Студопедия

КАТЕГОРИИ:


Архитектура-(3434)Астрономия-(809)Биология-(7483)Биотехнологии-(1457)Военное дело-(14632)Высокие технологии-(1363)География-(913)Геология-(1438)Государство-(451)Демография-(1065)Дом-(47672)Журналистика и СМИ-(912)Изобретательство-(14524)Иностранные языки-(4268)Информатика-(17799)Искусство-(1338)История-(13644)Компьютеры-(11121)Косметика-(55)Кулинария-(373)Культура-(8427)Лингвистика-(374)Литература-(1642)Маркетинг-(23702)Математика-(16968)Машиностроение-(1700)Медицина-(12668)Менеджмент-(24684)Механика-(15423)Науковедение-(506)Образование-(11852)Охрана труда-(3308)Педагогика-(5571)Полиграфия-(1312)Политика-(7869)Право-(5454)Приборостроение-(1369)Программирование-(2801)Производство-(97182)Промышленность-(8706)Психология-(18388)Религия-(3217)Связь-(10668)Сельское хозяйство-(299)Социология-(6455)Спорт-(42831)Строительство-(4793)Торговля-(5050)Транспорт-(2929)Туризм-(1568)Физика-(3942)Философия-(17015)Финансы-(26596)Химия-(22929)Экология-(12095)Экономика-(9961)Электроника-(8441)Электротехника-(4623)Энергетика-(12629)Юриспруденция-(1492)Ядерная техника-(1748)

Поняття екзистенційної кризи, вакууму

(Берженар О.П. Механізм формування гармонійної особистості у горізонті функціонування естетичного ідеалу суспільства: фенотипічний і фенотипічний виміри // Гуманітарний вісник ЗДІА. 2012. № 49)

Розглядаючи екзистенційні чинники української національної свідомості, потрібно зазначити, що вони обумовлені загальними ментальними характеристиками. Рух глибинних домінант ментальності детермінує становлення національної свідомості. Ірраціонально-екзистенційні складові української національної свідомості трансцендентуються із ментальної «традиційності», «автентичності», «справжності», «вдачі», «складу мислення», процесуально оформлюючись у кордоцентризм, домінування емоційного над раціональним, в індивідуальність, інтравертність тощо. Це стало причиною утворення особливого, не дискурсивного типу мислення, як вияву специфічної, вже орієнтованої на самозаглиблення та самоаналіз типу свідомості. Стосовно трансценденцій, то вони мають не тільки важливе, але й позитивно-унікальне значення для формування свідомості як феномена духовно-культурного буття. Адже трансцендування у світ постає як одна з найсуттєвіших ознак людини.

Дослідження фізичного вакууму, торсійних полів (полів кручення, з якими пов’язують психічне), абсолютного ніщо (божественних монад), надчутливого сприйняття, необмеженої пам’яті, меонів (різновидів фізичного вакууму, здатних зберігати необмежений масив інформації), механізмів інформаційного обміну між семантичним потенціалом меона і матерією мозку, визнання семантичного (або інформаційного) простору автономною реальністю універсуму тощо автоматично змушують визнати автономність свідомості відносно соми. «Обмін інформацією між свідомостями людей відбувається не тільки на вербально-семантичному рівні, але й нелокально, синхроністично» [1, 3-4] – робить висновок О. Донченко і ми з нею погоджуємось.

Ці дані вимагають доповнення каузальної парадигми психологічного мислення протилежною – синхроністичною, що створена в науці (за О. Донченко) з метою відродити у свідомості людей онтологічну цілісність фізичного і психічного, відтворити і продемонструвати принцип взаємозв’язку усього з усім в психологічному просторі людства. Адже воно існує на Землі понад 2,5 млн. років, і за цей час сформувався і став автономно функціонувати психосоціальний «відбиток» цього існування – світ архетипів, до якого, як до фундаментального чинника функціонування психічного, звернувся свого часу К.Г. Юнг. Розглянутий вище простір універсального психічного і є тією психічною матрицею, яка містить вселюдські архетипи та їх структури – психофрактали. Дуже довго залишалося відкритим наукове питання про механізм втілення спеціалізації, або, інакше, про те, яким чином душа поєднується з об’єктивною психікою (Космосом, Всесвітом).

