Студопедия

КАТЕГОРИИ:


Архитектура-(3434)Астрономия-(809)Биология-(7483)Биотехнологии-(1457)Военное дело-(14632)Высокие технологии-(1363)География-(913)Геология-(1438)Государство-(451)Демография-(1065)Дом-(47672)Журналистика и СМИ-(912)Изобретательство-(14524)Иностранные языки-(4268)Информатика-(17799)Искусство-(1338)История-(13644)Компьютеры-(11121)Косметика-(55)Кулинария-(373)Культура-(8427)Лингвистика-(374)Литература-(1642)Маркетинг-(23702)Математика-(16968)Машиностроение-(1700)Медицина-(12668)Менеджмент-(24684)Механика-(15423)Науковедение-(506)Образование-(11852)Охрана труда-(3308)Педагогика-(5571)Полиграфия-(1312)Политика-(7869)Право-(5454)Приборостроение-(1369)Программирование-(2801)Производство-(97182)Промышленность-(8706)Психология-(18388)Религия-(3217)Связь-(10668)Сельское хозяйство-(299)Социология-(6455)Спорт-(42831)Строительство-(4793)Торговля-(5050)Транспорт-(2929)Туризм-(1568)Физика-(3942)Философия-(17015)Финансы-(26596)Химия-(22929)Экология-(12095)Экономика-(9961)Электроника-(8441)Электротехника-(4623)Энергетика-(12629)Юриспруденция-(1492)Ядерная техника-(1748)

Тканини, цвіт, oрнамент

Естетичний ідеал краси

Загальна характеристика країни

Воєнізований характер римської рабовласницької держави протягом декількох століть перетворив невелике місто-держава Рим у могутню світову державу, під владою якої перебувала територія сучасної Європи, Малої Азії, Єгипту. Загарбницькі війни, різка класова диференціація, багатство й розкіш на одному полюсі, убогість і безправ'я на іншому надають римському суспільству вигляд, у якому втрачаються риси подібності з античною Грецією.

Римське мистецтво умовно ділять на мистецтво періоду Республіки (IV – I ст. до н.е.) і мистецтво періоду Імперії (I - V ст. н.е.). У період Республіки Рим завоював Грецію (II ст. до н.е.), і із цього часу культура й мистецтво римлян зазнають впливу від великої культури мистецтва Греції.

 

Древні римляни з'являються перед нами суворими, фізично сильними, розвиненими, витривалими людьми. Не грецький культ прекрасного атлетичного тіла, гармонії пропорцій, а суворість і мужність воїна, пристосованість до будь-яких умов, строгість і простота - такі основні риси ідеалу, що сформувався на ранніх стадіях римської держави. Зовнішні облік грекинь і римлянок багато в чому подібні.

Римські матрони користувалися більшими правами й повагою в суспільстві, чим жінки в Древній Греції.

В ідеалі римлянки втілилися величчя, повільність і певна статичність. Прекрасної вважалася фігура з округлою лінією плечей, широкими стегнами й плоскими грудьми. Ідеальним колоритом зовнішності римлян уважався світлий, особливо після того, як у Римі з'явилися біляві раби - германці. Волосся офарблювали у світлі золотаві тони або носили перуки такого цвіту.

 

 

Як і все римське мистецтво, римський костюм перебував під впливом грецьких традицій. Це позначилося на лінійно-ритмічному рішенні костюма, на манері одночасного носіння двох-трьох одягів, на використанні аналогічних за волокнистим складом і кольором тканин.

Однак римський одяг багато в чому відрізнялася від грецької, особливо в період Імперії. Тканини, як і в Греції, виготовлялися вручну, матеріалом служили овеча вовна і льон. У період Імперії зі Сходу стали завозити дорогі шовкові тканини. Фунт такого шовку коштував фунт золота. Разом з тонкими й прозорими шовками модні були щільні й важкі типу парчі, які ставали усе більше популярними. Використання щільних і важких тканин приводить до поступового переходу форми одягу від драпірованої до плоскій накладній, футляроподібною.

Колірна гама в римському костюмі - яскравого, барвиста, основні цвіту - пурпурні, коричневі, жовті. У період Імперії колірна гама здобуває складний, вишуканий характер у відтінках і сполученнях квітів: світлих блакитного й зеленого з білим, світло-лілового з жовтим, сірувато-блакитного, рожево-бузкового.

Пізні римські тканини мали геометричну орнаментацію - кола, квадрати, ромби з уписаними в них розетками, чотирьохлисниками, стилізованими листами плющачи, аканта, дуба, лавра, гірляндами квітів (рис. 4.1). Візерунки були вишиті або виткані двома-трьома квітами, що разом із золотим декором надавало тканині особливу пишність і розкіш.

 

 

Рис. 4.1

Питання для самоперевірки:

 

1. Охарактеризуйте загальну історичну характеристику Стародавнього Риму.

2. Який естетичний ідеал краси епохи Стародавнього Риму?

3. Які тканини використовувалися в одязі людей Стародавнього Риму?

4. Які орнаменти використовувались в одязі Стародавнього Риму?

 

Лекція №5

Тема:«Костюм Середньовіччя»

План:

1. Загальна характеристика епохи

2. Період Візантійської імперії

3. Період Романського Середньовіччя

4. Період Готики

Мета: - ознайомлення з історією розвитку костюму епохи Середньовіччя;

- відображення в костюмі культури й побуту людей епохи Середньовіччя.

 

Ключові слова: Середньовіччя, релігія, Візантія, романський, готика, туніки і штани, парча, шовк, прикраси, костюм багача, костюм простолюдина, мужність чоловіка, жіночність жінки, каміза, котта, рукавички, рукавици, бліо, жип, пурпуан, культ Прекрасної Дами, лицарь, доспехи, кольчуга, пігаши, пулени, ботт, бербет, горж, «панування ножиць».

 

Кількість годин: 2

 

Література:

1. Пармон Ф.М. Композиция костюма.- М.: Легпромбытиздат, 1985.

2. Каминская Н.М. История костюма. - М.: Легпромбытиздат, 1985.

3. Рачинская Е.И., Сидоренко В.И. Моделирование и художественное оформление одежды/Серия «Учебники, учебные поосбия». – Ростов н/Д. Издательство «Феникс», 2002.

4. Блейз А. История в костюмах. – М.: ОЛМА-ПРЕСС Экслибрис, 2002.

<== предыдущая лекция | следующая лекция ==>
Тканини, цвіт, oрнамент | Загальна характеристика країни
Поделиться с друзьями:


Дата добавления: 2013-12-13; Просмотров: 1555; Нарушение авторских прав?; Мы поможем в написании вашей работы!


Нам важно ваше мнение! Был ли полезен опубликованный материал? Да | Нет



studopedia.su - Студопедия (2013 - 2024) год. Все материалы представленные на сайте исключительно с целью ознакомления читателями и не преследуют коммерческих целей или нарушение авторских прав! Последнее добавление




Генерация страницы за: 0.012 сек.