Студопедия

КАТЕГОРИИ:


Архитектура-(3434)Астрономия-(809)Биология-(7483)Биотехнологии-(1457)Военное дело-(14632)Высокие технологии-(1363)География-(913)Геология-(1438)Государство-(451)Демография-(1065)Дом-(47672)Журналистика и СМИ-(912)Изобретательство-(14524)Иностранные языки-(4268)Информатика-(17799)Искусство-(1338)История-(13644)Компьютеры-(11121)Косметика-(55)Кулинария-(373)Культура-(8427)Лингвистика-(374)Литература-(1642)Маркетинг-(23702)Математика-(16968)Машиностроение-(1700)Медицина-(12668)Менеджмент-(24684)Механика-(15423)Науковедение-(506)Образование-(11852)Охрана труда-(3308)Педагогика-(5571)Полиграфия-(1312)Политика-(7869)Право-(5454)Приборостроение-(1369)Программирование-(2801)Производство-(97182)Промышленность-(8706)Психология-(18388)Религия-(3217)Связь-(10668)Сельское хозяйство-(299)Социология-(6455)Спорт-(42831)Строительство-(4793)Торговля-(5050)Транспорт-(2929)Туризм-(1568)Физика-(3942)Философия-(17015)Финансы-(26596)Химия-(22929)Экология-(12095)Экономика-(9961)Электроника-(8441)Электротехника-(4623)Энергетика-(12629)Юриспруденция-(1492)Ядерная техника-(1748)

POS-матеріали для зовнішнього оздоблення магазину




POS-матеріали для внутрішнього оздоблення магазину.

1. Конструкції презентаційного характеру: тумби, презентаційні, інформаційні й виставочні конструкції; фірмові та спеціально виготовлені виставкові стенди, які використовують під час проведення промоушн акцій (наприклад, семплінг-столи).

2. Підставки (диспенсери або холдери) різних типів: горки; етажерки; підставки під товари (аксесуари, ручки, телефони тощо); підставки під рекламні матеріали (журнали, брошури). Бувають у вигляді настільних з кишенями, декількома відділеннями; горизонтальні або вертикальні; зі зрушенням; настінних; таких, що розміщуються на підлозі;

– цінники;

– шелфтокери (від англ. shеlf – поличка, tаlk – говорити) – різноманітні фігурні пластикові та картонні вироби, які застосовуються, щоб виділити товарний ряд конкретної марки/фірми.

3. Поліграфічна рекламна продукція: постери (плакати великих розмірів);

– стікери (плакати невеликих розмірів та етикетки на клейовій основі). Цей тип POS-матеріалів дуже популярний, особливо в невеликих магазинах. Стікери здатні не тільки інформувати покупців, але і спонукати його до покупки;

– інформаційні ліф лети;

– інтер’єрні та настільні гірлянди та прапорці.

4. Графіка на підлозі – прийом мерчандайзингу, який передбачає позначки, які вказують або напрямок руху до конкретного товару, або місце розташування марок чи певних товарних категорій.

5. Воблери (від англ. tо wobblе – тремтіти) – невеличка конструкція, що «тремтить», на гнучкій пластмасовій ніжці, прикріпленій до полиці, вказує покупцеві, де перебуває товар конкретної марки.

6. Джумбі або джумбо-бокс ( від англ.) – величезні коробки, які повторюють у збільшеному масштабі форму упаковки конкретного виробника (наприклад, пакетів із соком, сигарети, ліки). Є також джумбі у формі величезних надувних «фірмових» пляшок. Застосовуються у великих магазинах, де підвішуються під стелею або у звичайних магазинах (наприклад, аптеках), розміщують на верхніх полицях.

7. Спеціально сконструйовані фігури фотокопії моделей або корпоративних героїв виконані та обрізані за контуром людського тіла. Їх можна використовувати не тільки в торговельному залі, а і для зовнішнього застосування.

1. Вивіски.