Відповідь на це питання знайшов К.Г. Юнг, який відкрив в структурі психіки індивіда провідну функцію, що має трансперсональний вихід у «ноосферу». Але не буває просто виходу, коли йдеться про відкриті системи; буває обмін, зокрема, інформаційно-енергетичний обмін між провідною функцією і об’єктивною психікою.Покладаючись на результати фундаментальних досліджень квантової фізики та інших точних наук, що вивчають цілісність Всесвіту і людини, можна з упевненістю говорити, що «внутрішній оракул негнучкий і безкомпромісний, його не можна підкупити.

До нього необхідно пристосуватися або, в крайньому випадку, рахуватися з ним. Людину губить сприйняття себе в якості simplex-a, а не duplex-a. Їй не спадає на думку запитати себе, а що думає її душа про неї. Навіть для більшості психологів «психіка» – це навіть менше, ніж пустий

звук. Однак буквально все залежить від людської психе та її функцій, це надсистема, яка дає людям завдання» [1, 6] - зазначає О. Донченко.

Отже, психіка – це дар космосу тим, хто живе на Землі. Це явище, яке ніколи не буде пізнане в повному обсязі. Експерименти з сенсорною депривацією в США і сенсорною ізоляцією в Росії висвітлили сферу несвідомого, яка досі була віддана на відкуп містиці та окультним знанням. Приблизно тоді ж, в середині ХХ століття, сфера несвідомого стала предметом наукового дослідження психіатрів психоаналітичного (започаткованого З. Фрейдом) і, пізніше, аналітичного (започаткованого К.Г. Юнгом) напрямів.

Другим є соціальний механізм, що спрямований на переробкуфенотипічної інформації. Відбувається цей процес завдяки засвоєнню гуманітарних дисциплін, виховному впливу сім’ї, школи, суспільства, взаємодії з мистецькими явищами, здатності людини пристосовуватися до зовнішнього оточення, участі у громадському житті, свідомій її підготовці до самостійного дорослого життя. Цілеспрямоване формування особистості здійснюється в соціальній системі шляхом навчання і виховання. Це важливі вихідні характеристики даної роботи, що будуть нами розглянуті далі. Тут можна впливати на особистість з метою цілеспрямованих змін у світогляді особистості і, відповідно, у її поведінці.У ході аналізу взаємозв’язку та взаємодії особистості і суспільства, або її складових – науки, освіти, культури і спорту, що виконують функцію соціалізації. Тому на термін „соціалізація” лягає значне навантаження. При цьому ми виходимо з того, що „соціалізація (від лат. socialis – суспільство) – процес формування людської особистості на основі навчання та виховання, засвоєння соціальних ролей, суспільного та власного досвіду, що перетворює людину на члена суспільства. Через соціалізацію забезпечується спадкоємність історичного розвитку” [2, 540].

 

Список використаної літератури:

1. Донченко О. Від цілісності психологічних знань до цілісності світобачення // Соціальна психологія. – 2011. – № 1. – С. 3-14.

2. Філософський словник соціальних термінів. – Х.: ”Корвін”, 2002. – 672 с.

 

<== предыдущая лекция | следующая лекция ==>
Сенс життя, життєвий шлях і вчинки особистості | Кодекс цінностей сучасного виховання в Україні
Поделиться с друзьями:


Дата добавления: 2014-01-07; Просмотров: 523; Нарушение авторских прав?; Мы поможем в написании вашей работы!


Нам важно ваше мнение! Был ли полезен опубликованный материал? Да | Нет



studopedia.su - Студопедия (2013 - 2024) год. Все материалы представленные на сайте исключительно с целью ознакомления читателями и не преследуют коммерческих целей или нарушение авторских прав! Последнее добавление




Генерация страницы за: 0.014 сек.