КАТЕГОРИИ: Архитектура-(3434)Астрономия-(809)Биология-(7483)Биотехнологии-(1457)Военное дело-(14632)Высокие технологии-(1363)География-(913)Геология-(1438)Государство-(451)Демография-(1065)Дом-(47672)Журналистика и СМИ-(912)Изобретательство-(14524)Иностранные языки-(4268)Информатика-(17799)Искусство-(1338)История-(13644)Компьютеры-(11121)Косметика-(55)Кулинария-(373)Культура-(8427)Лингвистика-(374)Литература-(1642)Маркетинг-(23702)Математика-(16968)Машиностроение-(1700)Медицина-(12668)Менеджмент-(24684)Механика-(15423)Науковедение-(506)Образование-(11852)Охрана труда-(3308)Педагогика-(5571)Полиграфия-(1312)Политика-(7869)Право-(5454)Приборостроение-(1369)Программирование-(2801)Производство-(97182)Промышленность-(8706)Психология-(18388)Религия-(3217)Связь-(10668)Сельское хозяйство-(299)Социология-(6455)Спорт-(42831)Строительство-(4793)Торговля-(5050)Транспорт-(2929)Туризм-(1568)Физика-(3942)Философия-(17015)Финансы-(26596)Химия-(22929)Экология-(12095)Экономика-(9961)Электроника-(8441)Электротехника-(4623)Энергетика-(12629)Юриспруденция-(1492)Ядерная техника-(1748) |
Pollution
Lesson 2
Упражнение 1. Прочитайте заголовок приводимого ниже текста. Подумайте, о чем в нем может идти речь. Приведите 10–15 слов, которые могут, с Вашей точки зрения, встретиться в тексте. Прочитайте и переведите текст.
Any change in the physical, chemical, or biological characteristics of the air, water, or soil that can affect the health, survival, or activities of human beings or other forms of life in an undesirable way is called pollution. Pollution does not have to cause physical harm; pollutants such as noise and heat may cause injury but more often cause psychological distress, and aesthetic pollution such as foul odors and unpleasant sights offend the senses. People, however, may differ in what they consider to be a pollutant, on the basis of their assessment of benefits and risks to their health and economic well-being. For example, visible and invisible chemicals spewed into the air or water by an industrial plant might be harmful to people and other forms of life living nearby. However, if the installation of expensive pollution controls forced the plant to shut down, workers who would lose their jobs might feel that the risks from polluted air and water are minor weighed against the benefits of profitable employment. The same level of pollution can also affect two people quite differvently – some forms of air pollution might be a slight annoyance to a healthy person but life-threatening to someone with emphysema. As the philosopher Georg Hegel pointed out, the nature of tragedy is not the conflict between right and wrong but between right and right. As long as they are not overloaded, natural processes or human-engineered systems (such as sewage treatment plants) can biodegrade, or break down, some types of pollutants to an acceptable level or form. Pollutants can be classified as being rapidly biodegradable (such as animal and crop wastes), slowly biodegradable (such as DDT and PCBs), and nonbiodegradable (such as toxic mercury and lead compounds and some radioactive substances). Polluting substances can enter the environment naturally or through human activities. Most natural pollution is dispersed over a large area and is often diluted or degraded to harmless levels by natural processes. In contrast, the most serious human pollution problems occur in or near urban and industrial areas, where large amounts of pollutants are concentrated in relatively small volumes of air, water, and soil. Furthermore, many pollutants from human activities are synthetic (human-made) chemicals that are slowly biodegradable or nonbiodegradable. Determining the amount of a particular pollutant that can cause
Упражнение 2. Подберите соответствующий заголовок к каждому абзацу. What is Pollution? Determining Harmful Levels of Pollutants. Types and Sources of Pollutants. Упражнение 3. Выберите из текста Pollution 10–15 ключевых слов. Какие из Ваших предположений оправдались?
Упражнение 4. Определите, к каким частям речи относятся выбранные Вами слова.
Упражнение 5. Прочитайте следующие слова и определите их соответствия Physical, biological, characteristics, forms, psychological, basis, risk, economic, industrial, installation, person, philosopher, process, classify, urban, effect, concentration, million, organism, statistical, sum, individual, type, radioactive.
Упражнение 6. Составьте 5 общих вопросов к 1 абзацу текста Pollution.
Упражнение 7. (Парная работа) Ответьте на вопросы, составленные в упражнении 6.
Упражнение 8. Выберите правильный ответ:
Упражнение 9. Прочитайте текст и найдите ответы на следующие вопросы: 1. От чего зависит общее загрязнение выбранной области? 2. Что значит перенаселенность? 3. К чему приводит перенаселенность в слаборазвитых странах? 4. Где встречается перенаселенность 2 типа и что это такое?
Дата добавления: 2014-12-27; Просмотров: 602; Нарушение авторских прав?; Мы поможем в написании вашей работы! Нам важно ваше мнение! Был ли полезен опубликованный материал? Да | Нет |