2. Кронштейн-кронштейни, кронштейн-панелі – конструкції, які прикріплюються до торця будинку. Крім стандартних, панелі-кронштейни можуть бути ще світловими та динамічними. Зазвичай конструкція обертається навколо осі, причому вона рухається за допомогою вітра або моторчика.

3. Конструкції на покрівлі.

4. Графіка на тротуарах.

5. Виносні конструкції: штендер – конструкція, яку встановлюють на підлозі безпосередньо перед входом у місце продажів або яка вказує напрямок до нього. Він зручний тим, що може легко бути прибраний або переміщений.

Функціонально штендери розрізняються за кількістю робочих поверхонь (одна або дві) і за змінюваністю інформації; урни;попільниці для підлоги; щити.

Правила оформлення - не менш значима частина просування товару в роздрібній мережі. Основний принцип оформлення - постійне поновлення матеріалів. Рекламні (P.O.S.) матеріали повинні:

а) перебувати безпосередньо біля точки продажів товару або на шляху проходження до нього;

б) бути доречними й не викликати здивування або роздратування, бути добре помітними потенційному покупцеві;

г) бути актуальними, тому що матеріали певної рекламної кампанії працюють тільки обмежений час.

У середньому відвідувач супермаркету пробігає поглядом по полицях товарів зі швидкістю 1,2 м/с із відстані 2,5 метри. Щоб виділити потрібне впакування серед сотень інших, продавці й дизайнери іноді використовують колірне блокування. Суть його в тому, що товари з упакуванням одного кольору на полку розставляють разом. У результаті створюється одноколірний блок товарів. У той же час блоки, що мають різні кольори, можуть народжувати корисні для продажу асоціації. Наприклад, блоки білого, зеленого й синього кольорів можуть викликати асоціацію з розслаблюючим і освіжаючим прибоєм. Таке сполучення добре використовувати у відділі, де продаються гелі для душу й інші мийні засоби.

Зворотним способом залучення може служити контраст - не тільки колірний, але й за формою. Наприклад, звичний товар - літрова пачка соку - на полиці явно виділяється більш вузькою і витягнутою упаковкою.

У багатьох супермаркетах існує система рекламного сповіщення споживачів через показ рекламних роликів на великому відеоекрані. Така система використовується протягом багатьох років. Єдина проблема з високотехнічними інструментами полягає в тому, що покупець концентрує свою увагу на саме екранах, замість того, щоб думати про покупку. З іншого боку, ця система дозволяє залучити покупця до конкретної продукції, що, у противному випадку, залишилася б непоміченою серед декількох тисяч інших в супермаркеті.

Широко поширене використання звукових ефектів. Причому, воно не обмежується тільки передачею усних оголошень. Звукові ефекти можуть створювати в різних відділах магазина відповідну атмосферу (приміром, динамічна музика в спортивному відділі й голосні звуки з відео-стін) або відповідний настрій (примушуючий, скажімо, покупця рухатися швидше або, навпроти, що розслаблює).

Щоб змінити настрій покупця й спровокувати його на покупки, часто використовують усередині магазина різні запахи. Науковий Центр Хімії Monell у Філадельфії запустив свої пілотні проекти, ціль яких - вивчити вплив тих або інших заходів на покупців. Наприклад, відомий, у цьому випадку квітково-фруктовий, запах змушував випадкових відвідувачів ювелірного магазина затримуватися там довше. А дуже низький рівень деяких запахів міг змінити індивідуальний хід думок і настрій (наприклад, розслаблений й довірчий). У Великобританії окремі продавці товарів для дому використовують запах булочної і кафе, щоб спонукати клієнтів увійти в магазин і купити товари, які нічого спільного з їжею не мають: одяг, освітлювальну апаратуру й т.д.

У Лондоні є фірма Marketing Aromatics, що пропонує створити «неповторну атмосферу в магазині, розслабити пацієнтів у кімнаті очікування, підбадьорити торгівельний персонал або викликати асоціації у свідомості покупців», використовуючи різноманітні техніки: «від центральної вентиляційної системи до ручних розпилювачів, рідин, гранул, гелів і порошків. Є навіть чутливі до тиску стрічки з мікрокапсулами. Все це створює бажаний настрій, усуває неприємні запахи, просочуючи продукт або фірмову літературу, підтверджуючи унікальну ознаку компанії - ароматичний логотип». Як видно, ніша подібних фірм на нашому ринку далеко не заповнена.

