Студопедия

КАТЕГОРИИ:


Архитектура-(3434)Астрономия-(809)Биология-(7483)Биотехнологии-(1457)Военное дело-(14632)Высокие технологии-(1363)География-(913)Геология-(1438)Государство-(451)Демография-(1065)Дом-(47672)Журналистика и СМИ-(912)Изобретательство-(14524)Иностранные языки-(4268)Информатика-(17799)Искусство-(1338)История-(13644)Компьютеры-(11121)Косметика-(55)Кулинария-(373)Культура-(8427)Лингвистика-(374)Литература-(1642)Маркетинг-(23702)Математика-(16968)Машиностроение-(1700)Медицина-(12668)Менеджмент-(24684)Механика-(15423)Науковедение-(506)Образование-(11852)Охрана труда-(3308)Педагогика-(5571)Полиграфия-(1312)Политика-(7869)Право-(5454)Приборостроение-(1369)Программирование-(2801)Производство-(97182)Промышленность-(8706)Психология-(18388)Религия-(3217)Связь-(10668)Сельское хозяйство-(299)Социология-(6455)Спорт-(42831)Строительство-(4793)Торговля-(5050)Транспорт-(2929)Туризм-(1568)Физика-(3942)Философия-(17015)Финансы-(26596)Химия-(22929)Экология-(12095)Экономика-(9961)Электроника-(8441)Электротехника-(4623)Энергетика-(12629)Юриспруденция-(1492)Ядерная техника-(1748)

Тема: еволюція моделей життєвого циклу програмного забезпечення




Лекція 3.

Модель життєвого циклу проекту (Software life cycle model (SLM) – це структура, що визначає послідовність виконання та взаємозв’язку процесів, дій та задач на протязі виконання проекту. Модель ЖЦ залежить від специфіки програмного продукту, а також від специфіки умов, в яких даний продукт створюється та функціонує [31].

Існує два основних типи моделей ЖЦ:

1) Прогнозовані моделі ЖЦ – в основі цих моделей лежить чітке планування усіх стадій процесу розробки ПЗ;

2) Адаптивні моделі ЖЦ (так звані гнучкі технології) – особливістю цих моделей є сприйняття та адаптація процесів розробки під потребу замовника та ринку.

На сьогоднішній момент найбільшого поширення серед прогнозованих набули такі моделі:

· каскадна;

· V-подібна модель;

· модель еволюційного прототипування;

· модель швидкої розробки;

· інкрементна модель;

· спіральна модель.

Адаптивні моделі ЖЦ з’явилися недавно, але здобули вже досить широке поширення особливо серед західних компаній. Найвідомішими є:

· Scrum;

· Extreme programming, XP;

· Adaptive Software development, ASD;

· Dynamic System Development Model, DSDM;

· Feature Driven Development, FDD.

Адаптивні моделі ЖЦ включають не тільки опис структури фаз, та їх пояснення, але і рекомендації, підходи з їх ефективного використання.

Впродовж останніх тридцяти років в програмуванні змінилися три моделі життєвого циклу програмного забезпечення: каскадна, модель з проміжним контролем і спіральна [31].

Каскадна модель. Спочатку (1970-1985 років) була запропонована і використовувалася каскадна схема розробки програмного забезпечення (рис. 1.10), яка припускала, що перехід на наступну стадію здійснюється після того, як повністю будуть завершені проектні операції попередньої стадії і отримані всі початкові дані для наступної стадії. Розроблена була Вінстоном Ройсом в 1970 році та вперше представлена в його книзі «Управління розробкою великих програмних систем».

Перевагами такої схеми є:

• отримання в кінці кожної стадії закінченого набору проектної документації, що відповідає вимогам повноти і узгодженості;

• простота планування процесу розробки.

Саме таку схему і використовують зазвичай при блочно-ієрархічному підході до розробки складних об'єктів, забезпечуючи дуже високі параметри ефективності розробки. Цей підхід передбачає першочергове створення частини об’єкту (блоки, модулі), а потім зібрання самого об’єкту. Проте дана схема виявилася застосовною тільки до створення систем, для яких на самому початку розробки вдавалося точно і повно сформулювати всі вимоги. Це зменшувало вірогідність виникнення в процесі розробки проблем, пов'язаних з ухваленням невдалого рішення на попередніх стадіях. На практиці такі розробки зустрічаються украй рідко, так як реальний процес створення ПЗ ніколи повністю не вкладався в таку жорстку систему.

Існує необхідність повернень на попередні стадії з метою уточнення чи перегляду раніше прийнятих рішень і це обумовлено наступними причинами:

• неточні специфікації, уточнення яких в процесі розробки може привести до необхідності перегляду вже ухвалених рішень;

• зміна вимог замовника безпосередньо в процесі розробки;

• швидке моральне старіння технічних і програмних засобів;

• відсутність задовільних засобів опису розробки на стадіях постановки завдання, аналізу і проектування.

Відмова від уточнення (зміни) специфікацій приведе до того, що закінчений продукт не задовольнятиме потреби користувачів. При відмові від обліку зміни устаткування і програмного середовища користувач отримає морально застарілий продукт. А відмова від перегляду невдалих проектних рішень приводить до погіршення структури програмного продукту і, відповідно, ускладнить, розтягне за часом і здорожить процес його створення. Реальний процес розробки, таким чином, носить ітераційний характер.

Модель з проміжним контролем. Схема, що підтримує ітераційний характер процесу розробки, була названа схемою з проміжним контролем (рис. 1.11). Контроль, який виконується по даній схемі після завершення кожного етапу, дозволяє при необхідності повернутися на будь-який рівень і внести необхідні зміни.

Основна небезпека використання такої схеми пов'язана з тим, що розробка ніколи не буде завершена, постійно знаходячись в стані уточнення і удосконалення.

Примітка. Народна мудрість в подібних випадках говорить «краще - ворог хорошого». Залишилося тільки зрозуміти, що можна вважати «хорошим» і як все-таки добитися кращого...

Спіральна модель (spiral model). Для подолання перерахованих проблем в середині 80-х років XX в, була запропонована Баррі Боемом спіральна схема (рис. 1.12). Відповідно до даної схеми програмне забезпечення створюється не відразу, а ітераційно з використанням методу прототипування, що базується на створенні прототипів. Саме поява прототипування привела до того, що процес модифікації програмного забезпечення перестав сприйматися, як «необхідне зле», а почав сприйматися як окремий важливий процес.




Поделиться с друзьями:


Дата добавления: 2014-12-07; Просмотров: 916; Нарушение авторских прав?; Мы поможем в написании вашей работы!


Нам важно ваше мнение! Был ли полезен опубликованный материал? Да | Нет



studopedia.su - Студопедия (2013 - 2024) год. Все материалы представленные на сайте исключительно с целью ознакомления читателями и не преследуют коммерческих целей или нарушение авторских прав! Последнее добавление




Генерация страницы за: 0.009 сек.