Студопедия

КАТЕГОРИИ:


Архитектура-(3434)Астрономия-(809)Биология-(7483)Биотехнологии-(1457)Военное дело-(14632)Высокие технологии-(1363)География-(913)Геология-(1438)Государство-(451)Демография-(1065)Дом-(47672)Журналистика и СМИ-(912)Изобретательство-(14524)Иностранные языки-(4268)Информатика-(17799)Искусство-(1338)История-(13644)Компьютеры-(11121)Косметика-(55)Кулинария-(373)Культура-(8427)Лингвистика-(374)Литература-(1642)Маркетинг-(23702)Математика-(16968)Машиностроение-(1700)Медицина-(12668)Менеджмент-(24684)Механика-(15423)Науковедение-(506)Образование-(11852)Охрана труда-(3308)Педагогика-(5571)Полиграфия-(1312)Политика-(7869)Право-(5454)Приборостроение-(1369)Программирование-(2801)Производство-(97182)Промышленность-(8706)Психология-(18388)Религия-(3217)Связь-(10668)Сельское хозяйство-(299)Социология-(6455)Спорт-(42831)Строительство-(4793)Торговля-(5050)Транспорт-(2929)Туризм-(1568)Физика-(3942)Философия-(17015)Финансы-(26596)Химия-(22929)Экология-(12095)Экономика-(9961)Электроника-(8441)Электротехника-(4623)Энергетика-(12629)Юриспруденция-(1492)Ядерная техника-(1748)

Вимоги та стандарти




Вимоги, стандарти та керівні принципи при проектуванні користувацького інтерфейсу

 

 

В якості причин невдалої розробки програмних продуктів частіше всього називають дві, які мають пряме відношення до вимог: недолік ясних, визначених та вимірюваних вимог, а також обмежений контроль за вимогами під час розробки. Можливо, існує й третя причина - нестача ясних вимог по відношенню до практичності, КІ, узгодженості, комплектації, користувацьких та ділових потреб та очікувань.

Найбільш важку частину збирання вимог складає робота з людьми для визначення їх реальних потреб та запитів. Вимоги необхідно збирати при розробці будь- якого продукту. Основна проблема, пов'язана з розроблюваним продуктом (незалежно від етапу розробки), полягає в збиранні та управлінні введенням нових вимог в процесі розробки. При збиранні вимог потрібно приймати до уваги міркування як технічного, так і соціального порядку.

Орієнтований на користувачів колектив розробників формує наступні вимоги:

· аналіз задач та прецедентів;

· можливості (функції, користувацький інтерфейс і т.д.);

· критерії (практичність, продуктивність, якість і т.д.);

· конкуренти та кращі зразки;

· користувачі, технології, обмеження;

· методи залучення користувачів;

· візуалізація проектних рішень.

Вимоги до КІ додатків звичайно представлені на дуже високому рівні і в них не вистачає специфіки. Вимоги до КІ залишають великий простір для інтерпретації та уявлення, однак існуючі документи можуть служити непоганою відправною точкою для розуміння потреб продукту.

Задачі кінцевих користувачів вимагають хорошого опису разом із виясненням розподілу частоти їх виконання. Крім виявлення задач, які стоять перед користувачем, корисно ознайомитись з процедурами, яким слідують користувачі в процесі виконання роботи.

Наряду з описом функційних можливостей необхідна деталізована інформація про кінцевих користувачів, тому що кожен користувач - це особистість з унікальними навичками, поглядами та знаннями. Опис користувачів повинен бути досить повним, щоб проектувальники та розробники КІ могли зрозуміти потенційних користувачів, уяснити розбіжності їх навичок та відносин. Вимоги повинні включати також аналогічну інформацію, яка стосується користувачів країни, для якої розробляється продукт.

Використання методів реверсивної інженерії дозволяє сформулювати вимоги, базуючись на існуючій системі (реінжініринг ПЗ - реконструкція існуючих систем з наступною переробкою та реалізацією нових проектних рішень). Перелік функцій, необхідні дані, час відзиву, потік задач, поточна інформація та методи побудови КІ виводяться (реконструюються) на основі аналізу існуючої системи. Потреби організації та користувачів додаються до вимог та піддаються перегляду з точки зору їх повноти та пріоритетів.

Наряду з існуючими використовуваними продуктами до інших джерел даних по можливостям, КІ, інформаційній підтримці та практичності належать реальні конкуруючі та аналогічні продукти. Конкуруючі та аналогічні продукти розглядають з використанням методів, застосовуваних для оцінки існуючих продуктів.

Є чимало джерел інформації у вигляді галузевих публікацій.

