Студопедия

КАТЕГОРИИ:


Архитектура-(3434)Астрономия-(809)Биология-(7483)Биотехнологии-(1457)Военное дело-(14632)Высокие технологии-(1363)География-(913)Геология-(1438)Государство-(451)Демография-(1065)Дом-(47672)Журналистика и СМИ-(912)Изобретательство-(14524)Иностранные языки-(4268)Информатика-(17799)Искусство-(1338)История-(13644)Компьютеры-(11121)Косметика-(55)Кулинария-(373)Культура-(8427)Лингвистика-(374)Литература-(1642)Маркетинг-(23702)Математика-(16968)Машиностроение-(1700)Медицина-(12668)Менеджмент-(24684)Механика-(15423)Науковедение-(506)Образование-(11852)Охрана труда-(3308)Педагогика-(5571)Полиграфия-(1312)Политика-(7869)Право-(5454)Приборостроение-(1369)Программирование-(2801)Производство-(97182)Промышленность-(8706)Психология-(18388)Религия-(3217)Связь-(10668)Сельское хозяйство-(299)Социология-(6455)Спорт-(42831)Строительство-(4793)Торговля-(5050)Транспорт-(2929)Туризм-(1568)Физика-(3942)Философия-(17015)Финансы-(26596)Химия-(22929)Экология-(12095)Экономика-(9961)Электроника-(8441)Электротехника-(4623)Энергетика-(12629)Юриспруденция-(1492)Ядерная техника-(1748)

Unit 12 competition




Unit 12 COMPETITION

Unit 12 COMPETITION

Ethical policy to bargain the environment invoice

I. Here is the list of English words and expressions from the Unit
to be learnt:


1. open market

2. domestic market / overseas market

3. to compete with smb on smth; to compete against smb

4. fierce competition

5. competitive edge (to keep; to gain)

6. rival; rival company

7. to gain market share

8. global market place

9. to enter a new market

10. to penetrate the market

11. to have a presence

12. brand loyalty

13. to merge; a merger; a demerger

14. to float shares

15. Stock Exchange

16. to retain

17. to split

18. to exploit / to exploit the growth

19. to update the code of practice

 

 

20. to outsell the competitors

21. to gain the supremacy

22. to leg up

23. cargo

24. to claim the lead

25. to double plant capacity

26. booming business

27. customer expectations

28. cost-focus strategy

29. the standardized quality

30. on a global scale

31. to undersell one's experience

32. relevant experience

33. to show one's potential

34. a careers' fair

35. to make smb feel at ease

36. to summarize the main points

37. to be very keen on smth

38. to stand out from the competition

39. to be in a strong position

40. to make a good start


II. Here is the list of Russian equivalents of the words
and expressions from the Unit to be learnt:


1. открытый рынок

2. внутренний рынок / внешний рынок

3. конкурировать с кем-либо в чём-либо; конкурировать с кем-либо

4. жёсткая конкуренция

5. конкурентное преимущество (сохранять, получать)

6. конкурент, соперник; конкурирующая компания

7. завоевать долю рынка

8. мировой рынок

9. выходить на новый рынок

10. проникать, вторгаться на рынок

11. присутствовать

12. приверженность / предпочтение какой-либо торговой марки

13. соединяться, соединение (слияние), разъединение

14. размещать ценные бумаги

15. Фондовая Биржа

16. сохранять, удерживать

17. разделять, делить

18. зд. получать выгоду от роста

19. пересматривать, обновлять правила внутреннего распорядка

 

 

20. опережать конкурентов по продажам

21. добиваться превосходства

22. получать дополнительную помощь

23. груз

24. претендовать на лидерство

25. удвоить производственную мощность

26. быстро растущий, процветающий бизнес

27. ожидание клиента

28. стратегия, ориентированная на снижение затрат

29. стандартизированное качество

30. в мировом масштабе

31. недооценивать свой опыт

32. соответствующий (подходящий) опыт

33. продемонстрировать свой потенциал

34. ярмарка профессий

35. создать непринуждённую обстановку для кого-либо

36. суммировать основные положения, подводить итог

37. страстно желать чего-либо

38. находиться вне конкуренции

39. иметь сильную позицию

40. удачно начать что-либо

 


 

III. Study the definitions of a few key words of the Unit:

1. Booming business – rapidly expanding business

2. Competitive edge – an advantage that makes one company better than another

3. Domestic market – goods and services sold in the country where they are produced, or where the company producing them has its base

4. Market share – the percentage of the total sales in a particular market that a company or product has

5. Open market – a situation where there are few or no trading restrictions, and prices depend on the amount of goods and the number of buyers available

6. Relevant – important and directly connected to what is being discussed or considered

7. Rival – a person, group or organization that you compete with

8. Stock Exchange – a market where stocks and shares are bought and sold under fixed rules

9. Strategy – a plan or series of plans for achieving an aim, especially success in business or the best way for an organization to develop in the future

10. To float – to offer company shares for sale on Stock Exchange for the first time

IV. Test yourself Translate into English Give the definitions below




Поделиться с друзьями:


Дата добавления: 2014-12-07; Просмотров: 693; Нарушение авторских прав?; Мы поможем в написании вашей работы!


Нам важно ваше мнение! Был ли полезен опубликованный материал? Да | Нет



studopedia.su - Студопедия (2013 - 2024) год. Все материалы представленные на сайте исключительно с целью ознакомления читателями и не преследуют коммерческих целей или нарушение авторских прав! Последнее добавление




Генерация страницы за: 0.015 сек.