Студопедия

КАТЕГОРИИ:


Архитектура-(3434)Астрономия-(809)Биология-(7483)Биотехнологии-(1457)Военное дело-(14632)Высокие технологии-(1363)География-(913)Геология-(1438)Государство-(451)Демография-(1065)Дом-(47672)Журналистика и СМИ-(912)Изобретательство-(14524)Иностранные языки-(4268)Информатика-(17799)Искусство-(1338)История-(13644)Компьютеры-(11121)Косметика-(55)Кулинария-(373)Культура-(8427)Лингвистика-(374)Литература-(1642)Маркетинг-(23702)Математика-(16968)Машиностроение-(1700)Медицина-(12668)Менеджмент-(24684)Механика-(15423)Науковедение-(506)Образование-(11852)Охрана труда-(3308)Педагогика-(5571)Полиграфия-(1312)Политика-(7869)Право-(5454)Приборостроение-(1369)Программирование-(2801)Производство-(97182)Промышленность-(8706)Психология-(18388)Религия-(3217)Связь-(10668)Сельское хозяйство-(299)Социология-(6455)Спорт-(42831)Строительство-(4793)Торговля-(5050)Транспорт-(2929)Туризм-(1568)Физика-(3942)Философия-(17015)Финансы-(26596)Химия-(22929)Экология-(12095)Экономика-(9961)Электроника-(8441)Электротехника-(4623)Энергетика-(12629)Юриспруденция-(1492)Ядерная техника-(1748)

Модель угоди

Моделі організаційної креативності

Моделі організаційної креативності відображають уявлення їх авторів стосовно ключових факторів, що визначають творчий потенціал організації. Хоча між ними існують змістовні відмінності, у всіх моделях підкреслюється важливість соціальних детермінантів, які містяться в організаційному середовищі і виступають каталізаторами чи інгібіторами креативності її працівників.

Наочною концептуальною моделлю для розуміння специфіки діяльності креативних працівників в організації може слугувати модель угоди, запропонована Р. Стюарт в 1982 р. (1982) і проілюстрована графічно П. Куком (2009).

Згідно з даною моделлю відмінності між традиційними і інтелектуальними організаціями проявляються у ступені свободи, яка надається працівникам при виборі засобів досягнення кінцевих результатів.

Як видно з рис. 3.2, схематично професійна діяльність працівника може бути описана як співвідношення 3-х компонентів: вимоги чи кінцеві результати (внутрішнє коло.), обмеження (чого не можна робити – зовнішнє коло), вибір (ступінь свободи у виборі засобів досягнення кінцевих результатів – простір між двома колами).

В традиційних виробничих орагнізаціях, з характерною для них ієрархічністю і регламентованістю, на діяльність праціників накладаються жорсткі зовнішні обмеження, залишаючи лише невелику свободу у виборі засобів досягнення мети (рис 3.2 а).

У творчих спілках, некомерційних організаціях, необтяжених необхідністю досягнення певних економічних результатів, діяльність працівників характеризується мінімальними обмеженнями і значною свободою дій (рис 3.2.б).

Особливостям функціонування інтелектуальних організацій найбільше відповідає схема, відображена на рис 3.2..в. При виконанні завдань, що вимагають нестандартних творчих рішень, працівники користуються значною свободою (наприклад, стосовно напряму досліджень, способу виконання завдання, розподілу обов’язків в групі, тощо), тоді як інші напрями діяльності залишаються більш регламентованими.

Рис. 3.2.Модель угоди (Кук)

де а – традиційні виробничі організації,

б – творчі спілки,

в – креативні організації

<== предыдущая лекция | следующая лекция ==>
Стратегічні аспекти організаційної креативності | Модель креативності Т. Амабайл
Поделиться с друзьями:


Дата добавления: 2014-01-07; Просмотров: 270; Нарушение авторских прав?; Мы поможем в написании вашей работы!


Нам важно ваше мнение! Был ли полезен опубликованный материал? Да | Нет



studopedia.su - Студопедия (2013 - 2024) год. Все материалы представленные на сайте исключительно с целью ознакомления читателями и не преследуют коммерческих целей или нарушение авторских прав! Последнее добавление




Генерация страницы за: 0.008 сек.