Студопедия

КАТЕГОРИИ:


Архитектура-(3434)Астрономия-(809)Биология-(7483)Биотехнологии-(1457)Военное дело-(14632)Высокие технологии-(1363)География-(913)Геология-(1438)Государство-(451)Демография-(1065)Дом-(47672)Журналистика и СМИ-(912)Изобретательство-(14524)Иностранные языки-(4268)Информатика-(17799)Искусство-(1338)История-(13644)Компьютеры-(11121)Косметика-(55)Кулинария-(373)Культура-(8427)Лингвистика-(374)Литература-(1642)Маркетинг-(23702)Математика-(16968)Машиностроение-(1700)Медицина-(12668)Менеджмент-(24684)Механика-(15423)Науковедение-(506)Образование-(11852)Охрана труда-(3308)Педагогика-(5571)Полиграфия-(1312)Политика-(7869)Право-(5454)Приборостроение-(1369)Программирование-(2801)Производство-(97182)Промышленность-(8706)Психология-(18388)Религия-(3217)Связь-(10668)Сельское хозяйство-(299)Социология-(6455)Спорт-(42831)Строительство-(4793)Торговля-(5050)Транспорт-(2929)Туризм-(1568)Физика-(3942)Философия-(17015)Финансы-(26596)Химия-(22929)Экология-(12095)Экономика-(9961)Электроника-(8441)Электротехника-(4623)Энергетика-(12629)Юриспруденция-(1492)Ядерная техника-(1748)

ІІ Вселенський( І Константинопольський, 381р.) собор




І Вселенський (Нікейський, 325р.) собор

ЄРЕСІ ПЕРІОДУ ВСЕЛЕНСЬКИХ СОБОРІВ

Додаток В

Аріанство – христологічно-тринітарна єресь, яка дістала свою назву від імені Арія (250-336), олександрійського священика,який твердив, що Син Божий не завжди існував і послідовно був Богом від природи, а лишень першим із створінь й створений іх нічого. Арій заперечував односущність Сина з Отцем [Р.V. 11. С.25-26; Р.І. 11. С.27].

Маркеліяни -послідовники Маркила із Анкири (+374р), що підтримував рішення І собору у Нікеї, але помилково уявляв Пресвяту Трійцю, заперечуючи різницю осіб у Пресвятій Трійці: Слово не було особою споконвіку, але розум Отця; щойно Богочоловік Ісус Христос вийшов із Пресвятої Трійці, як окрема особа – Божий Син. З ним сперечався Євсевій Кесарійський [Р.І. 26. С.255].

Семіаріяни - послідовники Арія, котрі стверджували, що Слово є подібним до Отця щодо єства і загалом в усім (Василія (+ 366) - єпископ Анкири, після усунення Маркила; Євстатій, єпископ із Севасте, учитель Василя Великого, пізніше його опонент) [Р.І. 26. С.203; Р.І. 11. С.268].

Акакіяни або гомеяни – більше політична ніж релігійна течія, що виникла в Кесарії, але не мала точно окресленого бачення Пресвятої Трійці і загально називала Сина подібним до Отця (Акакій- послідовник Євсевія Кесарійського, Теодор – єпископ Гераклєйський, Євсевій – єпископ Ємесський із Фінікії) [Лаб, с.203]. Їх послідовниками на ІІ соборі в Царгороді стали македоняни.

Євсевіяни – послідовники Євсевія – єпископа Ємесського із Фінікії, який підтримував погляди Орігена щодо уявлення про Ісуса Христа. Погляди Орігена щодо другої особи Божої були не зовсім точними, бо Оріген вважав, що Ісус Христос є дзеркальним відображенням Бога.

 

Євноміяни – це послідовники єпископа Євномія Кізікійського (+395), котрий належав до найбільш радикального крила аріян. За його поглядами Бог – це субстанція ненароджена винятково проста й пізнавана, Син – це первинне буття, створене Отцем, а Дух Святий – створений Сином. З ними полемізували Василь Великий і Григорій Ніський [Р.І. 11. С. 89].

Аномеї – крайні аріяни, що вважали Сина зовсім не подібними до Отця. До них належали Аетій з Антіохії та інші.

Духобори або пневматомахи визнавали Божество Сина, але заперечували Божество Святого Духа. До них відносились і частина македонських єпископів. Звідси ще інша назва македонці чи македоняни, бо Константинопольський єпископ Македонній виразно почав називати Святого Духа сотворінням Слова, служителем подібним до ангелів і аж проти цього виступив ІІ Константинопольський Собор. [Р.І. 46. С.125; Р.V. 11. С.172; Р. І. 31. С.204].

Маркеліяни (див. І Вселенський собор).

Аполінаризм - відноситься до христологічих єреей; походить від імені єпископа з Лаодикеї в Сирії Аполінарія Молодшого (310-390), який захищав Божу природу Ісуса христа від аріан, але ставив під сумнів людську природу Христа, стверджуючи, що Христос не мав духа і розумної душі, а все це замінено Божим Логосом. Він бачив Христа, як стверджує вираз: “Одна втілена природа Логосу” [Р. V. 11. С.22]. За Платоновою трихотомією Аполінарій так уявляв поєднання в Христі двох природ за твердженням євангелиста Івана Богослова: «При воплоченні Слово зайняло місце духа, а в Христі залишилася нижча людська душа. Через те, що Слово відповідало за розум і вільну волю, то Христос має одну досконалу природу – Божу [Р.І. 32. С.262]. Перший Константинопольський собор 381р. засудив це вчення.




Поделиться с друзьями:


Дата добавления: 2017-02-01; Просмотров: 80; Нарушение авторских прав?; Мы поможем в написании вашей работы!


Нам важно ваше мнение! Был ли полезен опубликованный материал? Да | Нет



studopedia.su - Студопедия (2013 - 2024) год. Все материалы представленные на сайте исключительно с целью ознакомления читателями и не преследуют коммерческих целей или нарушение авторских прав! Последнее добавление




Генерация страницы за: 0.011 сек.