Студопедия

КАТЕГОРИИ:


Архитектура-(3434)Астрономия-(809)Биология-(7483)Биотехнологии-(1457)Военное дело-(14632)Высокие технологии-(1363)География-(913)Геология-(1438)Государство-(451)Демография-(1065)Дом-(47672)Журналистика и СМИ-(912)Изобретательство-(14524)Иностранные языки-(4268)Информатика-(17799)Искусство-(1338)История-(13644)Компьютеры-(11121)Косметика-(55)Кулинария-(373)Культура-(8427)Лингвистика-(374)Литература-(1642)Маркетинг-(23702)Математика-(16968)Машиностроение-(1700)Медицина-(12668)Менеджмент-(24684)Механика-(15423)Науковедение-(506)Образование-(11852)Охрана труда-(3308)Педагогика-(5571)Полиграфия-(1312)Политика-(7869)Право-(5454)Приборостроение-(1369)Программирование-(2801)Производство-(97182)Промышленность-(8706)Психология-(18388)Религия-(3217)Связь-(10668)Сельское хозяйство-(299)Социология-(6455)Спорт-(42831)Строительство-(4793)Торговля-(5050)Транспорт-(2929)Туризм-(1568)Физика-(3942)Философия-(17015)Финансы-(26596)Химия-(22929)Экология-(12095)Экономика-(9961)Электроника-(8441)Электротехника-(4623)Энергетика-(12629)Юриспруденция-(1492)Ядерная техника-(1748)

Тема 3. Світове мистецтво ХХ століття ( лек. 2 г., с.р. 3 г.)




Тема 2. Напрямки і течії в мистецтві межі ХІХ та ХХ ст.. (лек. 1г., с.р. 2 г.).

Італійське мистецтво доби. Імпресіонізм, реалізм, символізм в Америці (Д.Уістлер), Німеччині (А.Цорн), країнах Скандинавії (Е.Мунк). Творчість майстрів східноєвропейських країн: Польщі (Я.Матейко), Угорщини (М.Мункачі), Румунії (Н.Григореску).

Завдання для самостійної роботи: Мистецтво США ХІХ – п.ХХ століття у контексті європейської образотворчої традиції. Формування власної школи. Споруди Х.Х. Річардсона (будинок Вога, основні частини Капітолія). Пейзажний живопис представників гудзонської школи та Томаса Коула, Френсіса Гая. Романтичний, реалістичний та інші напрямки польського живопису ХІХ століття у взаємозв’язках з Україною. Теодор Ахентович («Коломийка»), брати Олександр («В альтанці», «Повіслє», «Лувр вночі») та Максиміліан («Ніч», «Патруль повстанців») Геримські В.Подковінський («Люблін в сонцю»), Я.Станіславський («Вулики на Україні»), Л.Вичулковський («Оранка на Україні»). Творчість С.Виспянського: вітражі собору францисканців у Кракові, портрети.

Теми рефератів та індивідуальних навчально-дослідних завдань:

1. Портретний живопис Д.Уістлера.

2. Алегоричні асоціації в композиціях Уістлера.

3. Салонний портрет Д.С.Сарджента.

4. Роботи Макса Клінкера. («Бетховен», «Каландра») у контексті європейських тенденцій розвитку скульптури середини століття.

5. Ранній романтизм в живописі назарейців.

6. Історична серія полотен А.Менцеля.

7. Творчість Міхая Мункачі.

8. Реалістичні та імпресіоністичні тенденції в живописі братів Геримських.

9. Живописна манера полотен А.Цорна

10. Українські мотиви в живописі польських художників ХІХ століття.

 

Література: 22 т.5,ч2, 36 т3, 62, 63 68, 77.

 

Лабораторна робота:

Комплексний художньо-мистецтвознавчий аналіз твору одного з провідних майстрів ХІХ століття.

На підставі аналізу композиційної схеми, тонового та колористичного ладу зробити мистецтвознавчий опис, доповнюючи його історичними відомостями про про автора і твір у контексті живопису своєї доби і школи.

