Студопедия

КАТЕГОРИИ:


Архитектура-(3434)Астрономия-(809)Биология-(7483)Биотехнологии-(1457)Военное дело-(14632)Высокие технологии-(1363)География-(913)Геология-(1438)Государство-(451)Демография-(1065)Дом-(47672)Журналистика и СМИ-(912)Изобретательство-(14524)Иностранные языки-(4268)Информатика-(17799)Искусство-(1338)История-(13644)Компьютеры-(11121)Косметика-(55)Кулинария-(373)Культура-(8427)Лингвистика-(374)Литература-(1642)Маркетинг-(23702)Математика-(16968)Машиностроение-(1700)Медицина-(12668)Менеджмент-(24684)Механика-(15423)Науковедение-(506)Образование-(11852)Охрана труда-(3308)Педагогика-(5571)Полиграфия-(1312)Политика-(7869)Право-(5454)Приборостроение-(1369)Программирование-(2801)Производство-(97182)Промышленность-(8706)Психология-(18388)Религия-(3217)Связь-(10668)Сельское хозяйство-(299)Социология-(6455)Спорт-(42831)Строительство-(4793)Торговля-(5050)Транспорт-(2929)Туризм-(1568)Физика-(3942)Философия-(17015)Финансы-(26596)Химия-(22929)Экология-(12095)Экономика-(9961)Электроника-(8441)Электротехника-(4623)Энергетика-(12629)Юриспруденция-(1492)Ядерная техника-(1748)

Method principle way technique teaching aid system of teaching approach

Main methodological categories

               
       
 
 


 

Method means a system of purposeful teacher-learner activities combined with learning activities of pupils which provides the achievements of communicative, educational and cultural aims of F.L.T.

*******

A technique is an elementary methodological act directed at solving a particular teaching task at a lesson.

 

*******

The term “way” is used in methodological literature as a synonym to the word “technique”, especially in the following phrases: ways of teaching reading, of presentation of new words, etc.

The difference, though a slight one, lies in the fact that “ technique in most cases refers us to a teacher’s activities while “ a way lays a special emphasis on a pupil’s activities.

*******

Approach is a strategy of F.L.T. In modern Methods we are supposed to differentiate between 4 general approaches:

I. behavioristic approach presupposes formation of habits by means of their multiple mechanical repetition;

II. conscious-inductive approach is based on the intensive work at numerous techniques which deeply results in assimilation of language rules and acts of speech.

III. cognitive approach is realized in assimilation of the theory of the target language in the form of phonetics, grammar and word-building rules.

IV. integrative approach naturally combines conscious and subconscious components of structure of teaching and thus provides the parallel assimilation of knowledge and speech habits.

 

Lecture # 2

<== предыдущая лекция | следующая лекция ==>
Modeling | Aims and Content of F.L.Teaching in secondary schools
Поделиться с друзьями:


Дата добавления: 2014-01-11; Просмотров: 553; Нарушение авторских прав?; Мы поможем в написании вашей работы!


Нам важно ваше мнение! Был ли полезен опубликованный материал? Да | Нет



studopedia.su - Студопедия (2013 - 2024) год. Все материалы представленные на сайте исключительно с целью ознакомления читателями и не преследуют коммерческих целей или нарушение авторских прав! Последнее добавление




Генерация страницы за: 0.009 сек.