Студопедия

КАТЕГОРИИ:


Архитектура-(3434)Астрономия-(809)Биология-(7483)Биотехнологии-(1457)Военное дело-(14632)Высокие технологии-(1363)География-(913)Геология-(1438)Государство-(451)Демография-(1065)Дом-(47672)Журналистика и СМИ-(912)Изобретательство-(14524)Иностранные языки-(4268)Информатика-(17799)Искусство-(1338)История-(13644)Компьютеры-(11121)Косметика-(55)Кулинария-(373)Культура-(8427)Лингвистика-(374)Литература-(1642)Маркетинг-(23702)Математика-(16968)Машиностроение-(1700)Медицина-(12668)Менеджмент-(24684)Механика-(15423)Науковедение-(506)Образование-(11852)Охрана труда-(3308)Педагогика-(5571)Полиграфия-(1312)Политика-(7869)Право-(5454)Приборостроение-(1369)Программирование-(2801)Производство-(97182)Промышленность-(8706)Психология-(18388)Религия-(3217)Связь-(10668)Сельское хозяйство-(299)Социология-(6455)Спорт-(42831)Строительство-(4793)Торговля-(5050)Транспорт-(2929)Туризм-(1568)Физика-(3942)Философия-(17015)Финансы-(26596)Химия-(22929)Экология-(12095)Экономика-(9961)Электроника-(8441)Электротехника-(4623)Энергетика-(12629)Юриспруденция-(1492)Ядерная техника-(1748)

Середньовічна християнська філософія. Філософія ренесансу




 

1. Позиція Тертулліана з проблеми співвідношення розуму й віри висловлюється тезою:

а) вірую, бо абсурдно;

б) вірую, аби розуміти;

в) розумію, аби вірувати.

 

2. Позиція Аврелія Августина з проблеми співвідношення розуму й віри висловлюється тезою:

а) вірую, бо абсурдно;

б) вірую, аби розуміти;

в) розумію, аби вірувати.

 

3. Основу християнської філософії складає теоцентризм, сутністю якого є:

а) уявлення про світ як сукупність духовних особистостей, якими керує вища Божественна особистість;

б) ототожнення Бога і природи;

в) вірування у панівну роль необхідності і долі у всесвіті;

г) уявлення про особистого абсолютного Бога.

 

4. Основу християнської філософії складає персоналізм, сутністю якого є:

а) уявлення про світ як сукупність духовних особистостей, якими керує вища Божественна особистість;

б) ототожнення Бога і природи;

в) вірування у панівну роль необхідності і долі у всесвіті;

г) уявлення про особистого абсолютного Бога.

 

5. Основу християнської філософії складає креаціонізм, сутністю якого є:

а) уявлення про вічність і безмежність всесвіту;

б) ототожнення Бога і природи;

в) уявлення про створення всесвіту Богом із нічого;

г) уявлення про особистого абсолютного Бога.

 

6. Виберіть тезу, яка характеризує філософію патристики:

а) не треба покладати множинність сутностей без необхідності;

б) що спільного між Афінами та Єрусалимом?

в) реальне буття притаманне лише конкретним речам, а універсалії є лише іменами, які надала речам людина;

г) людина стоїть у центрі світу, споглядає усі створені Богом форми і може самостійно творити власну сутність.

 

7. Виберіть тезу, яка характеризує філософію Відродження:

а) не треба покладати множинність сутностей без необхідності;

б) що спільного між Афінами та Єрусалимом?

в) реальне буття притаманне лише конкретним речам, а універсалії є лише іменами, які надала речам людина;

г) людина стоїть у центрі світу, споглядає усі створені Богом форми і може самостійно творити власну сутність.

 

8. Виберіть дві тези, які характеризують філософію схоластики:

а) не треба покладати множинність сутностей без необхідності;

б) що спільного між Афінами та Єрусалимом?

в) реальне буття притаманне лише конкретним речам, а універсалії є лише іменами, які надала речам людина;

г) людина стоїть у центрі світу, споглядає усі створені Богом форми і може самостійно творити власну сутність.

 

9. Виберіть тезу, яка характеризує раціоналістичний аспект середньовічної християнської філософії:

а) що спільного між Афінами та Єрусалимом?

б) реальне буття притаманне лише конкретним речам, а універсалії є лише іменами, які надала речам людина;

в) людина стоїть у центрі світу, споглядає усі створені Богом форми і може самостійно творити власну сутність.

 

10. Виберіть тезу, яка характеризує філософські погляди латинських авероїстів:

а) не треба покладати множинність сутностей без необхідності;

б) філософські аргументи зберігають справедливість і у тому випадку, коли приходять у суперечливість з теологією;

в) реальне буття притаманне лише конкретним речам, а універсалії є лише іменами, які надала речам людина;

г) людина стоїть у центрі світу, споглядає усі створені Богом форми і може самостійно творити власну сутність.

