Студопедия

КАТЕГОРИИ:


Архитектура-(3434)Астрономия-(809)Биология-(7483)Биотехнологии-(1457)Военное дело-(14632)Высокие технологии-(1363)География-(913)Геология-(1438)Государство-(451)Демография-(1065)Дом-(47672)Журналистика и СМИ-(912)Изобретательство-(14524)Иностранные языки-(4268)Информатика-(17799)Искусство-(1338)История-(13644)Компьютеры-(11121)Косметика-(55)Кулинария-(373)Культура-(8427)Лингвистика-(374)Литература-(1642)Маркетинг-(23702)Математика-(16968)Машиностроение-(1700)Медицина-(12668)Менеджмент-(24684)Механика-(15423)Науковедение-(506)Образование-(11852)Охрана труда-(3308)Педагогика-(5571)Полиграфия-(1312)Политика-(7869)Право-(5454)Приборостроение-(1369)Программирование-(2801)Производство-(97182)Промышленность-(8706)Психология-(18388)Религия-(3217)Связь-(10668)Сельское хозяйство-(299)Социология-(6455)Спорт-(42831)Строительство-(4793)Торговля-(5050)Транспорт-(2929)Туризм-(1568)Физика-(3942)Философия-(17015)Финансы-(26596)Химия-(22929)Экология-(12095)Экономика-(9961)Электроника-(8441)Электротехника-(4623)Энергетика-(12629)Юриспруденция-(1492)Ядерная техника-(1748)

O The classifications of needs




O The nature of service. Services and goods

O The reasons for the development of the tertiary economy sector.

THE ROLE OF THE SERVICE INDUSTRY IN THE MODERN ECONOMY

СПИСОК ВИКОРИСТАНОЇ ЛІТЕРАТУРИ

Питання для самоперевірки

 

1. Охарактеризуйте види регіональних науково-технічних центрів та їх функції.

2. Опишіть сутність технопарків і їх завдання.

3. У чому полягає ефективність функціонування РНТЦ та науково-технологічних парків?

4. За яких умов можливе виникнення технополісів?

5. Охарактеризуйте завдання різних форм міжфірмової науково-технічної кооперації в інноваційних процесах.

6. Наведіть порівняльну характеристику різних типів технологічно орієнтованих спільних підприємств.

 


 

Основна:

1. Дорофиенко В.В., Калинович С.В. Инновационный менеджмент:Уч.пос. - Макеевка: ДонГАСА, 2000.- 172с.

2. Дорофиенко В.В., Колосюк В.П. Инновационный менеджмент и
научно-техническая деятельность: Уч.пос. -Донецк, 2001.- 409с.

3. Инновационный менеджмент./ методич.пособие под общ.рук. Фишман В.Е.- Киев, «РАМО» 1991, ч. 1.-112с, ч.2.- 134с.

4. Основы инновационного менеджмента (теория и практика). Уч.пос. / под ред. проф. Завлина П.Н. - М.: Экономика, 2000. - 475с.

Допоміжна:

5. Зайцева О.А и др. Основи менеджмента: Уч. Пос. для ВУЗов. - М:Центр, 1998.-432с.

6. Шегда А.В. Основы менеджмента: Уч. Пос. - К.: Знання, 1998. - 512с.

7. Герчикова И.Н. Менеджмент: Учебник. - М.: ЮНИТИ, 1997. - 480с.

8. Менеджмент организаций. Уч. Пос. под ред. Румянцевой З.П. и др. М.: ИНФРА-М, 1996. - 432с.

9. Летников Н.С., Лобас В.М. Кадровый менеджмент на пороге 21 века:Уч.пос. - Макеевка: ДонГАСА, 2000. - 238с.

10. Гринев В.Ф. Инновационный менеджмент: Уч. Пос. - К.: МАУП, 2000.- 148с.

11. Инновационный менеджмент: Учебник для ВУЗов. - М.: ЮНИТИ, 2000. - 327с.

12. Колосюк В.П., Дорофиенко В.В. Патентование и лицензирование:
Уч.пос. - X.: Основа, 2000. - 192с.

13. Медынский В.Г., Шаршунов Л.Г. Инновационное предпринимательство: Уч.пос. - М., 1997. - 240с.

14. Поважный С.Ф., Кучеба П.И., Гохберг Ю.А. Инновационный менеджмент: Уч.пос. - Донецк, 1999. - 206с.

15. Фатхутдинов Р.А. Инновационный менеджмент: Учебник.- М, 1998. 600с.

16. Гунин В.Н. и др. Управление инновациями. Модуль 7. - М.: ИНФРА-М, 2000.

Методичні посібники:

17. Конспект лекцій по курсу «Інноваційний менеджмент». Сост.
Калинович С.В. - Макіївка: ДонДАБА.

18. Методичні вказівки по проведенню семінарських занять по курсу
«Інноваційний менеджмент» - Макіївка: ДонДАБА.

 

 

Structure:

What does the word “service” mean?

o the official system for providing something, especially something that everyone in a country needs to have, or the official organization that provides it:

the health service

the postal service

the police service

o a particular type of help or work that is provided by a business to customers, but not one that involves producing goods:

A wide range of financial services are avaliable

o The help that people who work in a shop, restaurant, bar give you:

The service was terrible and so was the food.

Customer service

 

 

The majority of economists agree today that services make an important contribution to the economic development.

Economy divides industries into three sectors:

The primary sector: farming, forestry and fishing.

The secondary sector: gas, mining and manufacturing, electricity, water, construction.

The tertiary sector: service sector

 

The term service covers a big variety of businesses: hospitality industry, health care, transportation, insurance, consulting, retail, education.

Now a special term service economy exists which can refer to one or both of two recent economic developments:

1) The increased importance of the service sector in industrialized economies. The current list of Fortune 500 companies contains more service companies and fewer manufacturers than in previous decades.

2) The relative importance of service in a product offering. Products today have a higher service component than in previous decades. In the management literature this is referred to as the servitization of products. Virtually every product today has a service component to it.

 

For the last 100 years, there has been a substantial shift from the primary and secondary sectors to the tertiary sector in industrialised countries. The tertiary sector is now the largest sector of the economy in the Western world, and is also the fastest-growing sector.

The economy today is called postindustrial economy. That means that the economy depends less on the industry.




Поделиться с друзьями:


Дата добавления: 2014-10-22; Просмотров: 378; Нарушение авторских прав?; Мы поможем в написании вашей работы!


Нам важно ваше мнение! Был ли полезен опубликованный материал? Да | Нет



studopedia.su - Студопедия (2013 - 2024) год. Все материалы представленные на сайте исключительно с целью ознакомления читателями и не преследуют коммерческих целей или нарушение авторских прав! Последнее добавление




Генерация страницы за: 0.013 сек.