Студопедия

КАТЕГОРИИ:


Архитектура-(3434)Астрономия-(809)Биология-(7483)Биотехнологии-(1457)Военное дело-(14632)Высокие технологии-(1363)География-(913)Геология-(1438)Государство-(451)Демография-(1065)Дом-(47672)Журналистика и СМИ-(912)Изобретательство-(14524)Иностранные языки-(4268)Информатика-(17799)Искусство-(1338)История-(13644)Компьютеры-(11121)Косметика-(55)Кулинария-(373)Культура-(8427)Лингвистика-(374)Литература-(1642)Маркетинг-(23702)Математика-(16968)Машиностроение-(1700)Медицина-(12668)Менеджмент-(24684)Механика-(15423)Науковедение-(506)Образование-(11852)Охрана труда-(3308)Педагогика-(5571)Полиграфия-(1312)Политика-(7869)Право-(5454)Приборостроение-(1369)Программирование-(2801)Производство-(97182)Промышленность-(8706)Психология-(18388)Религия-(3217)Связь-(10668)Сельское хозяйство-(299)Социология-(6455)Спорт-(42831)Строительство-(4793)Торговля-(5050)Транспорт-(2929)Туризм-(1568)Физика-(3942)Философия-(17015)Финансы-(26596)Химия-(22929)Экология-(12095)Экономика-(9961)Электроника-(8441)Электротехника-(4623)Энергетика-(12629)Юриспруденция-(1492)Ядерная техника-(1748)

Типы предложений. Choose the best translation




TYPES OF SENTENCES

GRAMMAR REFERENCE

Choose the best translation.

Mark the statements below as True or False.

1. Clinton had heard about many drivers who had died at their posts.

2. The handle would save the train in case something terrible happened to a driver.

3. Clinton usually traveled at the same speed all the way to the station.

4. Clinton didn’t want to be late because all the passengers on this train depended on its arrival exactly at the minute.

1. If he lifted them the “Dead Man’s Handle’ would rise and stop the train: stop it suddenly.

a) Если он поднимет их (руки), автоматический тормоз поднимется и остановит поезд, остановит навсегда.

b) Если бы он поднял их (руки), сработал бы переключатель тока и остановил поезд, остановил бы внезапно.

c) Если бы он поднял их (руки), “мертвецкая рукоятка” поднялась бы и остановила поезд, остановила внезапно.

2. He looked at the finger on the instrument below the window. It pointed to 68.

a) Он посмотрел на стрелку на приборе под окном. Она указывала на 68.

b) Он посмотрел на палец на приборе под окном. Он указывал на 68.

c) Он посмотрел на указатель инструмента под окном. Он указывал на 68.

3. Further along he would reduce the speed to fifty-five, and later increase it again.

a) Дальше он то уменьшал скорость до 55, то увеличивал ее опять.

b) Дальше он снизил бы скорость до 55, а затем увеличил бы ее опять.

c) Дальше он снижал скорость до 55, а затем увеличивал ее опять.

4. Today, so far he could judge, he was only half a minute behind time.

a) Сегодня, насколько он мог судить, он опаздывал только на пол минуты.

b) Сегодня, так далеко, как он мог судить, он опаздывал только на пол минуты.

c) Сегодня, пока он мог судить, он опаздывал только на пол минуты.

5. He used to watch them leaving the station at Brighton …

a) Он привык смотреть, как они покидают станцию в Брайтоне …

b) Он обычно смотрел, как они покидают станцию в Брайтоне …

c) Он пользовался тем, что смотрел, как они покидают станцию в Брайтоне …



1st Year 1st Term

1 Statements Повествовательные Belarus is (is not/isn’t) rich in mineral resources. I (do not/don’t) study at the University. (S)he knows(doesn’t know)English well. We are(are not/aren’t)studying criminal law now. I will(will not, won’t)become a lawyer. They served (did not/didn’t serve) in the Army two years ago. We have (not) been to London. I can (must, have to,etc) do this job.
2 Questions Вопросительные (a) General Question (Общий вопрос) Is Belarus rich in mineral resources? Do you studyat the University? Does (s)heknowEnglish? Will youbecomea lawyer? Did they servein the Army? Have youbeento London?   (b) Special Question (Специальный вопрос) К подлежащему Who lives in Great Britain? What helps you in your studies? К остальным членам предложения When, Where, What, What kind, Which, Why, Whose, How long/much/many/far/often, etc. When did they passthe exams? How much is this shirt? How many times have they been to London?   (с) Alternative Question (Альтернативный вопрос) Do you study French or German as the second language? (d) Disjunctive question (Разделительный вопрос) You speakEnglish, don’t you? – Yes, I do. (согласие) /No, I don’t. ( несогласие) You don’t speak German, do you? – No, I don’t. (согласие) /Yes, I do (несогласие) They have a new apartment, don’tthey? They have got a new apartment, haven’t they? e)Indirect Questions I wonder if/whether she knows him. I’d like to know wherehe went yesterday. It’s interesting whenyou will finish this work. Who knows why he hasn’t passed English.
3 Imperatives Побудительные Open the window, please. Don’t close the door. Let me do this for you. Let’s go! Let them (him, her) have a say in the matter.
4 Exclamations Восклицательные Oh! Wow! Ups! What abeautiful girl! What beautiful children! What fine weather!



Поделиться с друзьями:


Дата добавления: 2014-12-25; Просмотров: 490; Нарушение авторских прав?; Мы поможем в написании вашей работы!


Нам важно ваше мнение! Был ли полезен опубликованный материал? Да | Нет



studopedia.su - Студопедия (2013 - 2024) год. Все материалы представленные на сайте исключительно с целью ознакомления читателями и не преследуют коммерческих целей или нарушение авторских прав! Последнее добавление




Генерация страницы за: 0.007 сек.