Студопедия

КАТЕГОРИИ:


Архитектура-(3434)Астрономия-(809)Биология-(7483)Биотехнологии-(1457)Военное дело-(14632)Высокие технологии-(1363)География-(913)Геология-(1438)Государство-(451)Демография-(1065)Дом-(47672)Журналистика и СМИ-(912)Изобретательство-(14524)Иностранные языки-(4268)Информатика-(17799)Искусство-(1338)История-(13644)Компьютеры-(11121)Косметика-(55)Кулинария-(373)Культура-(8427)Лингвистика-(374)Литература-(1642)Маркетинг-(23702)Математика-(16968)Машиностроение-(1700)Медицина-(12668)Менеджмент-(24684)Механика-(15423)Науковедение-(506)Образование-(11852)Охрана труда-(3308)Педагогика-(5571)Полиграфия-(1312)Политика-(7869)Право-(5454)Приборостроение-(1369)Программирование-(2801)Производство-(97182)Промышленность-(8706)Психология-(18388)Религия-(3217)Связь-(10668)Сельское хозяйство-(299)Социология-(6455)Спорт-(42831)Строительство-(4793)Торговля-(5050)Транспорт-(2929)Туризм-(1568)Физика-(3942)Философия-(17015)Финансы-(26596)Химия-(22929)Экология-(12095)Экономика-(9961)Электроника-(8441)Электротехника-(4623)Энергетика-(12629)Юриспруденция-(1492)Ядерная техника-(1748)

IV Выберите правильный ответ на вопрос




II Определите тему текста и закончите предложение.

Пояснения к тексту.

The Telephone

I Прочитайте текст.

III Закончите предложения из текста и переведите их.

II Сопоставьте русские и английские фразы.

I Подберите русские эквиваленты к следующим английским словам.

  a nobleman a соединять
  to describe b дворянин
  a compound c инертный
  to combine d описывать
  inert e сложное вещество, соединение

 

  the important discovery a растворяться в воде
  a dangerous experiment b важное открытие
  electric sparks c смесь водорода и кислорода
  mixture of hydrogen and oxygen d электрические разряды
  to dissolve in water e опасный эксперимент

11. H. Cavendish was an English nobleman who…

12. He made an important discovery that water is not an …

13. He described his experiments to …

14. Cavendish did his experiment safely; he wisely used a …

15. Now we think this gas was probably …

Часть С – Понимание прочитанного текста.

Alexander Graham Bell never planned to be an inventor, he wanted to be a musician or a teacher of deaf people. The subjects that he studied at school included music, art, literature, Latin and Greek. They didn’t include German, which all scientists used in their books.

When Alexander was only sixteen, he became a teacher in boys’ school in Scotland. He liked teaching there but still he wanted to become a teacher of deaf people. He read all the books about sound that he could find and started to work on some of his own experiments. At twenty-five Alexander became interested in finding a way of sending human voice through an electric wire. The parents of his pupils contributed money for the equipment. He found an assistant, Tom Watson, who worked in an electric shop. For two years Tom and Alexander had been working together to build a machine that people could use to talk one to another over long distances. One day they were working on a new transmitter. Tom Watson, who was alone in another room, heard a voice. The voice was coming through a wire to a receiver on the table. The voice was of Alexander Bell. It was saying. “Come here, Mr Watson. I need you.”

deaf people - глухие

to contribute - жертвовать (деньги)

a shop - мастерская

a receiver - приемник

This text is about…

a) the benefits(польза) of the telephone;

b) the invention of the telephone;

c) the improvement of the telephone.

III Закончите предложение в соответствии с содержанием текста.

At the age of sixteen Bell…

a) became a teacher of deaf people;

b) taught boys at a school in Scotland;.

c) started to work in an electric shop.

Who contribute money for Bell’s experiments?

a) Bell’s parents;

b) His pupils’ parents;

c) His assistant Tom Watson




Поделиться с друзьями:


Дата добавления: 2014-12-10; Просмотров: 720; Нарушение авторских прав?; Мы поможем в написании вашей работы!


Нам важно ваше мнение! Был ли полезен опубликованный материал? Да | Нет



studopedia.su - Студопедия (2013 - 2024) год. Все материалы представленные на сайте исключительно с целью ознакомления читателями и не преследуют коммерческих целей или нарушение авторских прав! Последнее добавление




Генерация страницы за: 0.008 сек.