КАТЕГОРИИ: Архитектура-(3434)Астрономия-(809)Биология-(7483)Биотехнологии-(1457)Военное дело-(14632)Высокие технологии-(1363)География-(913)Геология-(1438)Государство-(451)Демография-(1065)Дом-(47672)Журналистика и СМИ-(912)Изобретательство-(14524)Иностранные языки-(4268)Информатика-(17799)Искусство-(1338)История-(13644)Компьютеры-(11121)Косметика-(55)Кулинария-(373)Культура-(8427)Лингвистика-(374)Литература-(1642)Маркетинг-(23702)Математика-(16968)Машиностроение-(1700)Медицина-(12668)Менеджмент-(24684)Механика-(15423)Науковедение-(506)Образование-(11852)Охрана труда-(3308)Педагогика-(5571)Полиграфия-(1312)Политика-(7869)Право-(5454)Приборостроение-(1369)Программирование-(2801)Производство-(97182)Промышленность-(8706)Психология-(18388)Религия-(3217)Связь-(10668)Сельское хозяйство-(299)Социология-(6455)Спорт-(42831)Строительство-(4793)Торговля-(5050)Транспорт-(2929)Туризм-(1568)Физика-(3942)Философия-(17015)Финансы-(26596)Химия-(22929)Экология-(12095)Экономика-(9961)Электроника-(8441)Электротехника-(4623)Энергетика-(12629)Юриспруденция-(1492)Ядерная техника-(1748) |
Default float register struct while
Continue extern long static void Case else if signed union Break double goto short typedef ADD ADD Add Top of page Temp Top_of_page Temp1 Е-2 Е1 15.75 -0.0025 -.175Е-2 Усі константи з плаваючою крапкою мають тип double. Символьна константа – це літера, цифра, знак пунктуації чи спеціальний символ, обрамлений апострофами. Символьна константа має наступну форму представлення: ' < символ > ' <символ> може бути довільним символом (у тому числі довільним спеціальним символом), за виключенням символів апострофа ('), зворотного слеша (\) і нового рядка (\n). Символи апострофа, зворотного слеша і нового рядка представляються відповідними спеціальними символами – ' \ ' ', ' \\ ' та ' \n '.
Приклади символьних констант: ' а ' - мала літера а; '? ' -знак питання; ' \b ' - символ повернення на крок. Усі символьні константи мають тип int. Ідентифікатор – це послідовність букв, цифр і символів підкреслення, яка починається з букви або символа підкреслення. Ідентифікатори вживаються для іменування різних об’єктів: типів констант, змінних, функцій тощо. Допустиме довільне число символів у ідентифікаторі, однак лише перші 32 символи розглядаються компілятором як такі, що мають значення. Приклади правильних ідентифікаторів: a
Приклади неправильних ідентифікаторів: a+b
Компілятор мови Сі розглядає букви верхнього і нижнього регістрів як різні символи. Тому наступні ідентифікатори є різними:
Ключові слова – наперед визначенні індетифікатори, які мають спеціальне значення для компілятора мови Сі. Ключові слова не можна використовувати як ідентифікатори. Перелік ключових слів: auto do for return switch char enum int sizeof unsigned Коментар – це послідовність символів, яка сприймається компілятором мови Сі як окремий символ пропуску та ігнорується. Синтаксис коментаря має наступний вигляд: /* < символи > */ Приклад коментаря: /* це коментар */ Коментарі можуть займати більше одного рядка програмного тексту: /* Коментар може займати декілька рядків */ Коментарі не можуть містити вкладених коментарів, тому наступний приклад буде помилковим: /* Неприпустимі /* вкладені */ коментарі */ 1.2. Базові типи даних. У мові Сі реалізовано набір типів даних, які називаються “базовими” типами. До базових типів відносяться: цілі знакові, цілі беззнакові, з плаваючою крапкою. Типи, їх імена та розмір пам’яті в байтах, яку займають дані цих типів у ІBM РС сумісних персональних комп’ютерах, наведено у табл. 1. Таблиця 1
1.3. Операції. Операції – це комбінації символів, що специфікують дії по перетворенню значень. В табл. 2 представлений перелік операцій. Операції повинні використовуватися так, як вони представлені в таблиці, без символів пропуску між символами в тих операціях, які представлені декількома символами (за винятком умовної операції). Таблиця 2
Примітка: операція sizeof на відміну від інших представляється ключовим словом.
