Студопедия

КАТЕГОРИИ:


Архитектура-(3434)Астрономия-(809)Биология-(7483)Биотехнологии-(1457)Военное дело-(14632)Высокие технологии-(1363)География-(913)Геология-(1438)Государство-(451)Демография-(1065)Дом-(47672)Журналистика и СМИ-(912)Изобретательство-(14524)Иностранные языки-(4268)Информатика-(17799)Искусство-(1338)История-(13644)Компьютеры-(11121)Косметика-(55)Кулинария-(373)Культура-(8427)Лингвистика-(374)Литература-(1642)Маркетинг-(23702)Математика-(16968)Машиностроение-(1700)Медицина-(12668)Менеджмент-(24684)Механика-(15423)Науковедение-(506)Образование-(11852)Охрана труда-(3308)Педагогика-(5571)Полиграфия-(1312)Политика-(7869)Право-(5454)Приборостроение-(1369)Программирование-(2801)Производство-(97182)Промышленность-(8706)Психология-(18388)Религия-(3217)Связь-(10668)Сельское хозяйство-(299)Социология-(6455)Спорт-(42831)Строительство-(4793)Торговля-(5050)Транспорт-(2929)Туризм-(1568)Физика-(3942)Философия-(17015)Финансы-(26596)Химия-(22929)Экология-(12095)Экономика-(9961)Электроника-(8441)Электротехника-(4623)Энергетика-(12629)Юриспруденция-(1492)Ядерная техника-(1748)

My Future Speciality. Прочитайте текст и переведите его




Прочитайте текст и переведите его.

MARKETING

 

1. Прочитайте, запомните следующие слова и словосочетания:

 

belong to [bi'lON tq] принадлежать к, учиться на
marketing ['mRkitiN] торговля, искусство торговли
accounting [q'kauntiN] учет, бухгалтерский учет
purchasing ['pq:CqsiN] закупка, приобретение
data-processing   ['deitq'prOusesiN] обработка данных
advisory department   [qd'vaizqri dI'pa:tment] консультационный отдел
insurance [in'Suqrqns] страхование
stockbrokering ['stOk'brqukqriN] биржевое маклерство
producer [prq'djHsq] производитель
consumer [kqn'sju:mq] потребитель
user ['jHzq] потребитель
distribution [distri'bjHSqn] распределение
transporting [trxns'pLtiN] транспортировка
storing ['stO:riN] складирование, хранение
storage ['stO:riG] хранение
product planning   ['prOdqkt plxniN] разработка новых продуктов
promote [prq'mOut] поощрять, продвигать, стимулировать

 

We study at the Bratsk State University. As for me, I belong to the Economic Faculty. I am a second-year student.

At the University we are given fundamental knowledge of economics and engineering. We are prepared for various types of work within economy and marketing such as planning, accounting, marketing, management, purchasing, data-processing, insurance and stockbrokering.

After graduating from the University we shall get the diploma in Higher Education in marketing. It will give us the right to work as market specialists in different services, firms, banks and advisory departments.

Marketing includes all the business activities connected with the movement of goods and services from producers to consumers. Sometimes it is called distribution. On the one hand, marketing is made up of such activities as transporting, storing and selling goods and, on the other hand, a series of decisions you make during the process of moving goods from producer to user. Marketing operations include product planning, buying, storage, pricing, selling, credit, traffic and marketing research.

The ability to recognize early trends is very important. Producers must know why, where, for what purpose the consumers buy. Market research helps the producer to predict what the people will want. And through advertising he attempts to influence the customer to buy. Marketing operations are very expensive. They take up more than half of the consumer’s dollars. This trend in the USA has been to high mass consumption. The construction of good shopping centers has made goods available to consumers. It provided a wide range of merchandise and plenty of parking-facilities.

 




Поделиться с друзьями:


Дата добавления: 2014-11-25; Просмотров: 578; Нарушение авторских прав?; Мы поможем в написании вашей работы!


Нам важно ваше мнение! Был ли полезен опубликованный материал? Да | Нет



studopedia.su - Студопедия (2013 - 2024) год. Все материалы представленные на сайте исключительно с целью ознакомления читателями и не преследуют коммерческих целей или нарушение авторских прав! Последнее добавление




Генерация страницы за: 0.011 сек.