Студопедия

КАТЕГОРИИ:


Архитектура-(3434)Астрономия-(809)Биология-(7483)Биотехнологии-(1457)Военное дело-(14632)Высокие технологии-(1363)География-(913)Геология-(1438)Государство-(451)Демография-(1065)Дом-(47672)Журналистика и СМИ-(912)Изобретательство-(14524)Иностранные языки-(4268)Информатика-(17799)Искусство-(1338)История-(13644)Компьютеры-(11121)Косметика-(55)Кулинария-(373)Культура-(8427)Лингвистика-(374)Литература-(1642)Маркетинг-(23702)Математика-(16968)Машиностроение-(1700)Медицина-(12668)Менеджмент-(24684)Механика-(15423)Науковедение-(506)Образование-(11852)Охрана труда-(3308)Педагогика-(5571)Полиграфия-(1312)Политика-(7869)Право-(5454)Приборостроение-(1369)Программирование-(2801)Производство-(97182)Промышленность-(8706)Психология-(18388)Религия-(3217)Связь-(10668)Сельское хозяйство-(299)Социология-(6455)Спорт-(42831)Строительство-(4793)Торговля-(5050)Транспорт-(2929)Туризм-(1568)Физика-(3942)Философия-(17015)Финансы-(26596)Химия-(22929)Экология-(12095)Экономика-(9961)Электроника-(8441)Электротехника-(4623)Энергетика-(12629)Юриспруденция-(1492)Ядерная техника-(1748)

Ex 12. Make these nouns feminine




П.1

§ 8-9

§ 7

§ 1-5

Упражнения.

Часть II

Ex 1. Read the sentences and give Russian equivalents of the underlined words:

1. I’ve lost a book from the library. Let’s book seats at the theatre tomorrow. 2. He can’t back the car into the yard. African women carry their children on their back. I’ll have to take this book back to the library. 3. “I can’t get my hands warm. ” – “ Warm them by the fire!” 4. If you visit the Soviet Union in winter, a warm overcoat is a must. You must not forget about it. 5. Can you give me some paper, please? Are they going to paper the walls of the room themselves? 6. The head of the delegation made a speech at the meeting. He headed the expedition to the South Pole. 7. “Don’t forget to count your change,” said the shop-girl to a small boy. I’ve lost count of how many times I’ve seen that film. 8. Throw me the ball! A throw of fifty meters is a record throw.

 

Ex 2. Read the sentences translate and compare them and say how the meaning of the underlined words changes:

1. She turned her head to the right and looked at the window. He was sitting at the head of the table. The head of the collective farm had a long talk to them.

2. The woman was carrying her child on her back. You can find the reference grammar at the back of the textbook. What is at the back of it?

3. Did you have a good time at your friend’s? What’s the time now? Next time we shall go to the Museum of Fine Arts.

 

Ex 3. Read the sentences and give Russian equivalents of the underlined words. Give other meaning of the words:

 

1. People from other countries who have received education in Russia are now working for the good of their countries. 2. Working people in the United States are faced with rising living costs. 3. The children were eyeing the young actors on the stage. 4. The sports schools give a lot for the young to develop physically. 5. The progressive people of the world support the Russian Government’s stand on the main international problems.

 

 

Ex 4. Определите, как образованы следующие слова (укажите, от какого слова они образованы и с помощью какого префикса); сгруппируйте их в словообразовательные ряды; переведите производные слова на русский язык. Например:

Non – perfect: perfect, - non-perfect, несовершенный

Undress, non-payment, disclose, decode, displease, unlucky, misuse, defrost, misplace, unlock, untidy, disable, deform, informal, non-aggression, indirect, imperfect, anti-aircraft.

Ex 5. Образуйте производные слова от следующих основ при помощи указанных префиксов; переведите полученные производные слова на русский язык

Un-/an-: do v; butten n; broken a

Non-: conductor n; ferrous a; agreement n

Mis-: point n; rule v; conduct n; pronounce v

Dis-: charge v; lodge n; agree v; obey v

De-: class n; gas n; compress v

In-: decent a; correct a; human a; mortal a

Anti-: sepric a; submarine n

 

 

Ex 6. Проанализируйте словообразовательную структуру следующих слов (укажите, от какой основы и при помощи какого префикса они образованы); сгруппируйте их в словообразовательные ряды, переведите их на русский язык. Например:

Undersleep: under + sleep, недоспать

Coequal, denationalize, foreday, overlong, preact, bejewel, interlink, postelaction, coexist, oversleep, postadd, beknight, copilot, rethink, dewater, outhouse, foretell, underwork, outdance, intercity.

 

Ex 7. Образуйте производные слова при помощи префикса означающего повторность действия, следующих глагольных основ переведите полученные производные на русский язык. Например:

To fill – to refill наполнять снова

To elect – to re-elect переизбирать

 

To make To write To arrange
To read To use To translate
To pay To construct To act
To print To produce  

Ex 8. Образуйте как можно больше производных префиксальных глаголов от следующих глагольных основ; проверьте по словарю, действительно ли полученные производные глаголы соответствуют лексической системе английского языка; переведите производные на русский язык.

To pay

To use

To act

 

Ex 9. Образуйте новые существительные с помощью словообразовательных префиксов: co, re, mis, un, dis, im, il.

 

Operation, existence, formation, form, understanding, fortune, employment, honesty, agreement, morality, literacy.

 

Ex 10. Определите словообразовательную структуру производных существительных (укажите от какого слова они образованы и с помощью какого суффикса), сгруппируйте их в словообразовательные ряды и переведите производные слова на русский язык.

 

Violinist, villager, townee, realist, hostess, payee, stewardess, Chilean, reflector, lioness, comedian, dramatist, assistant, Indian, informant, container, Darwinist, gardener, fatalist, murderer, consultant, accumulator, president.

 

Ex 11. Образуйте производные существительные при помощи суффиксов –er\-or от следующих основ глаголов и переведите их на русский язык:

-er: control, command, rescue, begin, admire, organize, explore, advise, support, transmit, produce.

-or: collect, select, compress, generate, translate, conduct, demonstrate, navigate.

 

1. actor - 7.bull -
2.cock - 8.lion -
3.sir - 4.nephew 9.waiter - 10.earl-
5.gentleman - 11.duke -
6.horse - 12.gander -



Поделиться с друзьями:


Дата добавления: 2014-12-27; Просмотров: 827; Нарушение авторских прав?; Мы поможем в написании вашей работы!


Нам важно ваше мнение! Был ли полезен опубликованный материал? Да | Нет



studopedia.su - Студопедия (2013 - 2024) год. Все материалы представленные на сайте исключительно с целью ознакомления читателями и не преследуют коммерческих целей или нарушение авторских прав! Последнее добавление




Генерация страницы за: 0.015 сек.