КАТЕГОРИИ: Архитектура-(3434)Астрономия-(809)Биология-(7483)Биотехнологии-(1457)Военное дело-(14632)Высокие технологии-(1363)География-(913)Геология-(1438)Государство-(451)Демография-(1065)Дом-(47672)Журналистика и СМИ-(912)Изобретательство-(14524)Иностранные языки-(4268)Информатика-(17799)Искусство-(1338)История-(13644)Компьютеры-(11121)Косметика-(55)Кулинария-(373)Культура-(8427)Лингвистика-(374)Литература-(1642)Маркетинг-(23702)Математика-(16968)Машиностроение-(1700)Медицина-(12668)Менеджмент-(24684)Механика-(15423)Науковедение-(506)Образование-(11852)Охрана труда-(3308)Педагогика-(5571)Полиграфия-(1312)Политика-(7869)Право-(5454)Приборостроение-(1369)Программирование-(2801)Производство-(97182)Промышленность-(8706)Психология-(18388)Религия-(3217)Связь-(10668)Сельское хозяйство-(299)Социология-(6455)Спорт-(42831)Строительство-(4793)Торговля-(5050)Транспорт-(2929)Туризм-(1568)Физика-(3942)Философия-(17015)Финансы-(26596)Химия-(22929)Экология-(12095)Экономика-(9961)Электроника-(8441)Электротехника-(4623)Энергетика-(12629)Юриспруденция-(1492)Ядерная техника-(1748) |
Теоретична частина. 1. Розкрити принципи фон-неймановскої архітектури
ЛАБОРАТОРНА РОБОТА № 3 Завдання 1. Розкрити принципи фон-неймановскої архітектури. 2. Які елементи складають логічну схему комп'ютера. 3. Навести перелік функцій процесора і пам'яті, їх основні параметри. 4. Перерахувати основні вузли системного блоку. 5. Що розташоване на материнській платі. 6. Яка роль блоку електроживлення, які рівні напруги на його виході. "ОЗНАЙОМЛЕННЯ З ПРОГРАМНОЮ МОДЕЛЛЮ ПРОГРАМОВАНОГО ІНТЕРВАЛЬНОГО ТАЙМЕРУ ПК ТА СТАНДАРТНИМ СИСТЕМНИМ ЗВУКОВИМ КАНАЛОМ" 4.1. Ціль роботи Вивчити: - роботу стандартного системного звукового каналу; - ноти хроматичної гами; - відповідність нот и частоти звука; - складання програми відтворювання мелодії. Будь-який гучномовець працює за рахунок отримання послідовності електричних імпульсів, які викликають відхилення діафрагми динаміка. Це призводить до виникнення коливань повітря, що утворюють звук. У звичайному динаміці імпульси, що надходять, мають різну потужність (гучність) і тривалість (частоту або висоту тону). Простий динамік IBC/PC не дозволяє регулювати гучність, і звук утворюється простою послідовністю електричних імпульсів. Струм до динаміка подається і відключається в режимі простого двійкового управління. Частота імпульсів струму визначає звукову частоту, що виробляється динаміком. Наявність програмованого таймера дозволяє отримувати будь-яку частоту імпульсів. При формуванні звуку за допомогою таймера він буде звучати до тих пір, поки не буде відключений тією ж програмою, яка його запустила. Сигнал для управління динаміком формується в результаті спільної роботи мікросхем (рис. 4.1): - програмованого периферійного інтерфейсу і8255 (для ХТ) та і8242 (для АТ); - таймера і8253. Основна генерація звуку проводиться мікросхемою таймера, що має три канали з однаковою структурою та принципом роботи. На канали таймера подаються імпульси від мікросхеми системного годинника з частотою 1193181 Гц. Кожен канал має два входи і один вихід. Канал 0 замкнутий на контролер переривань і є джерелом апаратного переривання від таймера, що виникає 18,2 рази в секунду. Канал 1 пов'язаний з мікросхемою прямого доступу до пам'яті. Канал 2 виходить на динамік комп'ютера. До складу кожного каналу входять: - регістр введення-виведення розрядністю 8 біт; - регістр-засувка (16 біт); - регістр-лічильник (16 біт). Кожен регістр введення-виведення має адресу в адресному просторі введення-виведення (номер порту вводу-виводу). Регістр введення-виведення каналу 2 має номер порту вводу-виводу 42h. Розміщені в нього значення негайно потрапляють в регістр-засувку, де значення зберігається, поки в регістр введення-виведення не буде записано нове значення. Вибір каналу здійснюється зверненням до регістру управління (порту 43h), що входить до складу таймера і містить слово стану наступної структури: - Біт 0 – тип константи перерахунку (0 – двійкове число, 1 – двійково-десяткове); - Біти 1-3 – режим роботи таймера (в даній роботі використовувати режим 3); - Біти 4-5 – 00 – передати значення лічильника в регістр-засувку; 01 – записати в регістр-засувку молодший байт; 10 – записати в регістр-засувку старший байт; 11 – записати в регістр-засувку спочатку старший байт, а потім – молодший (у даній роботі використовувати значення 11); - Біти 6-7 визначають номер каналу (в даній роботі використовувати значення 10). Рис. 4.1. Схема звукового каналу Подачею струму на динамік управляє біт 1 порту 61h. Біт 0 порту 61h відкриває або закриває вихід каналу. Для генерації (другий канал таймера) прямокутних імпульсів, що завантажуються в порт 42, значення (value) повинні бути парними: Value = 1193181 / f (f – частота звукового сигналу). Таким чином, для програмування звукового каналу таймера необхідно: - за допомогою порту 43h вибрати канал, задати режим роботи і тип операції передачі значення в канал; - подати струм на динамік, встановивши в 1 біт 1 порту 61h; - помістити в порт 42h значення, що відповідає висоті тону. 1. Скласти дві функції: виду void ідентифікатор (unsignedintTn), де Tn - тривалість звучання (або паузи) представлена рядом (табл. 4.1): Таблиця 4.1
для генерації звуку з заданими значеннями частот, що визначаються ідентифікаторами (табл. 4.2): Таблиця 4.2
і функцію паузи виду void P (unsignedintTn). Для програмування звукового каналу таймера можна використовувати також функцію Windows API Beep, яка призначена для відтворення простих однотонних звуків через вбудований динамік із заданою частотою і тривалістю. Існує в операційних системах сімейства Microsoft Windows і ReactOS. Функція Beep виконується синхронно, тобто повертає керування лише після завершення відтворення звуку. Вона має два параметри: - dwFrec – частота звуку в герцах, допустимий діапазон – від 37 до 32767 Гц; - dwDuration – тривалість звуку в мілісекундах; і повертає значення типу BOOL (ненульове при успішному виконанні). Величина паузи задається командою sleep, яка уповільнює виконання. Її опис – void sleep (int seconds). Функція sleep затримує виконання програми на дану кількість секунд seconds. Частота нот хроматичної гами (табл. 4.3) і ноти хроматичної гами (рис. 4.2) дають можливість відтворити будь-яку просту мелодію. Таблиця 4.3
Рис. 4.2. Ноти хроматичної гами Точка поряд з нотою збільшує її тривалість наполовину. Ноти студенту видаються із збірника мелодій згідно зі списком у журналі.
Дата добавления: 2014-11-28; Просмотров: 658; Нарушение авторских прав?; Мы поможем в написании вашей работы! Нам важно ваше мнение! Был ли полезен опубликованный материал? Да | Нет |