Студопедия

КАТЕГОРИИ:


Архитектура-(3434)Астрономия-(809)Биология-(7483)Биотехнологии-(1457)Военное дело-(14632)Высокие технологии-(1363)География-(913)Геология-(1438)Государство-(451)Демография-(1065)Дом-(47672)Журналистика и СМИ-(912)Изобретательство-(14524)Иностранные языки-(4268)Информатика-(17799)Искусство-(1338)История-(13644)Компьютеры-(11121)Косметика-(55)Кулинария-(373)Культура-(8427)Лингвистика-(374)Литература-(1642)Маркетинг-(23702)Математика-(16968)Машиностроение-(1700)Медицина-(12668)Менеджмент-(24684)Механика-(15423)Науковедение-(506)Образование-(11852)Охрана труда-(3308)Педагогика-(5571)Полиграфия-(1312)Политика-(7869)Право-(5454)Приборостроение-(1369)Программирование-(2801)Производство-(97182)Промышленность-(8706)Психология-(18388)Религия-(3217)Связь-(10668)Сельское хозяйство-(299)Социология-(6455)Спорт-(42831)Строительство-(4793)Торговля-(5050)Транспорт-(2929)Туризм-(1568)Физика-(3942)Философия-(17015)Финансы-(26596)Химия-(22929)Экология-(12095)Экономика-(9961)Электроника-(8441)Электротехника-(4623)Энергетика-(12629)Юриспруденция-(1492)Ядерная техника-(1748)

Формати команд комп’ютера Cyber-70




Розглянемо іще одну систему команд, яка використовувалась в комп’ютері Cyber-70 (рис. 3.41). Її відмінністю від інших є нестандартна довжина розрядної сітки, кратна трьом.

Рис. 3.41. Формат команди комп’ютера Cyber-70

Тут А - адреса пам’яті, R - адреса регістра, L - довжина операнда, С - номер симво­лу в складному слові, N - число. Також використовуються дві довжини коду операції: шести- та дев’ятирозрядний. В сумі використовується п’ять різних форматів команди. Перший дозволяє одночасно адресувати три регістри, другий адресує один регістр та вміщує число, що підлягає обробці, третій адресує два регістри та пам’ять і є в два рази довший, так само, як і четвертий формат, який адресує один регістр і пам’ять, але має довший код операції. Іще в два рази довшим є п’ятий формат команди, який вказує дві адреси пам’яті та параметри відповідних чисел - довжину і номер в складному слові.

 

3.5.3. Формати команд сучасного комп’ютера

Формати команд сучасного комп’ютера на прикладі комп’ютера DLХ, який є узагаль­ненням цілого спектра сучасних комп’ютерів, подано на рис. 3.42.

Рис. 3.42. Формати команд комп’ютера DLX

Дамо коротке пояснення щодо наведених на рисунку форматів команд:

- Команда типу І опрацьовує безпосередній операнд (Immediate).

- Команда типу R отримує пару операндів із джерельних регістрів (Registers) регі­стрового файла процесора та повертає результат знов таки до регістра призначення цьо­го файла.

- Команда типу J є командою безумовного переходу (Jump).

- Opcode є полем коду операції КОП, довжина якого становить 6 бітів.

- rsl, rs2 є полями з довжиною 5 бітів, що визначають номери регістрів-джерел опе­рандів (register of source) та програмно вибираються серед регістрів R0...R31 регістрово­го файла.

- rd є п’ятибітовим полем номера регістра призначення, приймача результату дії (register of destination). Регістр призначення також вибирають із множини R0...R31 регі­стрового файла.

- Immediate - це 16-бітове поле, що містить безпосередній операнд. При цьому лівий розряд immediate розглядають як знаковий. При використанні безпосередній операнд розширюють вліво за правилами доповняльного коду до 32-х бітів.

- Function - це поле, що визначає функцію, яка розширює на 211 - 1 = 2047 комбінацій обмежену кількість дозволених кодів операції.

- Offset added to PC - це 26-бітова константа, яку додають до вмісту регістра на­ступної адреси при виконанні команди безумовного переходу.

Особливості форматів команд комп’ютера DLX:

- Довжина усіх форматів - 32 біти.

- Реалізовано тип архітектури регістр-регістр.

- Реалізовано фіксовану систему поділу форматів на поля.

- Усі команди з погляду 'їхньої обробки поділено на три групи: операції АЛП, опера­ції зчитування/запису, операції керування виконанням програми.

Формати команд АЛП є триадресними, а саме, OP RX,RY,RZ. Вони є майже збіжними з форматами команд мікропроцесора М88Х00 фірми Motorola. Останній, разом із мікро­процесорами ІВМ801 та AMD29000 у середині 80-х років склав історично першу трійку серійних комп’ютерів з архітектурою RISC.

 

3. 6. Вплив технології компілювання на систему команд комп'ютера

В перших поколіннях комп’ютерів програми писались на асемблерній мові. Тому архітектура системи команд часто будувалась виходячи з потреби спрощення програ­мування на асемблері. Сьогодні переважна частина програм пишеться на мовах високо­го рівня. Для їх перекладу в машинні команди використовуються спеціальні програми, які називаються компіляторами. Перші компілятори створювались для вже існуючих комп’ютерів з конкретною системою команд. Оскільки від компілятора значною мірою залежить продуктивність комп’ютера, розуміння технології компілювання сьогодні є вкрай необхідним для проектування ефективної системи команд. Тому в подальшому розглянемо питання вибору складу системи команд комп’ютера з точки зору ефективно­го компілювання та виконання на ньому програм мовами високого рівня.

Структура сучасного компілятора показана на рис. 3.43. Перша процедура передба­чає перехід з мови програмування високого рівня до деякої простої проміжної мови і є залежною від мови програмування та незалежною від апаратних засобів комп’ютера.

Під час виконання другої процедури здійснюється оптимізація коду представленого про­міжною мовою, зокрема розкриваються звернення до підпрограм та циклів. Ця процедура також залежить від типу проміжної мови та не залежить від апаратних засобів комп’ютера.

На третій процедурі виконується глобальна оптимізація з врахуванням базових ар­хітектурних принципів побудови комп’ютера. Тут здійснюється прив’язка до конкрет­них типів комп’ютерних пристроїв. На останній процедурі здійснюється детальний ви­бір команд та машинно-залежна оптимізація.

 

Рис. 3.43. Структура компілятора

 




Поделиться с друзьями:


Дата добавления: 2014-11-06; Просмотров: 1307; Нарушение авторских прав?; Мы поможем в написании вашей работы!


Нам важно ваше мнение! Был ли полезен опубликованный материал? Да | Нет



studopedia.su - Студопедия (2013 - 2024) год. Все материалы представленные на сайте исключительно с целью ознакомления читателями и не преследуют коммерческих целей или нарушение авторских прав! Последнее добавление




Генерация страницы за: 0.012 сек.