вуе, Г.Ріго, Ш.Лебрена. Графіка Жака Калло.

Теми рефератів та індивідуальних навчально-дослідних завдань:

1. Образи селян в творчості братів Лененів.

2. Біблійні мотиви в пізніх пейзажах Н.Пуссена.

3. Творчість Ж.-А.Мансара.Виражальні засоби сюжетних композицій Н.Пуссена 1630-1640-х років.

Література: 10, 23, 25, 22 т.4, 27, 68, 80.

 

Лабораторна робота:

Порівняльний аналіз стильових напрямів у європейському живописі ХVІІ століття на прикладі співставляючої характеристики робіт.

Співставляючи формально-змістові якості творів, провідні виражальні засоби, зробити самостійні узагальнення щодо ознак бароко, класицизму, позастильової реалістичної лінії.

Можливі варіанти порівняння: “Призвання апостола Матфея” М.да Караваджо та “Св. Мартин і жебрак” А. ван Дейка, “Персей і Андромеда” П.П.Рубенса” та “Рінальдо і Арміда” Н.Пуссена, “Сімейство молочниці” Ж. де Латура і “Офіцер і дівчина” Я.Вермейєра, “Венера перед дзеркалом” Д.Веласкеса та “Даная” Рембрандта. Автопортрети П.П.Рубенса, Н.Пуссена, Рембрандта. Пейзажі Н.Пусссена. Д.Веласкеса та Я.ван Рейсдаля.

 

Тема 6. Мистецтво Франції ХVIII століття (лек. 2 г., с.р. 3 г.)

Загальна характеристика західноєвропейської культури ХVIII cстоліття. Формування ідей Просвітництва в Англії (Д.Дефо, Д.Свіфт, Г.Фільдинг) та Франції (Ж.-Ж.Руссо, Вольтер, Д.Дідро). Специфіка образотворчого мистецтва цієї доби6 демократизм та видовищність. Формування нових варіантів стилів: бароко-рококо, класицизму реалізму та сентименталізму. Зародження художньої критики: “Салони” Д.Дідро. Провідна роль французької школи у формуванні європейської художньої культури. Стилістична багатогранність французького мистецтва. Тематика, творчий метод живопису А.Ватто.Послідовники майстра як творці рокайлю в живописі: (Н.Ланкре, Ф.Буше, О.Фрагонар). Естетика просвітництва в творчості Ж.-Б.С.Шардена. та Ж.-Б.Грьоза.

Завдання для самостійної роботи:(1 г.). Новий класицизм в архітектурі: творчість Ж.-А.Габріеля: Пляс де ля Конкорд в Парижі, малий Тріанон у Версалі (загальне рішення та інтер’єри); Пантеон Ж.Суффло; проекти К.-Н.Леду. Тріумфальна арка Шальгрена. Стиль рококо в оформленні інтер’єру. Скульптура століття: Ж.-Б.Пігаль, О.Пажу, Ж.-А.Гудон(портрет Вольтера, навчальні посібники)

Теми рефератів та індивідуальних навчально-дослідних завдань:

1. Гармонія людини і природив полотнах А.Ватто.

2. Нові принципи планування ансамблю міського центру в творчості Ж.-А.Габріеля.

3. Портрети А.Гудона.

4. Інтимний психологізм портретів Ж. де Латура та О.Фрагонара.

Література:4, 9, 29, 33, 44, 66, 62, 68.

 

Тема 7. Мистецтво Італії. Англії та Німеччини ХVIII століття (лек.2 г., с.р. 4 г).

Венеціанський живопис як провідне мистецьке явище національної художньої школи. Творчість Д.-Б.Тьєполо. Ведута та пейзаж настрою у творчості живописців Венеції (А.Каналетто, Б.Белотто, Ф.Гварді. Формування національної школи Англії та вплив на її майстрів ідей просвітництва. Живопис та графіка У.Хоггарта як основоположника реалістичного напрямку. Мистецтво Німеччини та Австрії зазначеної доби. Барочна архітектура Південної Німеччини. Віденські архітектурні ансамблі. Розвиток теоретичної мистецтвознавчої думки у Німеччині: діяльність І.Вінкельмана.

Завдання для самостійної роботи: Італійська графіка ХVIII століття: творчість Д.-Б.Піранезі. Класицизм у живописі та скульптурі Німеччини: творчість А.-Р.Менгса (автопортрет, «Парнас», «Персей та Андромеда») та Й.-Г.фон Шадова (портрет кронпринцеси Луїзи з сестрою Фредерікою, квадрига для Бранденбургських воріт К.Лангханса). Теорія та практика класицизму в англійській архітектурі доби: К.Рен (собор св. Павла, палац Хемптон-корт); палладіанство, творчість Р.Адама («Етруська кімната» в Остерлі-парк). Створення Академії мистецтв. Творчість першого президента академії Д.Рейнольдса та Т.Гейнсборо.

Портретний та пейзажний живопис другої половини століття. Прикладне мистецтво доби: меблі “чіппендейл” та кераміка Т.Уеджвуда. Графіка Флаксмана. Творчість У.Блейка.

 

Теми рефератів та індивідуальних навчально-дослідних завдань:

Колоризм стінописів Д.-Б.Тьєполо.

Творчість А.Маньяско.

Колір в пейзажних полотнах Ф.Гварді.

Реалізація просвітницької ідеї про виховну роль мистецтва в творчості У.Хоггарта.

Людина і природа в портретних полотнах Т.Гейнсборо.

Палладіанство в англійськфй архітектурі і прикладному мистецтві другої половини століття.

Вишукана репрезентативність портретів Д.Рейнольдса.

Література: 4, 10, 25, 27, 36 т.3, 46, 68. 25, 27, 36 т.1, 33, 68, 80.

 




Поделиться с друзьями:


Дата добавления: 2015-05-24; Просмотров: 537; Нарушение авторских прав?; Мы поможем в написании вашей работы!


Нам важно ваше мнение! Был ли полезен опубликованный материал? Да | Нет



studopedia.su - Студопедия (2013 - 2024) год. Все материалы представленные на сайте исключительно с целью ознакомления читателями и не преследуют коммерческих целей или нарушение авторских прав! Последнее добавление




Генерация страницы за: 0.012 сек.