Студопедия

КАТЕГОРИИ:


Архитектура-(3434)Астрономия-(809)Биология-(7483)Биотехнологии-(1457)Военное дело-(14632)Высокие технологии-(1363)География-(913)Геология-(1438)Государство-(451)Демография-(1065)Дом-(47672)Журналистика и СМИ-(912)Изобретательство-(14524)Иностранные языки-(4268)Информатика-(17799)Искусство-(1338)История-(13644)Компьютеры-(11121)Косметика-(55)Кулинария-(373)Культура-(8427)Лингвистика-(374)Литература-(1642)Маркетинг-(23702)Математика-(16968)Машиностроение-(1700)Медицина-(12668)Менеджмент-(24684)Механика-(15423)Науковедение-(506)Образование-(11852)Охрана труда-(3308)Педагогика-(5571)Полиграфия-(1312)Политика-(7869)Право-(5454)Приборостроение-(1369)Программирование-(2801)Производство-(97182)Промышленность-(8706)Психология-(18388)Религия-(3217)Связь-(10668)Сельское хозяйство-(299)Социология-(6455)Спорт-(42831)Строительство-(4793)Торговля-(5050)Транспорт-(2929)Туризм-(1568)Физика-(3942)Философия-(17015)Финансы-(26596)Химия-(22929)Экология-(12095)Экономика-(9961)Электроника-(8441)Электротехника-(4623)Энергетика-(12629)Юриспруденция-(1492)Ядерная техника-(1748)

Концептуальне проектування




Методи збирання інформації про користувачів

 

Основна мета аналізу полягає в тому, щоб подивитись, що відбувається в робочому середовищі, і визначити, в чому може полягати реальна допомога з боку програмної системи.

Методи залучення користувачів в проект:

- метод спостереження - спостереження за реальними користувачами, які виконують реальну роботу;

- метод опитування - опитуються всі учасники проекту, які виконують комплекс задач або входять в робоче середовище;

- метод індивідуальних інтерв'ю - неформальні інтерв'ю з реальними користувачами;

- метод групового інтерв'ю - формальні або неформальні інтерв'ю з колективом або групою реальних користувачів;

- інші джерела інформації.

Питання мають бути побудовані у вигляді тестів з певними варіантами відповідей.

Питання про користувачів: Як би ви оцінили ваш досвід роботи з комп'ютером? Як давно ви користуєтесь комп'ютером? Як би ви оцінили досвід роботи з існуючою системою?

Питання про існуючі системи: Які комп'ютери ви використовуєте і наскільки часто? Яку операційну систему ви використовуєте? Наскільки ви задоволені вашою системою?

Питання, що стосуються робочого середовища: Як би ви могли описати ваше робоче середовище? Як би ви могли описати ізольованість вашого робочого середовища? Яка ступінь задоволеності вашим робочим середовищем?

Питання, які стосуються роботи: Як часто зустрічається ця задача? Наскільки важка ця задача? Наскільки ви задоволені тим, як виконується ця задача?

Питання, які припускають різні тлумачення: Які зміни в комп'ютерних системах могли б зробити вашу роботу більш легкою або більш ефективною? Які зміни в бізнес- процесах полегшили б вашу роботу або зробили б її більш ефективною?

Аналіз слід продовжувати неперервно, постійно уточнюючи його висновки та результати.

 

 

Всі задачі, пов'язані з проектуванням та розробкою КІ, а також забезпеченням практичності продукту, надзвичайно важливі. Перша конкретна проектна задача - концептуальна і передбачає вибір вірних основних положень для прийняття проектних рішень. В багатьох відношеннях концептуальний проект КІ - це, по суті, його архітектура. Послідовні рівні проектних рішень дозволяють нарощувати визначення і ступінь деталізації зовнішнього вигляду, поведінки, інформаційної підтримки та користувацької взаємодії на більш пізніх етапах проектування.

Всі кроки проектування в рівному ступені важливі. Концептуальне проектування, яке стосується концептуальних моделей, стилю КІ та навігаційних структур, не зупиняється на деталях зовнішнього вигляду, поведінки, взаємодії і на функціональних можливостях продукту. Перший вірний крок важливий для збільшення шансів на найменш короткий та безболісний шлях до досягнення цілей проекту у відношенні КІ, практичності, узгодженості, інформаційної підтримки, часу відзиву, надійності та інших проектних факторів.

З одного боку, альтернативні концептуальні рішення формулюються, оцінюються і піддаються ітеративному перегляду, а також дуже швидкому нарощуванню при невеликих витратах - на концептуальному рівні. З іншого боку, помилка в концептуальних проектних рішеннях, не помічена на ранніх проектних етапах розробки, передається на наступний етап і потенційно впливає на множину екранів, взаємодій, підтримку користувачів, програмний код, навчання, тестування, план- графік та вартість розробки. Вартість виправлення такої помилки буде тим вище, чим довше помилка залишається невиявленою.

Концептуальний проект являє собою попередній ескіз, який показує основні функції КІ, візуальні, інформаційні та інші характеристики проекту продукту. Архітектура КІ - це буквально розподіл роботи між системою та користувачем, а також програмний інтерфейс між ними.

