Студопедия

КАТЕГОРИИ:


Архитектура-(3434)Астрономия-(809)Биология-(7483)Биотехнологии-(1457)Военное дело-(14632)Высокие технологии-(1363)География-(913)Геология-(1438)Государство-(451)Демография-(1065)Дом-(47672)Журналистика и СМИ-(912)Изобретательство-(14524)Иностранные языки-(4268)Информатика-(17799)Искусство-(1338)История-(13644)Компьютеры-(11121)Косметика-(55)Кулинария-(373)Культура-(8427)Лингвистика-(374)Литература-(1642)Маркетинг-(23702)Математика-(16968)Машиностроение-(1700)Медицина-(12668)Менеджмент-(24684)Механика-(15423)Науковедение-(506)Образование-(11852)Охрана труда-(3308)Педагогика-(5571)Полиграфия-(1312)Политика-(7869)Право-(5454)Приборостроение-(1369)Программирование-(2801)Производство-(97182)Промышленность-(8706)Психология-(18388)Религия-(3217)Связь-(10668)Сельское хозяйство-(299)Социология-(6455)Спорт-(42831)Строительство-(4793)Торговля-(5050)Транспорт-(2929)Туризм-(1568)Физика-(3942)Философия-(17015)Финансы-(26596)Химия-(22929)Экология-(12095)Экономика-(9961)Электроника-(8441)Электротехника-(4623)Энергетика-(12629)Юриспруденция-(1492)Ядерная техника-(1748)

Поезія для цитування




Абсолютна посмішка

 

 

 

вибрані вірші

 

 

Нині поезія змінюється. І на її зміни впливають не тільки, і не стільки внутрішні прозріння авторів, глибоке осмисленя класики або свідоме експериментаторство, а цілком об’єктивні причини, немислимі іще років 20 тому. Філософи-неомарксисти Вальтер Беньямін, Теодор Адорно та їх колеги чимало рефлексували щодо зміни мистецтва в добу індустріалізації і тиражування. І справді – епоха докорінно змінює, передовсім, мету і принципи творення мистецького продукту. Але це очевидно з картинами, музикою або кінематографом, а як же поезія, як же те мистецтво, яке найменше піддається на комерційні спокуси, а отже і справді може існувати «заради мистецтва»?

Поезія також змінюється. І збірка, яку ви тримаєте в руках, це яскраво доводить. Що стало найяскравішою тенденцією в українській молодій поезії останніх трьох років, якщо говорити про те, що лежить поміж окремими особистостями і віршами? На мою думку – це її, поезії, несподівана популярність у соціальних мережах. Десятки тисяч підписників поетичних пабліків, сотні репостів окремих поезії, онлайн-дискусії, нові обличчя, нові кумири, зрештою – нові вірші.

Андрій Даньків – один із найяскравіших представників цього явища, поет, який став популярним не завдяки перемогам на конкурсах, участі у фестивалях чи виданню збірок у поважних видавництвах. Зате його вірші читають і цінують дівчата і хлопці практично по всій Україні – і з високих карпатських сіл, і з міст-мільйонників, адже доступ до соціальних мереж (на відміну від доступу до бібліотек і книгарень) мають у нас практично усі.

Але не лише Андрій впливає на цю тенденцію, формуючи її своїми текстами, але і онлайн-середовище позначається на його поезії. Які тексти воліють бачити у стрічці новин? Короткі, максимально стислі, влучні, афористичні, зрозумілі і прозорі, але – не банальні. Тексти, які можна супроводжувати атмосферними ілюстраціями та доречною музикою. Поезія Даньківа має практично усі перелічені вище ознаки, і навіть з його довших текстів можна нарубати афоризмів, що вже говорити про короткі, (ніби й) написані для публікації в пабліку.

Але відмовляти цим віршам у поетичності тільки на основі їх тісного зв’язку із гіперсучасністю було би несправедливо. Простота висловлювання, поєднана із каламбурністю і підкресленою абсурдністю («Гавкає собака: / рання пташка. / Щось цвіркотить у небі: / пізня собака?»), і навіть – досить сміливе перепрочитання класики («Ти знаєш, що ти — труна. / Ти знаєш про це чи ні? / Усмішка твоя — труна, / Мука твоя — труна, / Очі твої — труна.»).

Іронія (вірші з циклу «фантазії») у цій збірці доречно уживається із мало не наївним захопленням життям і почуттями («Боже, яка ти світла. / Яка ти світла. / Яка безхмарна. / Сонцесяйна.»). Афористичність деяких віршів протистоїть багатослівності деяких інших. Це і робить збірку Андрія не скопищем розрізнених поезій, натяганих із власного пабліка в довільному порядку, а цілком пристойною, тим паче – як на перший раз – книгою уже сформованого автора.

Ну а щоби не бути голослівним стосовно афористичності цієї поезії, яку із задоволенням цитують в просторах соціальних мереж дуже різні люди, ось вам такий Андріїв вірш: «хочу тебе цитувати / цитувати схоже / на цілувати». І нехай першим кине в мене цією книжкою той, хто не згоден, що це влучно сказано.

 

Богдан-Олег Горобчук

 

 

"Ти відмовляла двічі"

 

Ти відмовляла двічі

а я тричі помирав

ти
мені
винна

одне

побачення

на

небі

 

 

"Усвідомлення"

 

це сон
подумав я
підскочив

і полетів

 

 

"Пробачення синіх туманів"

 

в твоїх очах
ранкові тумани
сині ніби просять
пробачення

 

я не сплю цілу ніч
щоб їх побачити

 

"Я не можу"

 

я не можу

знайти
спільну мову
з рибами

вони
вбивають

кисень


 

 

“Картина зі сну"

 

він

вона

 

без голови

 

і червона троянда

пелюстки

в крові

 

"Вірю й не вірю"

 

вірю й не вірю

я міг
змовчати

але
пішов


крики

гучніші

за

тишу

 

 

"Прологи й післямови"

 

бувають же короткі прологи

і довгі післямови

тоді
чому
б нам
не закохатись

а поговорити

потім?

 

"На Юпітері вічна осінь"

 

на Юпітері вічна осінь

листя сиплеться
з хмар

і падає
в хмари

вічний

листопад

 

"Перше побачення"


я ціле життя чекав на тебе

щоб
запросити

на перше

побачення

 

 

"Самотність"


я самотній

як

перший

гріх

 

проза

 

 




Поделиться с друзьями:


Дата добавления: 2015-05-10; Просмотров: 547; Нарушение авторских прав?; Мы поможем в написании вашей работы!


Нам важно ваше мнение! Был ли полезен опубликованный материал? Да | Нет



studopedia.su - Студопедия (2013 - 2024) год. Все материалы представленные на сайте исключительно с целью ознакомления читателями и не преследуют коммерческих целей или нарушение авторских прав! Последнее добавление




Генерация страницы за: 0.042 сек.