Приклади можливостей КІ, необхідних для будь- яких типів інтерфейсів: підтримка графіки (статичної та анімаційної), меню, засоби навігації, клавіші швидкого вибору команд, засоби маніпулювання, спеціальні операції, мінімалізм, налагодження під користувача, альтернативні пристрої введення- виведення,звукова інформація, довідники та робоча підтримка, інтерактивні керівництва, допомога та "майстер"- програми.

Типовий сценарій збирання вимог:

- кінцевий користувач звертається до керівника;

- керівник звертається до представника ІТ- підрозділу;

- представник ІТ- підрозділу звертається до менеджера ІТ- підрозділу;

- менеджер ІТ- підрозділа звертається до спеціаліста з планування продуктів;

- спеціаліст з планування розвитку продуктів звертається до колективу розробників.

Вимоги краще всього сприймаються у вигляді окремих команд та екранів прототипу КІ, тоді користувачі зможуть оцінити та схвалити властивості та практичність цього прототипу. При збиранні, структуризації та визначенні пріоритетів потреб надзвичайно корисні таблиці вимог, оскільки до них можна додавати стовпці для визначення можливостей, які вже представлені в КІ, а також відображення результатів тестування вимог. При відстежуванні змін у вимогах необхідна більша дисциплінованість, ніж при початковій фіксації вимог.

Якщо функція або характеристика КІ передбачає вимірювання, звітність, відстежування та служить основою для дій, то її слід визначати як частину вимог до продукту.

Очевидні питання, які повинні увійти у вимоги:

- стиль КІ;

- платформа та інші стандарти КІ для додатку;

- сумісність з провідним ПЗ, працюючим на даній платформі;

- вміст екрану;

- поведінка екрану;

- характеристики зовнішнього вигляду екрану;

- методи взаємодії користувачів із системою;

- можливості роботи з клавіатурою;

- зворотній зв'язок користувача у відповідь на стан системи та час відзиву;

- користувацький контроль над різними функціями;

- запам'ятовування результатів операцій розташування та зміни розмірів вікна, а також даних, стану та контекста;

- можливості навігації для додатку;

- збереження даних користувача при навігації;

- запам'ятовування проміжних даних користувача при навігації;

- інтерактивне навчання, підтримка продуктивності та довідкова система;

- попередження помилок та відновлення системи після помилок;

- методи прямого введення для усунення діалогу;

- перевірка правильності значень полів, а також ідентифікація потрібних полів;

- стандартне використання кольору, індикаторів, графіки і т.д.;

- засоби забезпечення доступу для користувачів з фізичними вадами.

Вимоги по практичності легко встановлювати в невизначеному та важкому для вимірювання вигляді.

Стандартні метрики, які можуть бути корисними при фіксації практичності ПЗ: встановлення або оновлення; вивчення; ефективність; продуктивність; узгодженість; безпомилкове виконання задач; виконання задач без підказок; довідка; візуальні та мультимедійні можливості; дефекти; задоволеність системою; переваги.

Перелік найбільш важливих характеристик, пов'язаних з виконанням користувачем задач та потоками робіт:

- кількість підтримуваних переривань задач;

- функціональні можливості, які підтримуються під час переривань та навігації;

- підтримка КІ під час переривань.

Стандарти роблять наше життя простішим, розкриваючи характеристики об'єктів і систем, які нас оточують. Стандарти є всюди - це основа індустріалізації. Стандарти комп'ютерного проектування розробляються державними та суспільними організаціями, іншими локальними та міжнародними формаціями. Найвідоміші організації по розробці стандартів - Американський національний інститут стандартів ANSI, Німецький інженерний стандарт DIN та Міжнародна організація по стандартизації ISO. Стандарти існують для дисплеїв, клавіатур, системних деталей та ін. Стандарти на ПЗ звичайно застосовні для основних характеристик КІ. Стандарти повинні постійно оновлюватись та вдосконалюватись, інакше вони починають гальмувати розвиток технології та перешкоджати впровадженню новацій. Деякі з сьогоднішніх стандартів не повністю відповідають нинішньому комп'ютерному програмному та апаратному забезпеченню, а також всім потребам користувача.

 




Поделиться с друзьями:


Дата добавления: 2014-11-16; Просмотров: 417; Нарушение авторских прав?; Мы поможем в написании вашей работы!


Нам важно ваше мнение! Был ли полезен опубликованный материал? Да | Нет



studopedia.su - Студопедия (2013 - 2024) год. Все материалы представленные на сайте исключительно с целью ознакомления читателями и не преследуют коммерческих целей или нарушение авторских прав! Последнее добавление




Генерация страницы за: 0.017 сек.