Студопедия

КАТЕГОРИИ:


Архитектура-(3434)Астрономия-(809)Биология-(7483)Биотехнологии-(1457)Военное дело-(14632)Высокие технологии-(1363)География-(913)Геология-(1438)Государство-(451)Демография-(1065)Дом-(47672)Журналистика и СМИ-(912)Изобретательство-(14524)Иностранные языки-(4268)Информатика-(17799)Искусство-(1338)История-(13644)Компьютеры-(11121)Косметика-(55)Кулинария-(373)Культура-(8427)Лингвистика-(374)Литература-(1642)Маркетинг-(23702)Математика-(16968)Машиностроение-(1700)Медицина-(12668)Менеджмент-(24684)Механика-(15423)Науковедение-(506)Образование-(11852)Охрана труда-(3308)Педагогика-(5571)Полиграфия-(1312)Политика-(7869)Право-(5454)Приборостроение-(1369)Программирование-(2801)Производство-(97182)Промышленность-(8706)Психология-(18388)Религия-(3217)Связь-(10668)Сельское хозяйство-(299)Социология-(6455)Спорт-(42831)Строительство-(4793)Торговля-(5050)Транспорт-(2929)Туризм-(1568)Физика-(3942)Философия-(17015)Финансы-(26596)Химия-(22929)Экология-(12095)Экономика-(9961)Электроника-(8441)Электротехника-(4623)Энергетика-(12629)Юриспруденция-(1492)Ядерная техника-(1748)

Exercise 5. Traffic information and avoiding action en route




Exercise 4

Traffic information and avoiding action en route.

Exercise 3

Study the following.

Traffic information is information issued by an air traffic services unit to alert a pilot to other known or observed air traffic which mау be in proximity to the position or intended route of flight and to help the pilot avoid a collision.

Information regarding traffic on a conflicting path should be given, whenever practicable, in the following form:

a) relative bearing of the conflicting traffic in terms of the 12-hour clock;

b) distance from the conflicting traffic in kilometres;

c) direction in which the conflicting traffic appears to be proceeding;

d) level and type of aircraft or, if known, relative speed of the conflicting traffic, e.g. slow or fast.

It is necessary to use the following words to describe the traffic:

closing, converging, parallel, same direction, opposite direction, diverging,

overtaking, crossing left to right, crossing right to left.

ACC: Traffic 12 o'clock 20 km, opposite direction FL 200; DC-8.

ACC: Traffic 10 o'clock, 10 km, same direction. Unknown traffic. Fast moving.

ACC: Traffic 2 o’clock 10 km; crossing right to left, FL 240, B-737.

Match the Russian and English equivalents.

1. Борт под 30° справа. a) Traffic 10 o’clock
2. Борт под 60° слева. b) Croking traffic.
3. Борт под 30° слева. c) Clear of traffic.
4. Борт под 60° справа. d) Traffic 11’o clock.
5. Борт под 90° слева (слева на траверзе). e) Descending traffic.
6. Борт прямо по курсу. f) Unknown traffic.
7. Встречный борт прямо по курсу. g) Traffic 2 o’clock..
8. Борт в попутном направлении прямо по курсу. h) Closing traffic.
9. Борт под 90° справа (справа на траверзе). i) Fast moving traffic.
10. Пересекающий борт. j) Overtaking traffic.
11. Набирающий борт. k) Slow moving traffic.
12. Снижающийся борт. l) Same direction 12 o’clock traffic.
13. Обгоняющий борт. m) Traffic 12 o’clock..
14. С бортом разошлись. n) Opposite traffic 12 o’clock.
15. Неизвестный борт. o) Traffic 1 o’clock..
16. Борт следует в направлении приближения. p) Traffic 3 o’clock..
17. Борт следует с малой скоростью. q) Traffic 9 o’clock..
18. Борт следует с большой скоростью. r) Climbing traffic.

Listen to the dialogues:

a)

1) ACFT: Newtown Control, KLM 301, BW at 07, FL 200, estimating DK 50; ST next.

ACC: КLM 301, Newtown Control, 105 kilometres from Newtown, climb to FL 230, traffic 12 o'clock, 20 km, opposite direction, at FL 240 left avoiding action.

ACFT: Climbing to FL 230, KLM 301.

ACC: Finnair 704, Newtown Control.

ACFT: Newtown Control, 704, go ahead.

ACC: Traffic 12 o'clock climbing to FL 230 20 km, opposite direction.

ACFT: Finnair 704, Roger. Looking out.

ACFT: КLM 301, at FL 230.

ACC: КLM 301, maintain FL 230 until advised.

ACFT: Maintaining FL 230, КLM 301.

ACC: KLM 301, now clear of traffic, climb to FL 290.

ACFT: Climbing to FL 290, КLM 30.

2) ACC: Angola 342, Newtown Control, identified 20 km west of Newtown. Climb to FL 210 and report. Traffic 11 o'clock, 20 km, opposite direction, at FL 240, Boeing 707.

ACFT: Climbing to FL 210, Angola 342.

ACFT: Angola 342, at FL 210.

ACC: Angola 342, climb to FL 290, 10 m/sec, report passing FL 240. Traffic 1 o'clock, 25 km, opposite direction, at FL 240 Boeing 707.

ACFT: Climbing to FL 290, 10 m/sec, will report passing FL 240.

3) ACC: Air India 216, descend to FL 220 and report, turn right 30° traffic 10 o’ clock, 12 km, in the same direction, at FL 240, Boeing 747.

ACFT: Descending to FL 220, heading 240, Air India 216.

ACC: Thainter 928, turn left 30°, traffic will be descending through your flight level.

АСC: Turning left 30°, Thainter 928.

ACFT: Air India 216, at FL 220.

ACC: Air India 216, maintain FL 220 until advised.

АCFТ: Maintaining FL 220, Air India 216.

ACC: Thainter 928, now clear of traffic, resume own navigation.

ACFT: Wilco, Thainter 928.

b) Listen to the dialogues again and take the controller's part.

 




Поделиться с друзьями:


Дата добавления: 2014-11-28; Просмотров: 552; Нарушение авторских прав?; Мы поможем в написании вашей работы!


Нам важно ваше мнение! Был ли полезен опубликованный материал? Да | Нет



studopedia.su - Студопедия (2013 - 2024) год. Все материалы представленные на сайте исключительно с целью ознакомления читателями и не преследуют коммерческих целей или нарушение авторских прав! Последнее добавление




Генерация страницы за: 0.012 сек.