Студопедия

КАТЕГОРИИ:


Архитектура-(3434)Астрономия-(809)Биология-(7483)Биотехнологии-(1457)Военное дело-(14632)Высокие технологии-(1363)География-(913)Геология-(1438)Государство-(451)Демография-(1065)Дом-(47672)Журналистика и СМИ-(912)Изобретательство-(14524)Иностранные языки-(4268)Информатика-(17799)Искусство-(1338)История-(13644)Компьютеры-(11121)Косметика-(55)Кулинария-(373)Культура-(8427)Лингвистика-(374)Литература-(1642)Маркетинг-(23702)Математика-(16968)Машиностроение-(1700)Медицина-(12668)Менеджмент-(24684)Механика-(15423)Науковедение-(506)Образование-(11852)Охрана труда-(3308)Педагогика-(5571)Полиграфия-(1312)Политика-(7869)Право-(5454)Приборостроение-(1369)Программирование-(2801)Производство-(97182)Промышленность-(8706)Психология-(18388)Религия-(3217)Связь-(10668)Сельское хозяйство-(299)Социология-(6455)Спорт-(42831)Строительство-(4793)Торговля-(5050)Транспорт-(2929)Туризм-(1568)Физика-(3942)Философия-(17015)Финансы-(26596)Химия-(22929)Экология-(12095)Экономика-(9961)Электроника-(8441)Электротехника-(4623)Энергетика-(12629)Юриспруденция-(1492)Ядерная техника-(1748)

IІІ) Communicative task. Характеристика достижений деятеля науки




Характеристика достижений деятеля науки.

БИЛЕТ 25

Объяснение причинно-следственных связей между историческими фактами (процессами)

БИЛЕТ 24

Раскрытие содержания исторических понятий (терминов).

БИЛЕТ 23

Анализ исторического явления на основе статистических данных

БИЛЕТ 22

Проанализируйте представленные количественные показатели и определите, о каком историческом явлении они свидетельствуют.

Годы Доля грамотных в Беларуси (в возрасте от 9 лет)
  32 % 53 % 79 % (без учета западных областей)

 


Раскройте содержания исторического термина «буферное государство».

 


 

Объясните причинно-следственную связь между принятием Декрета о мире и подписанием Брестского мирного договора.


 

 

Охарактеризуйте научные достижения П.О.Сухого

 

Let me introduce myself. My name is … I am a receptionist. I want to tell about different professions in the hotel industry. There are many interesting professions: a hotel manager, a receptionist, a housekeeper, a cashier and many others. I would like to work as a receptionist. The receptionist is in charge of the check-in. She or he meets and greets guests, registers guests and assigns rooms to them. The receptionist must help guests do the hotel formalities. If the guest is a foreign visitor, the receptionist must take the guest’s passport number. Then she asks the guest to sign the hotel register. In a large hotel the receptionist asks the guests to fill in a registration card and to sign it. The receptionist must send the signed registration card to the cashier’s office.

 

Білет №9.

I) Check in. (Прийом та оформлення гостя в готелі.)

Checking in of guests is very important matter for any hotel. As you know, a receptionist works in the front office of a hotel. The receptionist is in charge of the check-in. She or he meets and greets guests, registers guests and assigns rooms to them. There are the following ways of reservation:

  • By fax;
  • By telex;
  • By computer terminal;
  • By personal contact;
  • By telegram;
  • By telephone;
  • By letter.

The reservation by letter and by telegram needs the confirmation. The best ways of reservation are: by personal contact and by telephone, because they don’t need any confirmation. The receptionist must ensure that the check-in procedure is brief and convenient. The receptionist must help guests do the hotel formalities. She or he takes the guest’s name. If the guest is a foreign visitor, the receptionist must take the guest’s passport number. Then she asks the guest to sign the hotel register. In a large hotel the receptionist asks the guests to fill in a registration card and to sign it. She or he must explain how to do it correctly. The receptionist must send the signed registration card to the cashier’s office.




Поделиться с друзьями:


Дата добавления: 2015-08-31; Просмотров: 340; Нарушение авторских прав?; Мы поможем в написании вашей работы!


Нам важно ваше мнение! Был ли полезен опубликованный материал? Да | Нет



studopedia.su - Студопедия (2013 - 2024) год. Все материалы представленные на сайте исключительно с целью ознакомления читателями и не преследуют коммерческих целей или нарушение авторских прав! Последнее добавление




Генерация страницы за: 0.012 сек.