На основі аналізу характеристик користувачів, вимог, задач та ділових потреб можна представити в явній і наочній формі основоположну ідею проекту по відношенню до візуалізації та взаємодії, організаційні принципи та структуру, а також типові поведінкові моделі ПЗ.

Концептуальний проект включає наступні компоненти:

- загальний стиль КІ;

- прикладний стиль КІ;

- сутності та артефакти кінцевих користувачів;

- передбачувана користувацька модель;

- організація, структура, потоки та відношення між сутностями кінцевих користувачів;

- ключові принципи функціювання.

Найбільш важливий аспект концептуального проекту - його потенціал з точки зору формування і бачення. Концептуальний проект встановлює тте, що називається "враженням і відчуттям" від програмного продукту, а також дозволяє виявити, що із спроектованого та сконструйованого під "обгорткою" проекту служить для підтримки бачення. Бачення задає відчуття того, наскільки продукт логічно узгоджений та працює на підтримку користувацьких задач.

Альтернативи, закладені в концептуальний проект, одержують наочність в специфікації та прототипі. Для одержання початкової інформації від користувачів застосовуються методи залучення користувачів до участі в проекті. Для прогнозування перспективних шляхів розвитку проекту застосовуються методи оцінки практичності.

Шляхи формування бачення:

- попередній аналіз - вивчення та аналіз вимог профілів, задач, робочих середовищ користувачів;

- методи сумісної розробки - опис методів залучення користувачів до участі в проекті;

- проектна ітерація I1 - концептуальне проектування являє собою першу з множини проектних ітерацій, яка виражається в наступних діях: формулювання множини проектних альтернатив; опис кожної проектної альтернативи; оцінка кожної альтернативи по відношенню до вимог, середовищ і користувачів; вибір найбільш багатообіцяючих альтернатив та відкидання небажаних альтернатив; повторення перерахованих дій, доки вимоги не будуть задоволені;

- альтернативи використання базових властивостей КІ;

- альтернативи використання прикладних стилів КІ - електронний стиль (подібний до електронної таблиці, показує користувачу комп'ютерні сутності або елементи предметної області без фізичних границь), фізичний стиль (комп'ютерні сутності з використанням понять, які виводяться на основі їх представлення в реальному світі, але в рамках обмежень артефактів КІ подібно вікну), візуальний стиль (аналогічний фізичному стилю, який просунувся на один крок уперед - оформлення вікна відсутнє);

- об'єднання перестановок та сполучень стильових варіацій - потрібно напрацювати, як мінімум, три проектних альтернативи, використовуючи варіанти стилю КІ та прикладного стилю КІ: традиційне проектування; нетрадиційне проектування, яке розсуває межі можливого; проміжний варіант проектування.

Основна задача, пов'язана з концептуальним проектуванням, полягає в тому, щоб встановити, які функції покладаються на користувача, а які - на систему. Результат розв'язку цієї задачі визначається наступними аспектами:

- задачі, які підлягають виконанню;

- користувачі, які виконують задачі;

- сильні сторони та обмеження можливостей користувачів;

- сильні сторони та обмеження апаратного забезпечення, системи, засобів КІ, додатку та стилів взаємодії, які належать до задачі;

- перспективні характеристики ПЗ, які покращують, нарощують або автоматизують окремі аспекти розв'язку користувацьких задач;

- перспективний шлях найменшого опору, який веде до досягнення заданих часових та вартісних обмежень;

- перспективи виконання вимог по відношенню до КІ та практичності.

В загальному випадку колектив розробників продукту розподіляє відповідні компоненти задач по системі та користувачам. На систему приходиться вся робота, яку не можуть виконати користувачі, а на користувачів покладаються задачі, розв’язок яких проблематичний для комп'ютерного ПЗ.

Сприйняття роботи системи користувачем називається користувацькою моделлю. Цей погляд користувача на те, як виглядають події, які відбуваються в системі; така модель представляє ефективний спосіб вивчення та прогнозування поведінки ПЗ. Важливий аспект задач концептуального проектування полягає в посиленні цієї особливості вивчення та поведінки користувача для свідомого формуванні КІ, щоб стимулювати появу користувацької моделі, яка відповідає намірам проектувальника.

Користувацька модель включає наступні компоненти:

- поняття;

- можливості;

- аналогії і метафори;

- системні та користувацькі об'єкти;

- зовнішній вигляд;

- поведінка, порядок відображення та відношення;

- взаємодії.

Мета проектного колективу полягає в формуванні моделі, яка задовільняє декільком критеріям:

- орієнтація на користувача;

- природність;

- узагальнений погляд;

- інтеграція;

- узгодженість;

- простота;

- продуктивність;

- інтуїтивна наочність.





Поделиться с друзьями:


Дата добавления: 2014-11-16; Просмотров: 1024; Нарушение авторских прав?; Мы поможем в написании вашей работы!


Нам важно ваше мнение! Был ли полезен опубликованный материал? Да | Нет



studopedia.su - Студопедия (2013 - 2024) год. Все материалы представленные на сайте исключительно с целью ознакомления читателями и не преследуют коммерческих целей или нарушение авторских прав! Последнее добавление




Генерация страницы за: 0.017 сек.