Студопедия

КАТЕГОРИИ:


Архитектура-(3434)Астрономия-(809)Биология-(7483)Биотехнологии-(1457)Военное дело-(14632)Высокие технологии-(1363)География-(913)Геология-(1438)Государство-(451)Демография-(1065)Дом-(47672)Журналистика и СМИ-(912)Изобретательство-(14524)Иностранные языки-(4268)Информатика-(17799)Искусство-(1338)История-(13644)Компьютеры-(11121)Косметика-(55)Кулинария-(373)Культура-(8427)Лингвистика-(374)Литература-(1642)Маркетинг-(23702)Математика-(16968)Машиностроение-(1700)Медицина-(12668)Менеджмент-(24684)Механика-(15423)Науковедение-(506)Образование-(11852)Охрана труда-(3308)Педагогика-(5571)Полиграфия-(1312)Политика-(7869)Право-(5454)Приборостроение-(1369)Программирование-(2801)Производство-(97182)Промышленность-(8706)Психология-(18388)Религия-(3217)Связь-(10668)Сельское хозяйство-(299)Социология-(6455)Спорт-(42831)Строительство-(4793)Торговля-(5050)Транспорт-(2929)Туризм-(1568)Физика-(3942)Философия-(17015)Финансы-(26596)Химия-(22929)Экология-(12095)Экономика-(9961)Электроника-(8441)Электротехника-(4623)Энергетика-(12629)Юриспруденция-(1492)Ядерная техника-(1748)

Historical Connections




THE RESTORATION AND THE ENLIGHTENMENT

Подготовительная часть

План конспект №12

Тема урока: «Ходьба ступая в кольца или в круги»

Дата проведения:17.10.12г. Класс: 3

Цели урока:

1)Обучать ходьбе ступая в кольца или круги

2) Закреплять ходьбу скрестным шагом

3) Совершенствовать ходьбу с перешагиванием через препятствия.

4)Интегрированная подготовка

Место проведения: спортивный зал

Инвентарь: кольца, круги.

Содержание Время ОМУ
1.Построение. Приветствие. Сообщение задач урока. 2.Строевые упражнения: Выполнение команд «Становись!», «Равняйсь!», «Смирно!», «Вольно!», «Направо!», «Налево!». 3.Ходьба и ее разновидности: а) обычная в) на носках руки на поясе с) на пятках руки за голову д) на внешней стороне стоп 4. Бег и его разновидности: а) обычный в) с высоким подыманием бедра с) с захлестыванием голени д) приставными правым и левым боком г) спиной вперед 5.Перестроение для проведения ОРУ ОРУ – Смотреть приложение №4   30сек     2мин   3мин   3мин   5мин Внешний вид (наличие спортивной формы)     Следить за правильной осанкой     Бег в среднем темпе    
Основная часть
6.Обучать ходьбе вступая в кольца или в круги а) имитация ходьбы вступая в кольца или в круги в) выполнение ходьбы с вступая в кольца с) выполнение ходьбы вступая в круги 7. 7. Закреплять ходьбу ходьбе ступая в кольца или круги а) выполнение ходьбы с вступая в кольца в) выполнение ходьбы вступая в круги   8.Совершенствовать ходьбу с перешагиванием через препятствия. а) выполнение ходьбы с перешагиванием через брус в) выполнение ходьбы с перешагиванием через скамейку высотой 15 см 9. Интегрированная подготовка 7. З 10. Игра «Груша»     8мин   5мин   5мин     5мин   6мин Следить за правильностью выполнения     Следить за правильностью выполнения     Следить за правильностью выполнения     Следить за правильностью выполнения    
Заключительная часть
11.Упражнение на восстановление дыхания: Медленная ходьба, на вдохе руки поднять к вверху, на выдохе опустить вниз. 12.Построение. Подведение итогов урока. 13.Домашнее задание 1мин   1мин 30сек Организовать выход из спортивного зала   Комплекс упражнений утреней гимнастики

 

 

1660-1780

The Restoration period, dating from 1660 to 1700, began with the return of King Charles II. The dictatorship of the Commonwealth and Oliver Cromwell's Protectorate rule created a general longing for the past orderly era with a king, peace, and freedom under the law. The King was restored, but not the old way of life.

Charles II (r. 1660-1685) did not risk the fate of his father by ruling as a supreme monarch. The advance of new sciences considerably reduced the divine royal right. To promote scientific research, the Royal Society of London was established and was officially inaugurated by Charles’ II, who himself fostered an interest in chemistry. Within King Charles’ reign, the Royal Navy brought victory over the navy of Holland, England's greatest commercial opponent, and in wars against France (between 1689 and 1763) the British gained new territories around the world, from Canada to India.

The Glorious Revolution of 1688-1689 established a firm rule of law, and the Act of Union of 1707 secured a political union with Scotland, when Great Britain, a larger country with people of different backgrounds and origins, came into being. Many of the prominent British writers of the 18lh century, like Jonathan Swift (1667-1745), Edmund Burke (1729-1797), Richard Sheridan (1751-1816), and Oliver Goldsmith (1728-1774), came from Ireland; many, like James Thomson (1700-1748), James Boswell (1740- 1795), and David Hume (1711-1776), came from Scotland.

The proclamation of William II and Mary II as joint sovereigns in 1688 is known as the Glorious, or Bloodless, Revolution. The resulting Bill of Rights (1689) limited the authority of the Crown, re-established the superiority of Parliament, and guaranteed vital legal rights to individuals, such as freedom of worship.

During the reign of the last Stuart monarch, Queen Anne, (r. 1702-1714), some tension darkened the political atmosphere. Parliament, which consisted of the House of Lords and the House of Commons, was still dominated by two rival political parties, the Tories and the Whigs. The Tories included the British nobility, small landowners, known as the agricultural squirearchy. The Whigs, chiefly consisting of the growing merchant class, stood for commercial interests and for the war with France, which promised British dominance in trade.

The following English rulers of the 18th century saw an increasingly prosperous nation. The next Protestant in royal genealogy, the Elector of Hanover returned to Great Britain as George I (r. 1714-1727) and, like his successor George II (1727-1760), spoke English with a foreign accent and had little interest in the country's affairs. Naturally, they were ignorant of English literature, and the writers could not hope for government office as was the case under Queen Anne, when William Congreve (1670-1729), Sir Richard Steele (1672-1729), Joseph Addison (1672-1619) and Jonathan Swift (1667-1745) gained royal rewards both for their literary achievements and for their political service. After 1715, the writers had to turn to publishers, who could reward them well because of the growing readership.

Another important change was the move of the population from country to town, where newspapers brought fresh sources of interest and directed public opinion to new values. In literature, London, beautiful and disgusting, became a central topic for writers. At the same time, new explorers circled the globe; the immensely profitable slave trade also helped Britain's empire to gain its huge wealth. But the national image as a shelter of liberty proved wrong, and the wealth at home was built on inhuman exploitation overseas.




Поделиться с друзьями:


Дата добавления: 2014-01-04; Просмотров: 366; Нарушение авторских прав?; Мы поможем в написании вашей работы!


Нам важно ваше мнение! Был ли полезен опубликованный материал? Да | Нет



studopedia.su - Студопедия (2013 - 2024) год. Все материалы представленные на сайте исключительно с целью ознакомления читателями и не преследуют коммерческих целей или нарушение авторских прав! Последнее добавление




Генерация страницы за: 0.008 сек.