Студопедия

КАТЕГОРИИ:


Архитектура-(3434)Астрономия-(809)Биология-(7483)Биотехнологии-(1457)Военное дело-(14632)Высокие технологии-(1363)География-(913)Геология-(1438)Государство-(451)Демография-(1065)Дом-(47672)Журналистика и СМИ-(912)Изобретательство-(14524)Иностранные языки-(4268)Информатика-(17799)Искусство-(1338)История-(13644)Компьютеры-(11121)Косметика-(55)Кулинария-(373)Культура-(8427)Лингвистика-(374)Литература-(1642)Маркетинг-(23702)Математика-(16968)Машиностроение-(1700)Медицина-(12668)Менеджмент-(24684)Механика-(15423)Науковедение-(506)Образование-(11852)Охрана труда-(3308)Педагогика-(5571)Полиграфия-(1312)Политика-(7869)Право-(5454)Приборостроение-(1369)Программирование-(2801)Производство-(97182)Промышленность-(8706)Психология-(18388)Религия-(3217)Связь-(10668)Сельское хозяйство-(299)Социология-(6455)Спорт-(42831)Строительство-(4793)Торговля-(5050)Транспорт-(2929)Туризм-(1568)Физика-(3942)Философия-(17015)Финансы-(26596)Химия-(22929)Экология-(12095)Экономика-(9961)Электроника-(8441)Электротехника-(4623)Энергетика-(12629)Юриспруденция-(1492)Ядерная техника-(1748)

Adverbs of frequency




Cost do do go have like play rain smoke speak

Ex. 35. Use the verbs in the list to make questions. Use the word(s) in brackets.

Reporters are asking him questions.

What do they ask?

 

Examples:

dangerous? Is it dangerous?

Where //live? Where does it live?

 

1. What / eat? _____________________________________________________

2. eat fish? _____________________________________________________

3. eat people? _____________________________________________________

4. How / breathe? _____________________________________________________

5. How / swim? _____________________________________________________

6. have teeth? _____________________________________________________

7. intelligent? _____________________________________________________

8. attack people? _____________________________________________________

9. When / attack people? _____________________________________________________

10. Why / have three eyes? _____________________________________________________

11. change colour? _____________________________________________________

12. Why / change colour? _____________________________________________________

13. Why / looking at us? _____________________________________________________

14. Why / climbing out of its tank? ________________________________________________

 

 

Game 3

 

The teacher divides the class into two teams and chooses a leader. Then he / she whispers into the leader’s ear “I drive a car”. The teams in turn try to guess what the teacher does by asking the leader questions. The teacher invites the students to look at the list of activities in previous exercises for some ideas. The students must guess the answer after only 10 questions. If nobody guesses correctly, the game is a draw. The teacher chooses another leader and you play the game again.

Team A S1: Does he cook dinner? Leader: No, he doesn’t

Leader: No, he doesn’t. Team A S2: Does he drive a car?

Team B S1: Does he play tennis? Leader: Yes, he does.

 

Adverbs of Frequency go after the verb “to be” and “can” but before the main verb.

 




Поделиться с друзьями:


Дата добавления: 2014-12-27; Просмотров: 922; Нарушение авторских прав?; Мы поможем в написании вашей работы!


Нам важно ваше мнение! Был ли полезен опубликованный материал? Да | Нет



studopedia.su - Студопедия (2013 - 2024) год. Все материалы представленные на сайте исключительно с целью ознакомления читателями и не преследуют коммерческих целей или нарушение авторских прав! Последнее добавление




Генерация страницы за: 0.01 сек.