Студопедия

КАТЕГОРИИ:


Архитектура-(3434)Астрономия-(809)Биология-(7483)Биотехнологии-(1457)Военное дело-(14632)Высокие технологии-(1363)География-(913)Геология-(1438)Государство-(451)Демография-(1065)Дом-(47672)Журналистика и СМИ-(912)Изобретательство-(14524)Иностранные языки-(4268)Информатика-(17799)Искусство-(1338)История-(13644)Компьютеры-(11121)Косметика-(55)Кулинария-(373)Культура-(8427)Лингвистика-(374)Литература-(1642)Маркетинг-(23702)Математика-(16968)Машиностроение-(1700)Медицина-(12668)Менеджмент-(24684)Механика-(15423)Науковедение-(506)Образование-(11852)Охрана труда-(3308)Педагогика-(5571)Полиграфия-(1312)Политика-(7869)Право-(5454)Приборостроение-(1369)Программирование-(2801)Производство-(97182)Промышленность-(8706)Психология-(18388)Религия-(3217)Связь-(10668)Сельское хозяйство-(299)Социология-(6455)Спорт-(42831)Строительство-(4793)Торговля-(5050)Транспорт-(2929)Туризм-(1568)Физика-(3942)Философия-(17015)Финансы-(26596)Химия-(22929)Экология-(12095)Экономика-(9961)Электроника-(8441)Электротехника-(4623)Энергетика-(12629)Юриспруденция-(1492)Ядерная техника-(1748)

Мова асемблера




Переваги і недоліки машинних мов

Рівні мов програмування

У даний час у світі існує кілька сотень мов програмування, що реально використовуються. Для кожної з них є своя область застосування.

Як ми знаємо, будь-який алгоритм є послідовність розпоряджень, виконавши які можна за кінцеве число кроків перейти від вхідних даних до результату. В залежності від ступеня деталізації розпоряджень звичайно визначається рівень мови програмування — чим менша деталізація, тим вищий рівень мови.

За цим критерієм можна виділити наступні рівні мов програмування:

машинні;

машинно-орієнтовані (асемблери);

машинно-незалежні (мови високого рівня).

Машинні мови і машинно-орієнтовані мови — це мови низького рівня, що вимагають виконання дрібних деталей процесу обробки даних.

Мови ж високого рівня імітують природні мови, використовуючи деякі слова розмовної мови і загальноприйняті математичні символи. Ці мови більш зручні для людини.

Мови високого рівня поділяються на:

алгоритмічні (Basic, Pascal, C і ін.), що призначені для однозначного опису алгоритмів;

логічні (Prolog, Lisp і ін.), що орієнтовані не на розробку алгоритму розв'язання задачі, а на систематичний і формалізований опис задачі для того, щоб розв'язок випливав зі складеного опису.

об'екто-орієнтовані (Object Pascal, C++, Java і ін.), в основі їх лежить поняття об'єкта, що містить у собі дані та дії над ними. Програма об'єкто-орієнтованою мовою, вирішуючи деяку задачу, по суті описує частину світу, що відноситься до цієї задачі

Кожен комп'ютер має свою машинну мову, тобто свою сукупність машинних команд, що відрізняються кількістю адрес у команді, призначенням інформації, що задається в адресах, набором операцій, що може виконати машина та ін.

При програмуванні машинною мовою програміст може тримати під своїм контролем кожну команду і кожну комірку пам'яті, використовувати всі можливості наявних машинних операцій.

Але процес написання програми машинною мовою дуже трудомісткий і стомлюючий. Програма виходить громіздкою, її важко налагоджувати, змінювати і розвивати.

Тому у випадку, коли потрібно мати ефективну програму, у максимальному ступені враховуючи специфіку конкретного комп'ютера, замість машинних мов використовують близькі до них машинно-орієнтовані мови (асемблери).

Мова асемблера — це система позначень, яка використовується для подання у зручному вигляді програм, записаних у машинному коді.

Він дозволяє програмісту використовувати текстові мнемонічні (тобто такі, що легко запам'ятовуються людиною) коди, за своїм розсудом задавати символічні імена регістрам комп'ютера і пам'яті, а також задавати зручні для себе способи адресації. Крім того, він дозволяє використовувати різні системи числення (наприклад, десяткову чи шістнадцяткову) для представлення числових констант, використовувати в програмі коментарі та ін.

Переклад програми з мови асемблера на машинну мову здійснюється спеціальною програмою, що також називається асемблером і є, по суті, найпростішим транслятором.




Поделиться с друзьями:


Дата добавления: 2014-12-23; Просмотров: 443; Нарушение авторских прав?; Мы поможем в написании вашей работы!


Нам важно ваше мнение! Был ли полезен опубликованный материал? Да | Нет



studopedia.su - Студопедия (2013 - 2024) год. Все материалы представленные на сайте исключительно с целью ознакомления читателями и не преследуют коммерческих целей или нарушение авторских прав! Последнее добавление




Генерация страницы за: 0.009 сек.