 

11. Виберіть тезу, яка характеризує сутність вчення Авероеса:

а) філософія є найвищою формою знання, релігія висловлює ту ж саму істину, що й філософія, проте спрощеною і доступною народу мовою;

б) філософські аргументи зберігають справедливість і у тому випадку, коли приходять у суперечливість з теологією;

в) віра і знання є двома різними шляхами до єдиної істини.

 

12. Послідовники християнської філософської концепції реалізму вважали:

а) власне об’єктивне буття притаманне лише універсаліям, а конкретні речі інують як нижчі підлеглі форми спільної для них сутності;

б) реально існують лише конкретні речі (індивідууми), а універсалії – лише у людській свідомості;

в) поняття про річ утворюються внаслідок абстракції, яка має свою основу у самих речах.

 

13. Послідовники християнської філософської концепції номіналізму вважали:

а) власне об’єктивне буття притаманне лише універсаліям, а конкретні речі існують як нижчі підлеглі форми спільної для них сутності;

б) реально існують лише конкретні речі (індивідууми), а універсалії – лише у людській свідомості;

в) поняття є апріорними формами розсудку.

14. Послідовники християнської філософської теорії концептуалізму вважали:

а) власне об’єктивне буття притаманне лише універсаліям, а конкретні речі інують як нижчі підлеглі форми спільної для них сутності;

б) реально існують лише конкретні речі (індивідууми), а універсалії – лише у людській свідомості;

в) поняття про річ утворюються внаслідок абстракції, яка має свою основу у самих речах.

 

15. Автономність філософії у її стосунках із теологією у середньовічній філософії відстоював:

а) Аврелій Августин;

б) Фома Аквінський;

в) П’єр Абеляр;

г) Авероес.

 

16. Виберіть тезу, яка характеризує філософію Аврелія Августина:

а) не треба покладати множинність сутностей без необхідності;

б) тобі не покладені нездоланні межі – тобі самому доведеться визначати свою природу, користуючись своєю свободною волею;

в) град земний заснований на любові до себе, яка зростає до заперечення Бога, град небесний - на любові до Бога, яка зростає до заперечення себе.

 

17. Виберіть тезу, яка характеризує філософію У.Оккама:

а) не треба покладати множинність сутностей без необхідності;

б) тобі не покладені нездоланні межі – тобі самому доведеться визначати свою природу, користуючись своєю свободною волею;

в) град земний заснований на любові до себе, яка зростає до заперечення Бога, град небесний - на любові до Бога, яка зростає до заперечення себе.

 

18. Виберіть тезу, яка характеризує філософію Піко делла Мірандола::

а) не треба покладати множинність сутностей без необхідності;

б) тобі не покладені нездоланні межі – тобі самому доведеться визначати свою природу, користуючись своєю свободною волею;

в) град земний заснований на любові до себе, яка зростає до заперечення Бога, град небесний - на любові до Бога, яка зростає до заперечення себе.

 

19. Відзнака схоластики як форми середньовічної християнської філософії:

а) захист християнської віри від язичництва;

б) раціоналістичне опрацювання і утвердження догматичних основ християнського віровчення;

в) поєднання теології з раціоналістичною методикою і зацікавленням логічною проблематикою.

 

20. Відзнака патристики як форми середньовічної християнської філософії:

а) захист християнської віри від язичництва;

б) раціоналістичне опрацювання і утвердження догматичних основ християнського віровчення;

в) поєднання теології з раціоналістичною методикою і зацікавленням логічною проблематикою.

 

21. Відзнака апологетики як форми середньовічної християнської філософії:

а) захист християнської віри від язичництва;

б) раціоналістичне опрацювання і утвердження догматичних основ християнського віровчення;

в) поєднання теології з раціоналістичною методикою і зацікавленням логічною проблематикою.

 

22. Виберіть дві позиції, які визначають суттєвий вклад християнської думки у розвиток філософії:

а) формування нового космологічного вчення;

б) формування концепції людської особистості;

в) утвердження нового розуміння любові, її значущості у всесвіті;

г) утвердження свободи й автономності людини у світі.

 

23. Визначте тезу, яка характеризує філософію Фоми Аквінського:

а) філософія є найвищою формою знання, релігія висловлює ту ж саму істину, що й філософія, проте спрощеною і доступною народу мовою;

б) філософські аргументи зберігають справедливість і у тому випадку, коли приходять у суперечливість з теологією;

в) віра і знання є двома різними шляхами до єдиної істини.

 

24. „Християнізація” філософського вчення Аристотеля була здійснена:

а) Авероесом;

б) латинськими філософами-авероїстами;

в) Фомою Аквінським.

 

 




Поделиться с друзьями:


Дата добавления: 2015-05-26; Просмотров: 421; Нарушение авторских прав?; Мы поможем в написании вашей работы!


Нам важно ваше мнение! Был ли полезен опубликованный материал? Да | Нет



studopedia.su - Студопедия (2013 - 2024) год. Все материалы представленные на сайте исключительно с целью ознакомления читателями и не преследуют коммерческих целей или нарушение авторских прав! Последнее добавление




Генерация страницы за: 0.037 сек.