Студопедия

КАТЕГОРИИ:


Архитектура-(3434)Астрономия-(809)Биология-(7483)Биотехнологии-(1457)Военное дело-(14632)Высокие технологии-(1363)География-(913)Геология-(1438)Государство-(451)Демография-(1065)Дом-(47672)Журналистика и СМИ-(912)Изобретательство-(14524)Иностранные языки-(4268)Информатика-(17799)Искусство-(1338)История-(13644)Компьютеры-(11121)Косметика-(55)Кулинария-(373)Культура-(8427)Лингвистика-(374)Литература-(1642)Маркетинг-(23702)Математика-(16968)Машиностроение-(1700)Медицина-(12668)Менеджмент-(24684)Механика-(15423)Науковедение-(506)Образование-(11852)Охрана труда-(3308)Педагогика-(5571)Полиграфия-(1312)Политика-(7869)Право-(5454)Приборостроение-(1369)Программирование-(2801)Производство-(97182)Промышленность-(8706)Психология-(18388)Религия-(3217)Связь-(10668)Сельское хозяйство-(299)Социология-(6455)Спорт-(42831)Строительство-(4793)Торговля-(5050)Транспорт-(2929)Туризм-(1568)Физика-(3942)Философия-(17015)Финансы-(26596)Химия-(22929)Экология-(12095)Экономика-(9961)Электроника-(8441)Электротехника-(4623)Энергетика-(12629)Юриспруденция-(1492)Ядерная техника-(1748)

HAND OUT № 69




Additional literature and resources

Main literature

References

1. Clive Oxenden, Christina Latham-Koenig New English File Intermediate Student’s book Oxford University Press, 2010

2. Clive Oxenden, Christina Latham-Koenig New English File Intermediate Workbook Oxford University Press, 2010

3.John and Liz Soars, New Headway, Oxford University Press, Student’s book, 2003.

4. http://en.wikipedia

5. http://www.englisch-hilfen.de/en/exercises/pronouns/relative_pronouns.htm

6. http://www.miguelmllop.com/practice/intermediate/readingcomprehension/readingcompindex.htm

 

Discipline: English as a foreign language Credits: 2

Intermediate level Practical lesson

Lexical theme: Food and restaurant

Grammar: Present Simple and Continuous

Teacher: assistant professor Sultanbayeva Zh.U.

 

GRAMMAR COMMENT

Present simple Explanation Present simple: I live, he works, etc. They work in a bank. Where do you live? He doesn’t wear glasses. Present continuous: be+verb+ ing A Who are you waiting for? B I amwaiting for a friend. A What are you doing after class? B I’m going to the café. ♦ Use the present continuous (not present simple) for actions in progress at the time of speaking or for future arrangements.
Action and non-action verbs ♦ Verbs which describe actions, e.g. make, cook, can be used in the present simple or continuous. ♦ Verbs which describe states or feelings (not actions), e.g. like, want, be are not normally used in the present continuous. ♦ Common non-action verbs are agree, be, believe, belong, depend, forget, hate, hear, know, like, love, matter, mean, need, prefer, realize, recognize, seem, suppose.
A few verbs have an action and a non-action meaning. The most common is have. I have a big flat. = possession (non-action) I can’t talk now. I’m having lunch. = an activity (action)



Поделиться с друзьями:


Дата добавления: 2015-03-29; Просмотров: 339; Нарушение авторских прав?; Мы поможем в написании вашей работы!


Нам важно ваше мнение! Был ли полезен опубликованный материал? Да | Нет



studopedia.su - Студопедия (2013 - 2024) год. Все материалы представленные на сайте исключительно с целью ознакомления читателями и не преследуют коммерческих целей или нарушение авторских прав! Последнее добавление




Генерация страницы за: 0.047 сек.