Для багатьох батьків похід у магазин разом з дітьми суща морока. Діти увесь час чогось хочуть і просять. Деякі магазини пропонують наступну послугу. Дитині при вході даються пачку йогурту. Маля, поглинений їжею, менш примхливий. А потім на виході батьки оплачують ці йогурти, пред'являючи порожні упаковки. Товари для дітей не рекомендується ставити занадто високо, поза полем зору дитини. Він повинен побачити й захотіти. Ще краще, якщо дитина потримає іграшку. Дотик є найдавніша й одна з перших форм заяви права на власність. Він лише зміцнить бажання мати саме цю іграшку, і дитина попросить купити йому її.

При розміщенні товару в торгівельному залі використовуються різні психологічні й емоційні ефекти, такі як:

- ефект від використання різних кольорів. Використовуючи певні кольори для створення необхідних ефектів, можна істотно збільшити продажі. Кольори можуть використовуватися для створення акцентів. Наприклад, блакитний колір символізує спокій і релаксацію. Білий колір - відчуття чистоти, ясності й нових починань. Червоний колір - спонукання, прискорення. Жовтий колір – стимулювання;

- ефект від освітлення. Виграшні риси товару може підкреслити й правильно підібране освітлення. Освітлення підкреслює розмаїття і якість представленої продукції, а також робить її доступною для огляду. Торгівельне устаткування повинне бути освітлене таким чином, щоб вся основна продукція й інформація про неї була чітко і ясно помітна. У теж час необхідно постаратися уникнути вертикального, яскравого освітлення продукції, різких тіней, але також і відсутності тіней;

Товари-новинки й дорога продукція можуть бути представлені за допомогою спрямованого на них освітлення для того, щоб виділити її значимість. Загальна освітленість також впливає на реакцію покупця. Приміром, у приміщенні з неяскравим світлом він почуває себе більш розслаблено. У той же час людина прагне вийти з менш освітленої ділянки в більш освітлену, тому приглушене світло, яке гарно підходить антикварній крамниці, не може використовуватися в супермаркеті.

Гарний спосіб залучити додаткових клієнтів - продаж товарів через торгівельні автомати. Є ряд товарів, які дуже зручно придбавати саме таким способом, наприклад, сигарети й напої. Або ж товари, що ставляться до інтимної сфери, наприклад, протизаплідні засоби, які люди звичайно соромляться купувати в реальних продавців.

Давно відомий спосіб схилити до покупки - демонстрація властивостей товару на очах у споживача. Наприклад, спеціальний автомат для розтягування тканини продемонструє, наскільки міцна ця джинсова тканина. Або міцність взуття, над якою знущається байдужа машина, то згинаючи її, то опускаючи під воду.

Цікаво, що інструменти мерчандайзинга однакові для різних країн. Але в кожній з них свої комбінації й способи їхнього використання, подібно тому, як у живописі тими самими пензликами й фарбами створюються картини, що несуть на собі національний відбиток.

Беручи до уваги вищезгадане, варто завжди пам'ятати, що всі перераховані правила є лише відправною точкою або основою мерчандайзинга. Так чи інакше, вони можуть варіюватися залежно від типу роздрібної точки, методів обслуговування, розташування, торгівельної площі й т.д.




Поделиться с друзьями:


Дата добавления: 2014-01-04; Просмотров: 665; Нарушение авторских прав?; Мы поможем в написании вашей работы!


Нам важно ваше мнение! Был ли полезен опубликованный материал? Да | Нет



studopedia.su - Студопедия (2013 - 2024) год. Все материалы представленные на сайте исключительно с целью ознакомления читателями и не преследуют коммерческих целей или нарушение авторских прав! Последнее добавление




Генерация страницы за: 0.008 сек.