КАТЕГОРИИ: Архитектура-(3434)Астрономия-(809)Биология-(7483)Биотехнологии-(1457)Военное дело-(14632)Высокие технологии-(1363)География-(913)Геология-(1438)Государство-(451)Демография-(1065)Дом-(47672)Журналистика и СМИ-(912)Изобретательство-(14524)Иностранные языки-(4268)Информатика-(17799)Искусство-(1338)История-(13644)Компьютеры-(11121)Косметика-(55)Кулинария-(373)Культура-(8427)Лингвистика-(374)Литература-(1642)Маркетинг-(23702)Математика-(16968)Машиностроение-(1700)Медицина-(12668)Менеджмент-(24684)Механика-(15423)Науковедение-(506)Образование-(11852)Охрана труда-(3308)Педагогика-(5571)Полиграфия-(1312)Политика-(7869)Право-(5454)Приборостроение-(1369)Программирование-(2801)Производство-(97182)Промышленность-(8706)Психология-(18388)Религия-(3217)Связь-(10668)Сельское хозяйство-(299)Социология-(6455)Спорт-(42831)Строительство-(4793)Торговля-(5050)Транспорт-(2929)Туризм-(1568)Физика-(3942)Философия-(17015)Финансы-(26596)Химия-(22929)Экология-(12095)Экономика-(9961)Электроника-(8441)Электротехника-(4623)Энергетика-(12629)Юриспруденция-(1492)Ядерная техника-(1748) |
Т.6.Проблеми онтології права. Розділ III. основні проблеми теорії філософії права
Розділ III. основні проблеми теорії філософії права Апологія релігійно-філософського лібералізму Миколою Бердяєвим У руслі релігійно-ідеалістичної концепції висловлював свої філософсько-правові погляди російський мислитель Микола Бердяєв (1874—1948 рр.). М.А. Бердяєв вважав, що особа – це самоцінність і самоціль; немає нічого вищого за особу (окрім Бога), особа – це ідеал, і жоден закон до неї непридатний. Особа не може бути об'єктом, вона завжди суб'єкт, але існує у відкритій системі і прагне до об'єктивування. За Бердяєвим, об'єктивування йде по двох напрямах: 1) соціальному – через визнання і підпорядкування особи нормам, що існують в суспільстві, і різним інститутам; 2) екзистенціальному – через духовне єднання з Богом в творчості. Перше – це шлях рабства і нівеляції особи, що веде в царство Кесаря, друге – шлях отримання особою свободи через самоподолання, і веде він до царства Духу. Бердяєв стверджував, що держава не може бути правовою в принципі, що цінність особи завжди вища за цінність держави. А величезне значення права визначається його призначенням гарантувати і охороняти мінімум свободи, захищати людину від тотального підпорядкування матеріальним умовам, від любові і ненависті іншої людини. Свобода і незалежність особи вимагають того, щоб в основу держави була покладена не тільки любов, але також примушення і право.
Питання для самоконтролю: 1. Які філософсько-правові проблеми розглядалися Іларіоном, Володимиром Мономахом, Данилом Заточником? 2. Які основи положення філософсько-правового лібералізму Б.Н. Чичеріна і П.І. Новгородцева? 3. Як, на думку С. Соловйова, співвідносяться мораль і право?
4. Чому філософія права Н.А. Бердяєва називається «персоналізмом»? 5. Які антропологічні підстави філософії права виділяє П. Юркевич? Литература 1. Кістяківський Б.О. Вибране. – К., 1996. 2. Новгородцев П. И. Кант и Гегель в их учениях о праве и государстве. — М., 1901. 3. Новгородцев П. И. Сочинения. М.: Раритет, 1995. 4. Новгородцев П.И. Об общественном идеале. М. 1991. 5. Франк С. А. Духовные основы общества. М.: Республика, 1992. 6. Юркевич П. Д. Философские произведения. — М., 1990. 7. Юркевич П. Д. Історія філософії права. Вступ // Філософська і соціологічна думка. — 1996. — № 3—4.
Питання для самостійної роботи: 1. Онтологічна природа права 2. Правові відносини. 3. Правова свідомість. 4. Природно-правовий і позитивістський підходи до розуміння права. 5. Співвідношення права і закону. Основні поняття: атрибут, буття, буття права, генезис, норма права, звичаєве право, онтологія права, природне право, позитивне право, закон, правова реальність, субстанція. Методичні рекомендації:
Дата добавления: 2015-05-10; Просмотров: 333; Нарушение авторских прав?; Мы поможем в написании вашей работы! Нам важно ваше мнение! Был ли полезен опубликованный материал? Да | Нет |