Варіанти робіт:: “Різня на Хіосі” Е.Делакруа, “Збирачки колосків” Ф.Міллє, “Віз для сіна” Д.Констебля, “Шанувальник естампів” О.Дом’є, “Добридень, пане Курбе” Г.Курбе, “Віяльниці” Г.Курбе, “Флейтист” чи “Бар у фолі Бержер” Е.Мане, “Благовіщення” Д.Г.Росетті, “Площа Згоди” Е.Дега, “Ложа” О.Ренуара, та інші твори за бажанням студента і узгодженням з викладачем.

 

Основні тенденції розвитку архітектури ХХ століття: переростання модерну в конструктивізм. Визначні архітектори світу: Ле Корбюзьє, Міс ван дер Рое. А.Аалто. Виникнення авангардистських течій в мистецтві ХХ століття. Форми відображення у представників авангардизму суб'’ктивного сприйняття дійсності. Нівелювання національних традицій у модернізмі. Французькі фовісти: Кес ван Донген, М.Вламінк, А.Дерен, А.Марке. Естетичні принципи лідера фовізму А.Матісса. Кубізм та його еволюція до безпредметності. Аналітики і синтетики кубізму: творчість П.Пікассо, Ж.Брака, Ф.Леже. німецький експресіонізм. Об’єднання “Синій вершник”, творчість В.Кандинського, О.Кокошки, антимілітаристичні серії Г.Гросса та О.Дікса. ліричний експресіонізм французької школи: творчість А.Модільяні, М.Утрілло, М.Шагала.

Перехід до сюрреалізму: Ів Тангі, Х.Міро. творчість С.Далі. Конструктивний (К.Малєвич, П.Мондріан) та експресивний (В.Кандінський, Ф.Марк) абстакціонізм. Латиноамериканська школа монументального стінопису: творчість Д.Сікейроса, Д.Рівери, Ороско.

Завдання для самостійної роботи: Національні художні школи Східної Европи ХХ століття: Польща, Румунія, Угорщина, Словаччина. Скульптура Г.Мура («Меморіальна жіноча фігура»), К.Бранкуші («Поцілунок»), І.Мештровича («Мати»), Ф.Мазереля («Поранений»). Представники італійського футуризму У.Боччоні, Дж. Северіні, Дж. Балла. Програма дадаїзму. Творчість М.Ернста, Ф.Пікабії, М.Дюшана, Г Арпа. Твори Дж.Поллока, Ф.Вазареллі. Поп-арт: Р.Раушенберг. Гіперреалізм, “нова речевистість”. Твори соціального спрямування Дж.Манцу, Р.Гуттузо, А.Фужерона. О.Цадкін («Серце Роттердама»). Скульптура Дж.Манцу, Е.Барлаха («Сліпий жебрак») Ф.Кремера («Пам’ятник в Бухенвальді»). Живопис К.Баба («Селяни»),. Американські риджіоналисти. Е.Уайет («Світ Кристини»); пейзажний живопис Р.Кента. Г.Вуд («Американська готика»). Світове мистецтво постмодернізму. Теми рефератів та індивідуальних навчально-дослідних завдань:

1. Соціальна архітектура.Е.Ле Корбюзьє.

2. Конструктивістський період в творчості Ф.Л.Райта.

3. Скульптура Г.Мура.

4. Вальтер Гропіус, Міс Ван дер Рое і школа «Баухауз».

5. Соціальний реалізм в творчості майстрів першої третини ХХ століття.

6. Предметна реальність та експресія в німецькій школі першої третини століття.

7. Ірраціональність сюрреалізму.

8. Неокласичний період в творчості П.Пікассо.

9. «Революція форми» в кубізмі.

10. Теоретичні роботи митців модернізму.

11. Постмодернізм.

12. Реалістичний напрямок західноєвропейського живопису першої половини ХХ століття.

Література: 16, 23, 31, 58, 60, 65, 81.

 

Змістовий модуль VIІІ.

«Давньоруське мистецтво (15 год)».




Поделиться с друзьями:


Дата добавления: 2015-05-24; Просмотров: 478; Нарушение авторских прав?; Мы поможем в написании вашей работы!


Нам важно ваше мнение! Был ли полезен опубликованный материал? Да | Нет



studopedia.su - Студопедия (2013 - 2024) год. Все материалы представленные на сайте исключительно с целью ознакомления читателями и не преследуют коммерческих целей или нарушение авторских прав! Последнее добавление




Генерация страницы за: 0.013 сек.