Присвоєння змінним деякого значення здійснюється за допомогою операції присвоєння. Синтаксис: < змінна > = < вираз > де < змінна > - ім'я змінної (правильний ідентифікатор); < вираз > – константа (ім'я або значення), вираз, виклик функції, тип яких сумісний з типом змінної.
1.3. Заголовочні файли.* Cтандартні заголовочні файли включаються у вихідну програму за допомогою директиви препроцесора #include. Наприклад: #include <stdio.h> /* включення файлу stdio.h у вихідну програму*/ #include <math.h> /* включення файлу math.h у вихідну програму*/ У файлі stdio.h (st an d art i nput/ o utput h eader – заголовний файл вводу/ виводу) містяться оголошення функцій (прототипи) вводу/виводу, зокрема для стандартних бібліотечних функцій printf та scanf. У файлі math.h знаходяться прототипи стандартних бібліотечних математичних функцій. Перелік цих функцій наведено в табл. 3. Таблиця 3
1.5. Функція введення даних scanf. За допомогою функції scanf відбувається з читування значень із стандартного пристрою вводу (клавіатури) і присвоєння їх змінним вихідної програми. Приклади: int x; ..... scanf( “ %d ”, & x ); /* зчитування із клавіатури та присвоєння змінній x значення цілого типу */ int x; double y; ..... scanf( “ %d %lf ”, & x, & y ); /* зчитування із клавіатури та присвоєння змінній x значення цілого типу, а змінній y – значення типу double */
1.6. Функція виводу даних printf. За допомогою функції printf здійснюється вивід інформації на дисплей.Синтаксис виклику функції printf має наступний вигляд: printf (керуючий текстовий рядок, аргумент1, аргумент2,…); У керуючому текстовому рядку може міститися інформація двох різних видів: · символи що друкуються текстуально; · специфікації формату; аргумент1, аргумент2… – параметри що виводяться, які можуть бути змінними, константами чи виразами, що обчислюються перед виводом на друк. У випадку виводу текстового фрагменту на екран дисплея, керуючий текстовий рядок являє собою текстовий фрагмент. Наприклад: printf ( “ Текстовий рядок ” ); У цьому випадку на екран буде виведено текстовий рядок. У випадку виводу числових даних на екран дисплея, керуючий текстовий рядок повинен містити специфікації формату. Окрім того, після керуючого текстового рядка необхідно задати список аргументів, кількість яких повинна відповідати кількості специфікацій формату. Перший аргумент співставляємо з першою специфікацією формату, другий аргумент – з другою і т.д. Приклад: printf ( “ Значення змінних а = %d та b = %lf ”, x, y ); де “ значення змінних a = та b = ” – текстовий рядок, що містить специфікації формату %d і %lf. x, y – аргументи. Інформація, що буде виведена на екран дисплею, матиме вигляд (вважається, що x та y було попередньо присвоєно відповідні значення 5 та 3.14): Значення змінних а = 5 та b = 3.14 Специфікація формату визначається типом аргумента згідно з табл. 4 Таблиця 4
1.7. Структура типової програми. #include <stdio.h> /* включення файлів stdio.h та math.h */ #include <math.h> /* у вихідну програму*/ void main(void) /* визначення головної функції*/ { int x = 5; /* визначення змінної х (оголошення з ініціалізацією значення */ double y, z; /* оголошення змінних у та z*/ scanf(“%lf”, & y ); /* зчитування з клавіатури значення типу double та присвоєння його змінній y */ z=x+pow(y,2); printf(“ x = %d, z = %lf ”, x, z ); /* вивід на дисплей значень зміннихx та z */ } 1.9. Побудова блок-схем алгоритмів програм. Основні умовні графічні позначення для побудови блок-схем алгоритмів програм та правила їх використання наведені в табл. 5.
Таблиця 5
Дата добавления: 2015-01-03; Просмотров: 351; Нарушение авторских прав?; Мы поможем в написании вашей работы! Нам важно ваше мнение! Был ли полезен опубликованный материал? Да | Нет |