Студопедия

КАТЕГОРИИ:


Архитектура-(3434)Астрономия-(809)Биология-(7483)Биотехнологии-(1457)Военное дело-(14632)Высокие технологии-(1363)География-(913)Геология-(1438)Государство-(451)Демография-(1065)Дом-(47672)Журналистика и СМИ-(912)Изобретательство-(14524)Иностранные языки-(4268)Информатика-(17799)Искусство-(1338)История-(13644)Компьютеры-(11121)Косметика-(55)Кулинария-(373)Культура-(8427)Лингвистика-(374)Литература-(1642)Маркетинг-(23702)Математика-(16968)Машиностроение-(1700)Медицина-(12668)Менеджмент-(24684)Механика-(15423)Науковедение-(506)Образование-(11852)Охрана труда-(3308)Педагогика-(5571)Полиграфия-(1312)Политика-(7869)Право-(5454)Приборостроение-(1369)Программирование-(2801)Производство-(97182)Промышленность-(8706)Психология-(18388)Религия-(3217)Связь-(10668)Сельское хозяйство-(299)Социология-(6455)Спорт-(42831)Строительство-(4793)Торговля-(5050)Транспорт-(2929)Туризм-(1568)Физика-(3942)Философия-(17015)Финансы-(26596)Химия-(22929)Экология-(12095)Экономика-(9961)Электроника-(8441)Электротехника-(4623)Энергетика-(12629)Юриспруденция-(1492)Ядерная техника-(1748)

Употребление неопределенных местоимений и их производных




Употребление неопределенных местоимений и их производных зависит от того, является ли утвердительным, вопросительным или отрицательным предложение, в котором они используются. Местоимение some и его производныеупотребляются в утвердительных предложениях, а any вотрицательных предложениях, общих вопросах и условных предложениях.

Some ( а не any) употребляется в специальных вопросах, а также в общих вопросах, если они содержат просьбу, предложение, приглашение или спрашивающий рассчитывает на положительный ответ:

 

Would you like something to add?

Can I have some cold water?

Did someone just knock at the door?

*Упр.3.4.1. Заполните пропуски местоимениями some, any и их производными (something, somewhere, someone, anyone, anything).

a. A Did you buy _______ at the shops?
B No, I didn’t have ______ money.

b. A Can I have ______ to eat, Mum? I’m starving.
B Look at the fridge. I think there’s _______ cheese.
A There isn’t ______ in the fridge. It’s completely empty.

c. A Did you meet _______ interesting at the party?
B Yes, I met _______ you know. Carlos, from Spain.

d. A I bought ______ meat and ______ grapes.
B Did you buy _______ cooking oil?
A I couldn’t. They didn’t have ______.

e. A Have you got _____ scissors?
B Yes. They are _________ in the kitchen, but I’m not sure exactly where.

Упр.3.4.2. Заполните пропуски местоимениями, образованными комбинацией some, any, no, every + one, body, thing, where.

a. Put the picture _________.I don’t mind where.

b. Does _______ want a game of tennis?

c. What’s the noise? Can you hear _______ screaming?

d. I’m going to the shops. Do you want ______?

e. You look familiar. Haven’t I seen you ________ before?

f. She left the room without saying _______.

g. Is there _______ quiet we can go to talk in private?

h. This doesn’t look a very nice restaurant. Can’t we go ______ else?

i. I must have asked fifteen people, but ________ knows the answer.

j. Midas was a king in Greek mythology. _______ he touched turned to gold.

Упр.3.4.3. Заполните пропуски предложенными словами. Некоторые слова можно использовать больше, чем один раз.

any, anywhere, everywhere, somewhere, nothing, everyone / body, anyone / body, someone / body, everyone / body, anything, no-one / body

 

“Is ______ (1) here?”, said Mrs Thomas to the students on the coach. “Is _____(2) missing?” “I think _____ (3) is missing “, replied one student. “It’s Peter.” “Does _____ (4) know where he is?” asked Mrs Thomas. ______ (5) answered. Mrs Thomas asked Mr Smith to go back into the museum to look for Peter. Ten minutes later Mr Smith returned alone. “I can’t find him _____ (6)”, he said.

“I looked _____ (7)”. “Did Peter say ______ (8) to _______ (9)?” said Mrs Thomas to the students.

“No, ______ (10) at all”, muttered several students. “_______(11) suggestions?” said Mrs Thomas.

“I think ______ (12) should go and look for him. One of us is bound to find him”, suggested another student. “He must be ______ (13)” “But where?” said Mrs Thomas. “He could be _____(14).”

So _______ (15) got off the coach, went back to the museum and spread out to search for Peter. After a few minutes _____ (16) found him, still engrossed by the museum fascinating exhibits.




Поделиться с друзьями:


Дата добавления: 2014-10-17; Просмотров: 853; Нарушение авторских прав?; Мы поможем в написании вашей работы!


Нам важно ваше мнение! Был ли полезен опубликованный материал? Да | Нет



studopedia.su - Студопедия (2013 - 2024) год. Все материалы представленные на сайте исключительно с целью ознакомления читателями и не преследуют коммерческих целей или нарушение авторских прав! Последнее добавление




Генерация страницы за: 0.009 сек.