Студопедия

КАТЕГОРИИ:


Архитектура-(3434)Астрономия-(809)Биология-(7483)Биотехнологии-(1457)Военное дело-(14632)Высокие технологии-(1363)География-(913)Геология-(1438)Государство-(451)Демография-(1065)Дом-(47672)Журналистика и СМИ-(912)Изобретательство-(14524)Иностранные языки-(4268)Информатика-(17799)Искусство-(1338)История-(13644)Компьютеры-(11121)Косметика-(55)Кулинария-(373)Культура-(8427)Лингвистика-(374)Литература-(1642)Маркетинг-(23702)Математика-(16968)Машиностроение-(1700)Медицина-(12668)Менеджмент-(24684)Механика-(15423)Науковедение-(506)Образование-(11852)Охрана труда-(3308)Педагогика-(5571)Полиграфия-(1312)Политика-(7869)Право-(5454)Приборостроение-(1369)Программирование-(2801)Производство-(97182)Промышленность-(8706)Психология-(18388)Религия-(3217)Связь-(10668)Сельское хозяйство-(299)Социология-(6455)Спорт-(42831)Строительство-(4793)Торговля-(5050)Транспорт-(2929)Туризм-(1568)Физика-(3942)Философия-(17015)Финансы-(26596)Химия-(22929)Экология-(12095)Экономика-(9961)Электроника-(8441)Электротехника-(4623)Энергетика-(12629)Юриспруденция-(1492)Ядерная техника-(1748)

Тэма 16. Музычная культура Беларусі эпох Сярэдневякоўя, Рэнесансу і барока




Тэма 15. Тэатральнае мастацтва Расіі канца ХІХ – ХХ стагоддзяў

Тэма 14. Музычная культура Расіі канца ХVIII – канца ХХ стагоддзяў

Фарміраванне першай нацыянальнай кампазітарскай школы (канец ХVIII стагоддзя). Развіццё жанраў інструментальнай музыкі, сімфанічнай уверцюры, раманса і оперы. Кароткі агляд творчасці Я.Фаміна, Д.Бартнянскага, А.Вярстоўскага. М.І. Глінка – заснавальнік рускай класічнай музыкі. Асаблівасці эстэтыкі, рысы, стылі, музычная мова.

Росквіт рускай музыкі. “Новая руская музычная школа”: склад, характар дзейнасці, эстэтычныя прынцыпы, вядучыя жанры творчасці, гістарычнае значэнне. Развіццё прынцыпаў патрыятызму, гуманізму, дэмакратычнасці мастацтва ў творчасці кампазітараў “Магучай кучкі”. Сімфанічныя творы – цяга да праграмнасці, багацця каларыту, яскравасці гармоніі ў творчасці А.Барадзіна, М.Рымскага-Корсакава, М.Мусаргскага, А.Лядава. Камернае вакальная і інструментальная творчасць рускіх кампазітараў ХVIII – ХІХ стагоддзяў. Развіццё прынцыпаў рускай нацыянальнай музыкі ў творчасці П.Чайкоўскага: творы опернага, балетнага, сімфанічнага, камерна-інструментальнага жанру.

Развіццё традыцый рускай класічнай школы ў творчасці С.Рахманінава. Складаныя філасофскія ідэі і сістэма выяў-знакаў А.Скрабіна. Стылістычная шматстатнасць творчасці І.Стравінскага. Імкненне да наватарства ў творах С.Пракоф’ева. Традыцыі рускага харавога спеву і еўрапейскага неафалькларызма ў творчасці Г.Свірыдава. Оперы Д.Шастаковіча – выдатная з'ява ў развіцці музычнага тэатра XX стагоддзя, асноўныя жанры творчасці – сімфонія, інструментальны канцэрт, музыка для камерных ансамбляў. Развіццё музычнага авангарда ў Расіі – Э.Дзянісаў, С. Губайдуліна, А. Шнітке.

 

Рускі тэатр канца ХІХ – пачатку ХХ стагоддзяў: драматургія Л.Талстога, А.Чэхава, М.Горкага. Маскоўскі Мастацкі тэатр у перыяд дзейнасці К.С. Станіслаўскага і У.І. Неміровіча-Данчанкі. У.Меерхольд у трупе Маскоўскага Мастацкага тэатра. Класічны напрамак дзейнасці тэатра. Рускі савецкі тэатр другой паловы ХХ стагоддзя: асноўныя тэндэнцыі ў пасляваенны перыяд, разнастайнасць творчых манер, стыляў і напрамкаў у 50-х гг. ХХ стагоддзя. Адкрыццё тэатра-студыі “Современник”. Тэатр на Таганцы. Рускае савецкае тэатральнае мастацтва 60-х гг. Дасягненні рускага савецкага тэатра ў апошнія дзесяцігоддзі ХХ стагоддзя.

 

Музычны фальклор. Фарміраванне беларускага этнасу.

Беларуская культавая музыка Полацкага перыяду. Трапар, кандак, стыхір, канон. Знаменны распеў – асноўны від усходнеславянскіх спеваў. Свецкія музычныя традыцыі. Мастацтва скамарохаў. Развіццё вакальнага і інструментальнага музыцыравання. Узнікненне прафесійнай музыкі.

Развіццё праваслаўных музычных традыцый ў ХІІІ – ХV стагоддзях. Царкоўны гімн “Багародзіца” – музычны помнік беларускага Сярэдневякоўя. Інструментальныя капэлы пры дварах вялікіх князёў.

Эпоха Адраджэння і Рэфармацыі на Беларусі. Беларуская царкоўная музыка эпохі Рэнесансу. “Берасцейскі канцыянал” – першы беларускі нотны зборнік пратэстанцкіх гімнаў. Вакальныя жанры беларускага Рэнесансу. Табулатура – літарная або лічбавая сістэма запісу сольнай інструментальнай музыкі ХІV – ХVІІІ стагоддзяў.

Рэлігійная сітуацыя на Беларусі ў эпоху барока. Культываванне харавой музыкі арганнага выканальніцтва. Паліфанізацыя царкоўных спеваў. Новыя з’явы ў беларускай культуры эпохі барока – кант (бытавыя шматгалосныя песні, увасабленне дэмакратычных традыцый беларускага барока), батлейка (фарміраванне ў межах мастацтва батлейкі важнейшых рысаў нацыянальнага музычнага тэатра), школьны тэатр (у музычным афармленні школьных спектакляў вызначыўся шлях да оперна-балетнага тэатра). Развіццё свецкай інструментальнай музыкі. “Полацкі сшытак”.

 




Поделиться с друзьями:


Дата добавления: 2014-11-25; Просмотров: 951; Нарушение авторских прав?; Мы поможем в написании вашей работы!


Нам важно ваше мнение! Был ли полезен опубликованный материал? Да | Нет



studopedia.su - Студопедия (2013 - 2024) год. Все материалы представленные на сайте исключительно с целью ознакомления читателями и не преследуют коммерческих целей или нарушение авторских прав! Последнее добавление




Генерация страницы за: 0.01 сек.